AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #1 Skrevet 28. desember 2023 K32 her. Har begynt å tenke på om fosterhjem kan være noe for meg. Bor foreløpig i en liten leilighet så føler ikke det er helt tiden enda, men greit å tenke litt fremover. Noen som har erfaring med å være fosterforeldre i så «ung» alder (hvem vet, ikke sikkert 32 er ungt som fosterforeldre i det hele tatt)? Har du da i så fall jobb vedsidenav? Vil gjerne høre litt om hvordan det er, og nevn gjerne de konkrete praktiske tingene. Anonymkode: 1b902...5bc
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #2 Skrevet 28. desember 2023 Som enslig kan du ikke være beredskapshjem , jeg ville heller ikke vurdert fosterhjem alene, det er knalltøft å stå i og vi er to Anonymkode: 91d13...9e3 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #3 Skrevet 28. desember 2023 Du blir kjøpt ut fra jobben din hvis du har fosterbarn, så det blir fulltidsjobben din usikker på om man kan være fosterhjem som enslig som ab over skriver, av de jeg kjenner så er de hvertfall to. Ville tatt en telefon til bufdir etc. Anonymkode: fff90...9bb
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #4 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du blir kjøpt ut fra jobben din hvis du har fosterbarn, så det blir fulltidsjobben din usikker på om man kan være fosterhjem som enslig som ab over skriver, av de jeg kjenner så er de hvertfall to. Ville tatt en telefon til bufdir etc. Anonymkode: fff90...9bb Man kan være enslig og fosterhjem men det er tøff jobb. Ofte blir man bare frikjøpt første året også Anonymkode: 91d13...9e3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #5 Skrevet 28. desember 2023 TS her: Det arrangeres kurs for å bli fosterhjem hvor det står at også enslige kan bli fosterhjem. Derfor jeg lurte på om det var noen enslige som ville dele sine erfaringer. Selvfølgelig også interessant å høre fra dere som er to og som er fosterhjem. Anonymkode: 1b902...5bc
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #6 Skrevet 29. desember 2023 Du bør tenke godt gjennom hvordan du vil tenke om dette dersom du plutselig møter en ny kjæreste. Et fosterbarn trenger deg og vil kreve enormt mye. Det er en grunn til at barnet er flyttet fra dine foreldre, og det de trenger minst av alt, er en ny flytting. Hva om du får deg en kjæreste og får lyst på biologiske barn etterhvert? Vil du være beredt på å utsette det hvis fosterbarnets behov tilsier at en baby ikke er ideelt? Ellers er det jo mangel på fosterhjem, og det er jo supert at du vurderer det. Vær imidlertid klar over at selv de minste barna kommer med utfordringer som kan være krevende å stå i (f.eks rus-skader fra svangerskapet), og du skal forholde deg til både biologiske foreldre og barnevern i mange år framover. Anonymkode: 9cf43...22d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå