AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #1 Skrevet 28. desember 2023 Jeg har et barn på halvannet- snart to år. Hun kan få noen raserianfall som skremmer meg litt, usikker på hvor normalt eller vanlig det er. Vanligvis når hun får tak i noe hun ikke skal leke med finner jeg noe jeg kan gjøre byttehandel med, da går det fint. Men innimellom som i dag, så måtte jeg rive en kjøkkensaks ut av hendene hennes, og da blir hun illsint! Hun rev ned alt som var på kaffebordet ned på gulvet, tok ut smokken sin og kastet den hardt i gulvet før hun hev seg på gulvet og skrek mens hun skallet hodet i gulvet. Det er så hardt at hun får vondt og må trøstes og jeg blåser henne der hun har slått seg. Er det vanlig at så små barn slår hodet sitt i raseri? Disse sinneutbruddene skremmer meg litt- men håper det går seg til litt når hun får språk mer på plass? Anonymkode: 8e0d9...d8c
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #2 Skrevet 28. desember 2023 Min sønn gjorde også dette. Gikk konstant med blåmerker i pannen. Han har ADHD, men er ferdig med videregående etter et normalt skoleløp, og med 5,1 i snitt. Jeg har tre barn, bare han som slo hodet i gulvet hvis han ble sint som liten. Anonymkode: 1a2ef...381 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #3 Skrevet 1. januar 2024 7åringen får anfall hvor han skader seg selv , både å dunke hodet/bite seg selv , han har autisme, startet tidlig med dette i frustrasjon, mellom 1-2 år. Minste på straks 5 gjør også dette grunnet han ser broren gjør det🙈 Anonymkode: f9089...47f
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #4 Skrevet 1. januar 2024 Helt vanlig. Min gjorde det mellom 1 og 3. han ble så sint at han svimte av. Det heter affektkramper og er helt ufarlig. Det kan være mye store følelser i sånne små. Anonymkode: 739d8...c61 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #5 Skrevet 1. januar 2024 Kan og være epilepsi. Yngste på 17 her kunne gjøre det når ho var yngre, hos ho var det det de kalte fokalt anfall med delvis bevisthet Anonymkode: 32d71...f16
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #6 Skrevet 1. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan og være epilepsi. Yngste på 17 her kunne gjøre det når ho var yngre, hos ho var det det de kalte fokalt anfall med delvis bevisthet Anonymkode: 32d71...f16 At en unge slenger seg i gulvet og gjentatte ganger skaller til gulvet i sinne kan ikke være epilepsi. Det kan ikke engang ligne på et epileptisk anfall. Det er en sint unge - verken mer eller mindre, og det er helt normalt at barn 1-3 år gjør slikt når de blir så rasende at de ikke har plass til alle følelsene inni kroppen. Anonymkode: fe017...614 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #7 Skrevet 1. januar 2024 Min bror gjorde det, og så lo han som barn. Anonymkode: c9ee0...fac
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2024 #8 Skrevet 1. januar 2024 Det har alle mine tre barn gjort på et eller annet tidspunkt, gjerne rundt 1-2 års alder. De er helt friske og normalt utviklede barn. Når de er såpass små som 1,5-2 år er det ikke lett med kommunikasjon og de reagerer i affekt. Hvis det vedvarer over tid eller du ser det blir verre er det lurt å ta det opp med lege/helsesykepleier. Anonymkode: 6958d...568 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå