AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #1 Skrevet 28. desember 2023 14 åringen pleier å gi 2 kompiser julegave og de gir tilbake. Jeg pleier å kjøpe en pose jule sjokolade,sokker eller noe annet smått og legge ved en 200 lapp. Gjorde det i år også. Han fikk ingen gaver tilbake, men på julaften fikk ham vipps fra begge kompiser Er det bare jeg som synes at vipps er kjedelig julegave? Jeg ver at man bruker ikke mye cash når man skal kjøpe noe Anonymkode: 37523...92c 1
Elle Melle Skrevet 28. desember 2023 #2 Skrevet 28. desember 2023 De har ikke tenkt på det, og valgte den eneste fornuftige måten å løse det på der og da? Men om alle ender opp med å bare vipse hverandre kan man jo like godt droppe å gi hverandre gave. 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #3 Skrevet 28. desember 2023 Elle Melle skrev (2 timer siden): De har ikke tenkt på det, og valgte den eneste fornuftige måten å løse det på der og da? Men om alle ender opp med å bare vipse hverandre kan man jo like godt droppe å gi hverandre gave. Enig i det Anonymkode: 37523...92c 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #4 Skrevet 28. desember 2023 Jeg ville ikke vippset barnets venner. Det er litt merkelig. Men jeg er heller ikke vant med at barn gir penger til venner i julegave heller. Så kanskje tenker de at det er enklere å bare vippse om man likevel gir penger, særlig for mottakeren, som da slipper å dra spesifikke plasser for å sette inn pengene på konto? Anonymkode: 380e8...f29 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #5 Skrevet 28. desember 2023 Det blir iallfall rimelig meningsløst om alle skal vipse julegaver til hverandre. Anonymkode: 38b09...7d9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #6 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg ville ikke vippset barnets venner. Det er litt merkelig. Men jeg er heller ikke vant med at barn gir penger til venner i julegave heller. Så kanskje tenker de at det er enklere å bare vippse om man likevel gir penger, særlig for mottakeren, som da slipper å dra spesifikke plasser for å sette inn pengene på konto? Anonymkode: 380e8...f29 Guttene har gitt julegave til hverandre siden barneskolen og hvert år har det vært en liten ting pluss penger. Men i år bestemte de seg for at vipps var bedre Anonymkode: 37523...92c
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #7 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg ville ikke vippset barnets venner. Det er litt merkelig. Men jeg er heller ikke vant med at barn gir penger til venner i julegave heller. Så kanskje tenker de at det er enklere å bare vippse om man likevel gir penger, særlig for mottakeren, som da slipper å dra spesifikke plasser for å sette inn pengene på konto? Anonymkode: 380e8...f29 Får sette inn på kiwi i nabolaget her Anonymkode: 37523...92c
Fant80 Skrevet 28. desember 2023 #8 Skrevet 28. desember 2023 Vipps er det beste som har hendt meg 😆 I hvertfall gave messig 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #9 Skrevet 28. desember 2023 Kanskje de har glemt å kjøpe gave, og derfor syns det var dumt. Og valgte vipps. Jeg syns vipps er greit, da kan mottaker kjøpe seg det de ønsker seg selv. Anonymkode: c6460...d7d 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #10 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Får sette inn på kiwi i nabolaget her Anonymkode: 37523...92c Ja, da har de en spesifikk plass og dra til.. men i tilfelle de bor litt unna så slipper de og dra til kiwi i nabolaget der for og sette inn penger når de fikk det på vips… Anonymkode: cfb71...aae
Goodtimes Skrevet 28. desember 2023 #11 Skrevet 28. desember 2023 Så de bytter penger? Er det slik å forstå? 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #12 Skrevet 28. desember 2023 Moren min vipset meg julegave imens jeg snakket med henne på tlf julaften.. var da hun kom på at hun hadde glemt og kjøpe gave til meg. Smidig, koselig og gjennomtenk 😅 det kan jo være som noen skriver her at disse kompisene hadde glemt og kjøpe gave, eller at de bare syntes det var lettvint. Høres ansett teit ut at 3 14- åringer sitter og vipser hverandre 200 kr på julaften. Salget av vips gavepapir har visst slått ny rekord denne julen , så de er nok ikke alene, men.. på tide og droppe kompisgaver kanskje ? Jeg elsker vips, men dette blir bare rart. Anonymkode: cfb71...aae
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #13 Skrevet 28. desember 2023 Goodtimes skrev (2 minutter siden): Så de bytter penger? Er det slik å forstå? Gjør nesten ikke alle det? Selv om vi kjøper gaver? 🤣 Anonymkode: 37523...92c 1
Goodtimes Skrevet 28. desember 2023 #14 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Gjør nesten ikke alle det? Selv om vi kjøper gaver? 🤣 Anonymkode: 37523...92c I et lit annet format, men ja, vi bytter jo gaver også. Kanskje litt mer uforutsigbart hva man får, men jo, det byttes 😉 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #15 Skrevet 28. desember 2023 Kjenner nokon som vippser lenger fram og tilbake. Eg kan heilt ærlig ikkje forstå det, men det funker for dei. Anonymkode: daeaa...b4a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå