Gå til innhold

intimbarbering

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger råd av dere jenter! Hvilken metode egner seg best til intimbarbering? Kjæresten min liker at jeg barberer meg og jeg synes jo det er ok, jeg også, hvis det bare ikke hadde klødd slik. :sur:

Er plaget med røde "nupper" etterpå og altså kløe. Dette gjelder også om jeg bare barberer bikinilinja. Bruker høvel. Har prøvd krem, men synes ikke det var noe særlig. Hårene blir ikke ordentlig borte. Så, please, kom med tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sexysadie

Hva m å begynne å lete opp tidligere barberingstråder og se etter ett svar før di starter en ny tråd om emnet, de er ofte kilde til kiving og ufred her på debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker skum og høvel...har også til tider problemet du beskriver.....men jo oftere du barberer jo mer herdet blir huden.

Du kan også smøre Aloe Vera på for å "roe" ned huden...

Jeg "barberer" meg enkelt og greit i dusjen.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babyolje er også fint å smøre seg inn med. Et alternativ er vel voksing, men aldri i livet om jeg hadde tørt det. AU AU AU :lol:

Men hårene blir i allefall borte ordentlig da :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvor ofte bør man ta det da??

Jeg prøver å ta det kun en gang i uke, men da er det jo rene skjeggveksten jo... bør man ta det flere ganger for å unngå kløinga og få en herdet hud???

Hva syns dere gutter om en 3-dagers da, er det helt turn-off??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg har en venninne som barberer seg hveeer bidige dag,,, hun er litt mer inne i sjekke-gamet enn meg, og påstår at dagens gutter som du treffer ute på byen synes du er harry og "urenslig" hvis man har hår nedentil... hø??

gudene vet hvilke uteplasser hun går på, men hun sier no så.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier å ta det med høvel hver gang jeg dusjer jeg. Bruker kun dusjsåpe, ikke barberskum. Tok en gang alt, men da klødde det så forferdelig pluss at jeg fikk nupper/kviser der så nå beholder jeg "garderobedusken" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av grunnen til at jeg begynte å ta bort alt håret...var at jeg ikke fikk helt til den "frisyren" jeg ville ha...hehe...derfor fjernet jeg alt..og har fortsatt med det.... :)

Mannen min har barbert meg noen ganger og han får d til...frisyren altså.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig vanlig at jentene barberer seg der nede hver 3 dag eller oftere  :o  

Det var nytt for meg  :roll:  

Mogens

må vel til annenher dag kanskje...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Mogens! Barberer du deg i ansiktet hver dag kanskje?

Alt hår vokser jo ut og det må barberes for å holdes i sjakk. Jeg barberer både dama og meg selv ofte. Men alltid daglig i ansiktet. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Luringen: Det der var et "lure"spørsmål. Jeg skjønte ærlig talt ikke helt hva du mente. Jeg barberer meg ikke hver dag i ansiktet, men det er jo selvfølgelig individuelt! Skjønner også at jenter har ulik hyppighet m.t.p. barbering. Poenget med spørsmålet mitt over er at jeg trodde ikke "de fleste" barberte seg så ofte. Skjønner?!! :wink:

Mogens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei,

Jeg bor for tiden i USA. Her selger alle dagligvare-butikker ett produkt som heter "Bikini". Det fungerer som mannens "after shave," men det er beregnet paa kvinnens underliv. Etter at jeg har barbert meg, smor jeg meg inn med denne kremen, og det er mirakulost!

Var for plaget med kloe og rode nupper/kviser-- etter at jeg fant dette produktet, er dette historie. Jeg faar ikke en eneste rod flekk + det klor heller ikke i det hele tatt.

Hmmm...vel dette hjelper vel lite siden produktet ikke finnes i Norge. Jeg skal selv flytte hjem om noen maaneder, og regner med aa kjope med meg lassevis med "bikini-krem". Kanskje burde jeg starte med import....Det har iallfall gjort livet mitt mye enklere, og jeg vet ikke hva jeg ville gjort uten :wink:

Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale
og påstår at dagens gutter som du treffer ute på byen synes du er harry og "urenslig" hvis man har hår nedentil

Det er nok en temmelig utbredt holdning blant gutter at de foretrekker friserte- eller barberte jenter. Jeg synes også det er penest at man holder litt kontroll på "buskaset". Man kan godt beholde litt på venusberget men ta hvertfall lengden på hårene slik at det blir en pen stripe.

Jeg synes det er frastøtende med jenter som bare lar alt vokse vilt, det ser fryktelig ustelt og maskulint ut.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Silkepil på venusbegeret (neida det er faktisk ikke særlig vondt hvis en dusjer lenge først, da blir porene åpnet og hårene "slipper" lettere) - da blir det helt glatt og mykt og bruker laaang tid på å vokse ut (men bruker den ikke mellom bena, det tror jeg kan gå riktig ille... :( )

Ellers barberer jeg med Gillette Venus - den tar tett inntil så du slipper å barbere så ofte. Bruker vanlig såpe og barberer meg i dusjen - varmt vann mykere opp hårene gjør det lettere. Så smører jeg med en sårkrem du får kjøpt på apoteket som heter Brulidin. Mener jeg ble tipset om den på en eller annen web-side hvor intimbarbering var tatt opp. Det blir merkbart mindre nupper og kløe når jeg bruker den. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...