Gå til innhold

Var det ikke rart at hun ikke spurte om å ta med noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg arrangerte jul i år, ukene før jul var jeg syk med influensa og det ene og andre. Min mor viste dette og spurte om jeg var frisk tre dager før jul, det var jeg ikke.

Er det ikke rart at hun ikke spurte om hun skulle hjelpe med noe eller ta med noe? Hadde ikke fått handlet engang på tidspunket hun spurte, og det fremkom under juleselskapet at hun hadde bakt en kake som hun skulle ha selv gjennom jula.

I mitt hodet synes jeg det var veldig merkelig å ikke tilby å ta med den kaken som et minimum.

Er det bare jeg som er for snill som hadde gjort det, eller er dette nok en egoistisk ting ved min mor i tillegg til andre ting jeg har merket meg ved henne?

Anonymkode: d4841...ab2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, det var rart. Er mora di spesiell til vanlig, også? 

• Liker 1
Skrevet

Syns det var veldig egoistisk av henne. Hvis det hadde vært min mor som hadde visst jeg var syk før jul, eller hvis det hadde vært min datter som sto for julefeiringa, eller omvendt,  hadde det vært en selvfølge for oss å 

1. Tilby oss å ta feiringa hos oss

2. Tilby oss å komme og hjelpe til

3. "Forlange" å få ta med noe av maten, om ikke all.

Anonymkode: e8917...b58

• Liker 1
Skrevet

Hvis dette var rar oppførsel fra hennes side, i forhold til hvordan hun vanligvis er, så sliter hun muligens med noe du ikke kjenner til. Dersom det var som forventet fra hennes side, så er hun ikke en hjelpsom person. Da er det rart at du kjenner din mor så dårlig.  Vi pleier å vite sånn ca hva vi kan forvente av de som står oss nærmest, ut i fra tidligere erfaringer.

Anonymkode: 9121f...4ed

Skrevet

Hvis man vil ha hjelp får man be om det, synes jeg. Folk er ikke tankelesere og alle har jo hatt influensa nå før jul. 

Hvis hun var eneste gjest tenkte hun vel kanskje ikke det var sååå mye styr å lage til jul. 

Hvis hun var en av 20 gjester, hvorfor synes du ikke det er rart at de 19 andre ikke tilbød seg å hjelpe? 

Men ut fra siste avsnittet ditt høres det ut som dere har noen annen beef fra før. 

Anonymkode: 83b53...6e5

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvis man vil ha hjelp får man be om det, synes jeg. Folk er ikke tankelesere og alle har jo hatt influensa nå før jul. 

Hvis hun var eneste gjest tenkte hun vel kanskje ikke det var sååå mye styr å lage til jul. 

Hvis hun var en av 20 gjester, hvorfor synes du ikke det er rart at de 19 andre ikke tilbød seg å hjelpe? 

Men ut fra siste avsnittet ditt høres det ut som dere har noen annen beef fra før. 

Anonymkode: 83b53...6e5

Jeg tenker dette. Noen blir sykt irritert for man skal hjelpe til også. «Min jul». Så jeg tenker: hvis du vil ha hjelp, deleger. 

Anonymkode: c4c06...cf2

Skrevet

Jeg spør om jeg kan ta med noe (tilbyr spesifikke ting,men åpen for forslag) eller hjelpe til uansett hvis jeg feirer hos noen. Så ja, jeg synes det er litt rar oppførsel.

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...