AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #1 Skrevet 28. desember 2023 Handlet julegaver under Black Friday, nå fikk jeg spørsmål fra bror om gaven var kjøpt på salg, for da orket han ikke styre mer med å få byttet. Han hadde vært å prøvd og de sa det ikke gikk da det var fra slaget. Er det ikke veldig merkelig da å spørre meg om det stemmer? Han har jo fått svar i butikken. Dette var vel bare for å gjøre et poeng ut av at han ikke likte gaven og at jeg handler på salg. Anonymkode: b706e...b36
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #2 Skrevet 28. desember 2023 Herregud, kjøper du julegaver på salg??? Hadde blitt fornærmet selv om jeg fikk en gave fra salg. Anonymkode: a0736...c71 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #3 Skrevet 28. desember 2023 Ja, man bør vel egentlig være 100% sikker på at gaven treffer om man handler på salg. Greit å få beskjed om det da, så du ikke gjør det samme neste år.. Anonymkode: e181f...db2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #4 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Herregud, kjøper du julegaver på salg??? Hadde blitt fornærmet selv om jeg fikk en gave fra salg. Anonymkode: a0736...c71 Hvorfor det? Om man har avtalt å handler for 500 kr så får jo mottaker mye mer om det er på salg. Anonymkode: b706e...b36 13 6
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #5 Skrevet 28. desember 2023 Så nå er det kun å bytte penger som er innafor. Type du kjøper den boka jeg ønsker meg, så får du de hanskene du ønsker deg. Anonymkode: b706e...b36 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #6 Skrevet 28. desember 2023 Høres smålig ut. Anonymkode: 31820...aae 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #7 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Herregud, kjøper du julegaver på salg??? Hadde blitt fornærmet selv om jeg fikk en gave fra salg. Anonymkode: a0736...c71 Hvorfor er det noe å bli fornærmet over? Man får gjerne mer i gaven om det er kjøpt på salg, men man bør vite at gaven treffer mottakeren da, så man ikke havner i samme situasjon som ts. Anonymkode: e181f...db2 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #8 Skrevet 28. desember 2023 Utakknemlig bror, neste år gir du han ullsokker. Anonymkode: 446e5...69b 5 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #9 Skrevet 28. desember 2023 Skjønner ikke hvorfor det er et problem å kjøpe på salg Anonymkode: ba0a5...15b 5
enda1anonymbruker Skrevet 28. desember 2023 #10 Skrevet 28. desember 2023 Hele greia med black friday salg er jo å markere at det er begynnelsen på jule shoppingen. Om folk blir fornærmet av å få ting kjøpt på salg. Da har dem vel egentlig nok greier og kan fint klare seg uten gaver. Men skal jo få byttet mot noe som passer/ har bruk for. Med tilsvarende verdi mot byttelapp uansett. 4
exictence Skrevet 28. desember 2023 #11 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Utakknemlig bror, neste år gir du han ullsokker. Anonymkode: 446e5...69b Ja 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #12 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Handlet julegaver under Black Friday, nå fikk jeg spørsmål fra bror om gaven var kjøpt på salg, for da orket han ikke styre mer med å få byttet. Han hadde vært å prøvd og de sa det ikke gikk da det var fra slaget. Er det ikke veldig merkelig da å spørre meg om det stemmer? Han har jo fått svar i butikken. Dette var vel bare for å gjøre et poeng ut av at han ikke likte gaven og at jeg handler på salg. Anonymkode: b706e...b36 Han høres veldig utakknemlig ut, eller så snakket han før han tenkte. Hvis man får noe man ønsker å bytte, så takker man pent og bytter uten å gjøre noe stort nummer ut av det. Hvis han ikke får byttet varen, kan han selge det til noen og bruke pengene han får til å kjøpe noe han har lyst på. Å handle på tilbud er kjempelurt, men man bør kanskje helst kjøpe noe man vet de ønsker seg eller i hvert fall har en anelse om at de trenger eller vil like. AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Herregud, kjøper du julegaver på salg??? Hadde blitt fornærmet selv om jeg fikk en gave fra salg. Anonymkode: a0736...c71 Da tenker jeg at du fortjener å bli fornærmet. En vare endrer seg jo ikke om den er kjøpt på salg. Anonymkode: 8268a...458 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #13 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Herregud, kjøper du julegaver på salg??? Hadde blitt fornærmet selv om jeg fikk en gave fra salg. Anonymkode: a0736...c71 Dette regner jeg med er ironi? Anonymkode: 77b25...d9e
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #14 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Herregud, kjøper du julegaver på salg??? Hadde blitt fornærmet selv om jeg fikk en gave fra salg. Anonymkode: a0736...c71 Ingenting galt med det, vel?!?! Da får man kjøpt noe dyrere til en lavere pris. Kjenner da veldig mange som gjør det! Så lenge man kan bytte gaven, spiller jo ikke det noen rolle? Anonymkode: 9734c...664
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #15 Skrevet 28. desember 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Handlet julegaver under Black Friday, nå fikk jeg spørsmål fra bror om gaven var kjøpt på salg, for da orket han ikke styre mer med å få byttet. Han hadde vært å prøvd og de sa det ikke gikk da det var fra slaget. Er det ikke veldig merkelig da å spørre meg om det stemmer? Han har jo fått svar i butikken. Dette var vel bare for å gjøre et poeng ut av at han ikke likte gaven og at jeg handler på salg. Anonymkode: b706e...b36 Hvorfor gjøre en greie ut av det? «Ja, den er kjøpt på salg». Du kan da ikke være sur og irritert for at gaven ikke falt i smak? Mange bytter gaver. Anonymkode: 190ac...dc7
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #16 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor gjøre en greie ut av det? «Ja, den er kjøpt på salg». Du kan da ikke være sur og irritert for at gaven ikke falt i smak? Mange bytter gaver. Anonymkode: 190ac...dc7 Det er jo veldig rart å spørre om dette etter man har vært i butikken og fått fortalt at den er kjøpt på salg. Da gjør man det jo bare for å være ekkel, indirekte si "jeg godtar ikke gaver som er kjøpt på salg". Anonymkode: b706e...b36
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #17 Skrevet 28. desember 2023 46 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo veldig rart å spørre om dette etter man har vært i butikken og fått fortalt at den er kjøpt på salg. Da gjør man det jo bare for å være ekkel, indirekte si "jeg godtar ikke gaver som er kjøpt på salg". Anonymkode: b706e...b36 Det er du som tolker det er for å være ekkel. «Er den kjøpt på salg? Da forstår jeg det ikke er mulig å bytte den, så da prøver jeg ikke i en annen butikk». Anonymkode: 190ac...dc7
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #18 Skrevet 29. desember 2023 Jeg hadde ikke hatt råd til å gi gaver om jeg ikke kjøpte på salg. Kjøpte noe på salg nå, som jeg skal gi neste jul, og det får de ikke byttet om de ønsker det. Jeg tror de vil like gavene, men hvis de ikke liker det, så får de gi det videre til noen som kan like det, eller selge det. Ikke vet jeg. Anonymkode: 703a1...b46 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #19 Skrevet 29. desember 2023 Er ikke søsken ofte veldig direkte med hverandre da? Trygge? Pakker ikke ting inn? Anonymkode: 703a1...b46
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #20 Skrevet 29. desember 2023 enda1anonymbruker skrev (22 timer siden): Men skal jo få byttet mot noe som passer/ har bruk for. Med tilsvarende verdi mot byttelapp uansett. Man har ikke krav på å få bytte varer i norske fysiske butikker nei. De fleste butikker lar dog kundene få gjøre det likevel og har det som en ekstra service, men det er ikke lovpålagt at du som kunde kan returnere varer. Særlig mindre butikker har strengere regler, og da enda strengere når det kommer til varer kjøpt på salg - da disse varene skal ut av butikken og lager, og butikkene vil ikke ha disse varene tilbake. til og med mange av de store kjedebutikkene har fått mye strengere regler når det kommer til bytting/returnering av varer det siste året grunnet mye mer svinn/nasking/stjeling og svindel. Anonymkode: 29323...508
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå