AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #1 Skrevet 28. desember 2023 Hei! Jeg er nå akkurat i uke 40 og jeg har termin på nyttårsaften( av alle dager:p). Var hos jordmor i dag, og ho ringte sykehuset om at vi trengte time til overtidskontroll innen en uke. Har noen av dere erfaring om å bli igangsatt? Jeg håper at det skjer av seg selv, for har hørt at fødselen kan bli mye kraftigere hvis man "hjelper". Må man så må man så klart. Jeg har hatt 2 fødsler i uke 20 og 22 før, og hatt på Cerclage denne gangen, så dette er rene miraklet! Tok av strikken (Cerclage) i uke 37 så dette er helt utrolig, og mange leger har trodd at det skulle ha skjedd til nå:p Babyen vil også veie godt over 4 kg hvis jeg går over. Setter pris på all erfaring:) Anonymkode: 565a6...646
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #2 Skrevet 28. desember 2023 Jeg hadde overtidskontroll da jeg var 41+3, tror jeg. Iallfall over uke 41. Fødselen startet naturlig og jeg dro på føden da jeg var 41+5. Ble igangsatt likevel. Fødselen tok 24 timer. Anonymkode: d49f0...f95 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #3 Skrevet 28. desember 2023 Nr.1: Trivselskontroll 7 dager over termin, påvist lite fostervann så igangsatt dag 8. Babyen ble født dag 10 over. Nr.2: Fikk begynnende rier på vei til trivselskontroll 7 dager over termin, ikke målbar mengde fostervann så hadde blitt igangsatt den dagen om det ikke startet av seg selv. Babyen ble født samme kveld. Fødsel nr.2 var en mye bedre opplevelse enn nr.1, men det er jo mange ting som spiller inn. Jeg var bedre forberedt og kroppen hadde jo vært igjennom det før. Men godt mulig igangsatt/ikke igangsatt hadde noe å si. Anonymkode: 7a79a...e0a 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #4 Skrevet 28. desember 2023 Jeg har vørt gravid 3 ganger tidligere og måtte igangsettes med alle e. Ble igangsatt uke 42 med første. Langvarig fødsel som tok 49 timer fra 4 cm åpning til hun var ute. Fikk rift grad 4 Med nr 2 ble jeg igangsatt uke 41 +5 og her fikk jeg stormfødsel og grad 3B rift Med tredje ble jeg igangsatt uke 41+0 og her tok fødselen 6 timer fra 4 cm åpning til han var ute. Revnet igjen grad 4. Anonymkode: 12290...390 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #5 Skrevet 29. desember 2023 Fødsel nr 1 startet spontant mens nr 2 måtte settes i gang pga overtid. Og en igangsettelse er IKKE noe å ønske seg 🙄🙄 Anonymkode: c7ccd...84b 1
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #6 Skrevet 30. desember 2023 Du blir vurdert om igangsetting. De ser om mormunnen er moden og avflatet. Da får du gjerne en modningstablett som de stikker inn mot livmorhalsen og etter noen timer kommer riene. Dette er ofte første valget, hvis ikke det skjer noe får du gjerne en ny tab. jeg fikk dette med begge barna mine og riene kom etter noen timer etter første tab. Da blir det naturlig og helt vanlig fødsel. De starter sjelden en fødsel med å ta vannet, noen kan få ballong, bli satt på drypp o.l men de tar en medisins vurdering av hver fødende kvinne Anonymkode: e8d2b...046
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #7 Skrevet 30. desember 2023 Det første hun sa til meg da jeg kom inn på kontrollen var "du blir ikke igangsatt i dag".😅 Det var altså ikke rom for diskusjon i det hele tatt, da de ikke hadde kapasitet uansett. Skal sies at urinprøve og blodtrykk allerede var tatt og så fint ut. Ble til slutt satt i gang 42+0. Masse lykke til!❤️ Anonymkode: 0bbb3...c4a
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #8 Skrevet 30. desember 2023 Jeg var på overtidskontroll både hos lokal jordmor og på sykehuset den første uken på overtid. Alt var fint, så ingenting ble gjort eller bestemt da. Jeg ble satt opp på ny kontroll 8 dager over termin, og slik jeg forstod det, ville jeg fått tidspunkt for mulig igansettelse den dagen og mer informasjon om hvordan en igansettelse foregår. Igansettelsen ville vært på dag 10 over termin, hvis alt var fint frem til da. Fødselen startet om morgenen på dag 8. Anonymkode: 28a51...050
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå