AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #1 Skrevet 28. desember 2023 Hei! Jeg er en singel mann i slutten av 30-årene som ikke har barn eller nær familie i Oslo-området. Alle mine venner har småbarn, noe som selvfølgelig ikke er så rart. De skal være med familien på nyttårsaften. Er det merkelig å dra ut alene? Har ikke så lyst til å sitte alene merker jeg, men kvier meg også litt for å dra ut uten venner. Hvilke utesteder anbefaler dere? Justisen, Håndslag etc.? Anonymkode: 186ca...acd 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #2 Skrevet 28. desember 2023 Nei, det er ikke rart. Det er fult forståelig at du heller ønsker det, fremfor å sitte alene på nyttårsaften. Er du litt sosial av deg, vil du nok finne noen å prate med der. Og er du litt tøff av deg, kan du legge ut et innlegg på en lokal Facebook-side med typ «Hei alle som blir alene eller ønsker å bli kjent med flere på nyttårsaften.» Og videre hvor dere skal møtes og klokkeslett. Det kan hjelpe mange som syns det er mer ubehagelig å dra ut alene og derfor blir sittende hjemme. Anonymkode: 69e55...cb8 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #3 Skrevet 28. desember 2023 Det er en del steder som er stengt på nyttårsaften, og de få gangene jeg har vært ute på nyttårsaften så har det vært skikkelig dødt ute. Så du kan bli skuffet hvis du drar ut. Anonymkode: 0ab1e...e73 1 2
Olaug Olsen Skrevet 28. desember 2023 #4 Skrevet 28. desember 2023 Nyttårsaften er en dritt-dag. For mye forventninger hos alle. Vær heller hjemme og les en bok, mens du koser deg med tanken på å stå opp første nyttårsdag uten bakrus!! 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #5 Skrevet 28. desember 2023 Trist å dra ut på byen alene nyttårsaften. Men i en såpass stor by som Oslo er det ingen problem! Anonymkode: cfcb1...317
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #6 Skrevet 28. desember 2023 Jeg har aldri vært på byn i Oslo på nyttår, men det er da mye som er åpent. Sjekk først hva som skjer på de forskjellige utestedene Noen steder og noen arrangementer er jo mer sosiale enn andre, et sted hvor alle vennegjenger har booket eget bord blir jo kjedelig, men et sted alle danser på drugs blir jo fort et felleskap 😅 Jeg har gått ut alene noen ganger (ikke nyttår), noen ganger er det kjempegøy og man får ørten venner, andre ganger blir man mer litt stående i et hjørne.. kommer jo litt an på egen dagsform også. Og hvor man går. Hvem man møter. Alt kan skje - eller ingenting kan skje, haha... Selv liker jeg litt brune og litt harry puber, føler jo mer uformelt, jo mer sosialt. Der det er en herlig symbiose av alkoholikere og turister. Der er det jævla lett å få seg en venn eller ti i all fall 😅 Selv hadde jeg nok i ditt tilfelle sannsynligvis gått ut en liiiiten tur for å lufte hodet og ta en øl, blir det kjedelig så er det bare å dra hjem igjen. For min del hadde jeg følt det var litt bedre å dra seg ut en tur enn å sitte inne HELE kvelden, uansett om det bare ble med den ene ølen. Men jeg hadde nok ikke dratt ned til sentrum på en gigantisk nyttårsfest på rockefeller eller en eller annen takterasse, det hadde blitt nabopuben. Anonymkode: 29f56...130
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #7 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er en del steder som er stengt på nyttårsaften, og de få gangene jeg har vært ute på nyttårsaften så har det vært skikkelig dødt ute. Så du kan bli skuffet hvis du drar ut. Anonymkode: 0ab1e...e73 Oj, da skjønner jeg det er lenge siden jeg har vært på byen i Oslo! Det hørtes digg ut, før var det bare kaos og kø . Anonymkode: 8adc2...8ed
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #8 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nei, det er ikke rart. Det er fult forståelig at du heller ønsker det, fremfor å sitte alene på nyttårsaften. Er du litt sosial av deg, vil du nok finne noen å prate med der. Og er du litt tøff av deg, kan du legge ut et innlegg på en lokal Facebook-side med typ «Hei alle som blir alene eller ønsker å bli kjent med flere på nyttårsaften.» Og videre hvor dere skal møtes og klokkeslett. Det kan hjelpe mange som syns det er mer ubehagelig å dra ut alene og derfor blir sittende hjemme. Anonymkode: 69e55...cb8 Dette var en kjempegod ide. 👍 Anonymkode: 8adc2...8ed
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #9 Skrevet 28. desember 2023 Jeg har faktisk tenkt å gjøre det samme hvis jeg tørr, hadde vi vært i samme by kunne vi dratt sammen ❤️ Syns dere det er teit å ta på seg penkjole og sminke seg osv når en går ut alene på nyttårsaften? Eller ser det bare dumt ut og spesielt hvis man blir sittende alene? 🫤🫤🫤🫤 Anonymkode: aa919...fa0 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #10 Skrevet 28. desember 2023 Hvis du tar turen på Justisen, som du nevner, så bør du være obs på at stedet er lagt ned. Navnet har gjenoppstått i et annet lokale nærmere slottet, men det er ikke det samme. Generelt, hold deg til brune puber siden du er alene og i den aldersklassen. De vanlige utestedene vil være smekkfulle av gjenger i 20-årene, og da hadde i hvert fall jeg følt meg utilpass. Noen tips i sentrum: Cacadou, Orlando's, Last Train Anonymkode: 9918c...cc2 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #11 Skrevet 28. desember 2023 Hehe, det er jeg klar over. Er slutten av 40-åra, ikke slutten av 60-åra. Tenker kanskje det går å dra ut selv om det ikke er på en brun pub i den alderen. AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis du tar turen på Justisen, som du nevner, så bør du være obs på at stedet er lagt ned. Navnet har gjenoppstått i et annet lokale nærmere slottet, men det er ikke det samme. Generelt, hold deg til brune puber siden du er alene og i den aldersklassen. De vanlige utestedene vil være smekkfulle av gjenger i 20-årene, og da hadde i hvert fall jeg følt meg utilpass. Noen tips i sentrum: Cacadou, Orlando's, Last Train Anonymkode: 9918c...cc2 Anonymkode: 186ca...acd 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #12 Skrevet 28. desember 2023 Hvis du skal ut på byen på nyttårsaften anbefaler jeg å dra ut tidlig. Rundt 18-19. Da får du kapret et bord, og det er på den måten det er enklest å komme i kontakt med andre på en ikke-creepy måte. Da vil folk oppsøke deg for å spørre om de kan slå seg ned også går praten løst enten det er menn eller kvinner. Bare ikke treng deg på om de vender seg vekk, men man får ofte folk på godsiden ved å skåle litt, spandere en flaske, spørre hvor de har vært før i dag, om de har et kult sted å anbefale å gå til senere, og at du later som du er litt mer selvstendig ved å be de holde av stolen din mens du bare går ut å ringer en kompis som du har tapt anrop fra. Da kan du også si senere om noen spør hvem du er der med at du kom med en kompis som bare skulle møte noen andre ved togstasjonen og vise vei tilbake til utestedet men som har blitt så full at du ikke helt vet hva som skjer men at noen andre kompiser av deg kommer senere. Ingen kommer til å legge merke til noen timer senere om de kompisene dine faktisk har kommet eller ikke, så lenge du går litt fra gjeng til gjeng å småprater. Komplimenter blir andre menn glad for "ey fet hatt!" "Ey må bare si god stil i dag" da bryter du isen og får de til å ikke se på deg som en trussel, og enkelt å gå videre til å spørre hvor de har vært i dag og annen småprat uten at de syns det er unaturlig. Allier deg med andre menn men ikke snakk om å sjekke damer eller spørre de om venninner, lat som at du er en chill fyr som bare er ute for å kose deg uavhengigav andre , og ikke gå alene rundt fra dame gjeng til damegjeng for da blir du han ensomme creepen med en gang Anonymkode: e6590...33d 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #13 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hehe, det er jeg klar over. Er slutten av 40-åra, ikke slutten av 60-åra. Tenker kanskje det går å dra ut selv om det ikke er på en brun pub i den alderen. Anonymkode: 186ca...acd Hvis du er slutten av 40 åra glem alt jeg skrev i kommentaren over. Da blir du creep uansett Passer nok bedre på en brun liten intim pub med de på samme alder som deg Anonymkode: e6590...33d 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #14 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du er slutten av 40 åra glem alt jeg skrev i kommentaren over. Da blir du creep uansett Passer nok bedre på en brun liten intim pub med de på samme alder som deg Anonymkode: e6590...33d « ey fet hatt» og « ey må bare si god stil i dag» passer ikke hvis man er over 19 nei? Anonymkode: 8adc2...8ed
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #15 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): « ey fet hatt» og « ey må bare si god stil i dag» passer ikke hvis man er over 19 nei? Anonymkode: 8adc2...8ed Er vel heller noe med at folk på 40 pluss som på død og liv må ut å drikke alene er det noe stakkarslig og creepy med uansett hva de sier og gjør Anonymkode: e6590...33d 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #16 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er vel heller noe med at folk på 40 pluss som på død og liv må ut å drikke alene er det noe stakkarslig og creepy med uansett hva de sier og gjør Anonymkode: e6590...33d Slutt a. Anonymkode: 0ab1e...e73
ElectricScum Skrevet 28. desember 2023 #17 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Oj, da skjønner jeg det er lenge siden jeg har vært på byen i Oslo! Det hørtes digg ut, før var det bare kaos og kø . Anonymkode: 8adc2...8ed Hva er "før" da? Jeg har også vært på byen på Nyttårsaften et år, dog ikke alene. Det var rimelig dødt da også. Og det var på tidlig 90-tallet. Så det har vært dødt "før" også. Det holdt med den ene gangen.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #18 Skrevet 28. desember 2023 Jeg og en venninne drakk hjemme å var på byen i 2018 eller 2019. Var helt OK liv,nattklubben ble helt full. Stavanger dette da,alltid liv☺ Men Oslo er vel likt! Anonymkode: 71087...2ba
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #19 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei! Jeg er en singel mann i slutten av 30-årene som ikke har barn eller nær familie i Oslo-området. Alle mine venner har småbarn, noe som selvfølgelig ikke er så rart. De skal være med familien på nyttårsaften. Er det merkelig å dra ut alene? Har ikke så lyst til å sitte alene merker jeg, men kvier meg også litt for å dra ut uten venner. Hvilke utesteder anbefaler dere? Justisen, Håndslag etc.? Anonymkode: 186ca...acd AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hehe, det er jeg klar over. Er slutten av 40-åra, ikke slutten av 60-åra. Tenker kanskje det går å dra ut selv om det ikke er på en brun pub i den alderen. Anonymkode: 186ca...acd Jeg vet ikke om du er i slutten av 30- eller 40 årene ettersom du har skrevet begge deler, men du er for gammel for 20års utesteder uansett. Beklager. Som kvinne i slutten av 30årene så vet jeg hva vi tenkte om "gamle" menn som kom på utestedet for oss unge for 20år siden. De synes du er tragisk og ler bak ryggen din. Kommer du alene så blir det hvertfall lagt merke til og baksnakket om. Ta deg heller en tur på en brun pub. Det er enkelt å komme i kontakt med folk, på din egen alder. Ingen der dømmer deg heller, det er mange triste sjeler på slike steder. Men klientellet er variert, så du kan møte unge jenter der også. Anonymkode: a8ba0...363 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #20 Skrevet 28. desember 2023 Hahaha. Ts her, sorry, skrev feil. Jeg er i slutten av 30-åra 😅 ikke rart folk blir forvirret. Jeg er nokså ung til sinns og ser yngre ut enn hva min alder tilsier. Er ihvertfall det jeg har fått høre! Takk for gode råd Tenker jeg drar ut tidlig et sted, finner meg et bord som en over her foreslo. Godt tips det med å spandere en flaske på bordet og ellers komplimentere, både kvinner og menn. Jeg har aldri ønsket å være en creep, vil bare ut og sosialisere meg for ikke å sitte alene på nyttårsaften. Anonymkode: 186ca...acd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå