Gå til innhold

Kan bivirkningene av antidepressiva starte så raskt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok i går 1 venlafaxin tablett, 75mg. Jeg har gått på den før uten problem, ble bare litt ekstra svett. Men etter jeg tok den i går gikk det to timer (tok den rett før jeg la meg) før jeg våknet opp så sinnsykt kvalm. Trodde jeg hadde omgangssyke, men ingenting ville ut, bare en horribel kvalme. Svetten rant fra hendene og føttene mine, jeg reiste meg for å få på badet og var så svimmel at jeg ramla, usikker på om jeg svimte av litt også. Dette var etter bare to timer? Tok tabletten med mat og alt som man skal. Tåler jeg ikke denne medisinen mer, eller skal det virkelig kicke inn så fort? 
Jeg fikk omsider sovet og våknet nå, ikke lengre kvalm men svett og svimmel.

Anonymkode: 165ab...6d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legger til at jeg skal selvfølgelig snakke med legen, men fikk ikke tak i han før i morgen. Ts

Skrevet

Er ikke lege, men tror det er litt høy startdose? Ar det burde vært en opptrapping fra ca halvparten, eller mindre. Selv om du har stått på samme medikament før.

Anonymkode: 81855...5ee

Skrevet

Jeg mener at det var den jeg prøvde for mange år siden. Og ja, bivirkninger kan komme så fort. 10 min etter jeg tok den, var jeg utslått av kvalme. Jeg ga opp denne rimelig fort. Jeg hadde ikke lest bivirkningslisten heller.

Anonymkode: 520e5...c43

Skrevet

Ja, det kan komme så fort og enda fortere. Kan hende du kan få mindre startdose, og så trappe opp over lengre tidsperiode. 

Anonymkode: f2f12...f24

Skrevet

Ja, bivirkninger kan komme så fort. 

Anonymkode: 9198c...612

Skrevet

Ja, det er vanlig. 

Anonymkode: ac0f7...dc0

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg tok i går 1 venlafaxin tablett, 75mg. Jeg har gått på den før uten problem, ble bare litt ekstra svett. Men etter jeg tok den i går gikk det to timer (tok den rett før jeg la meg) før jeg våknet opp så sinnsykt kvalm. Trodde jeg hadde omgangssyke, men ingenting ville ut, bare en horribel kvalme. Svetten rant fra hendene og føttene mine, jeg reiste meg for å få på badet og var så svimmel at jeg ramla, usikker på om jeg svimte av litt også. Dette var etter bare to timer? Tok tabletten med mat og alt som man skal. Tåler jeg ikke denne medisinen mer, eller skal det virkelig kicke inn så fort? 
Jeg fikk omsider sovet og våknet nå, ikke lengre kvalm men svett og svimmel.

Ja det kan komme så fort. Jeg startet opp på en medisin og toppen et kvarter etter at pilla  var tatt så hang over doskåla.

Anonymkode: d4e9e...ea9

Skrevet

Ja, jeg tok én tablett av Effexor og ble så kvalm av jeg ble sengeliggende

Anonymkode: 61394...da8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...