Gå til innhold

Kulde, bil og jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du tilgang på motorvarmer på jobb? Hvis ikke ; hva gjør du hvis det er minus 30 ( eller så mange minusgrader at bilen din trenger varme) og du ikke har varmer? Skjønner ikke hvordan man får til slik jeg. 

Jeg har en gammel bil som ikke har sjans til å starte i sterk kulde etter å ha stått noen timer. Så da kommer jeg meg ikke hjem fra jobb da..? Hjelp! 

Anonymkode: 90953...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis bilen ikke starter i kulden så er det på tide med en service, bytt batteri, plugger/glødeplugger, oljefilter og bytt til tynnere olje.

Bilen min er 40 år gammel men den starter -30° uten motorvarmer, lar den selvfølgelig gå på tomgang til motoren har fått opp oljetemperaturen og temperaturen på kjølevæsken for å unngå unødvendig slitasje.

Anonymkode: c3559...577

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvis bilen ikke starter i kulden så er det på tide med en service, bytt batteri, plugger/glødeplugger, oljefilter og bytt til tynnere olje.

Bilen min er 40 år gammel men den starter -30° uten motorvarmer, lar den selvfølgelig gå på tomgang til motoren har fått opp oljetemperaturen og temperaturen på kjølevæsken for å unngå unødvendig slitasje.

Anonymkode: c3559...577

Ny bil har jeg ikke råd til nå og service har jeg hatt på bilen. Det sliter alt for mye på bilen å kaldstarte uansett. Jeg søker andre praktiske løsninger. 

Anonymkode: 90953...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du enten ettermontere motorvarmer (koster flesk), bytte bil eller parkere et varmt sted.

Å endre parkering er nok ikke realistisk? Så da må du bytte bil eller montere motorvarmer. Det billigste er motorvarmer. Finnes enten de som går på drivstoff (henter drivstoff fra bilens drivstofftank) eller 230V (dvs du må ha 230V tilgjengelig).

Det disse gjør er å varme opp motorblokka og sirkulere olje/kjølevesken i motoren så den er varm til du skal starte. Du kan og få koblet på kupevarmer i tillegg som varmer opp kupeen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjører en 1971 Volvo 145 som starter alltid. Men slike biler trenger også nærmest konstant vedlikehold. Min kone kjører en Leaf og ruller med øynene over min bilinteresse. Hun trykker på noen knapper i appen og kommer ut til varm bil hver dag.

Tl;dr - uansett hva slags bil du har må du lære deg å bruke den rett.

Anonymkode: bf7aa...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

30 kulde Lader ut det beste batteri da. 

Anonymkode: 90953...260

Det er derfor du lader bilen i garasjen hver natt. Er ikke verre enn det. Volvoen min må stå ute, fordi plass nr. 2 er opptatt av en enda mye finere Volvo. :P

Anonymkode: bf7aa...72f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Det er derfor du lader bilen i garasjen hver natt. Er ikke verre enn det. Volvoen min må stå ute, fordi plass nr. 2 er opptatt av en enda mye finere Volvo. :P

Anonymkode: bf7aa...72f

Hvilken garasje? Har ikke det jeg. Men det jeg mener er att uansett så svekkes et batteri av å tvinges til å starte i sterk kulde. Og når den står 8 timer på jobb er det vanskelig. 

Dessuten lurte jeg litt på om folk hadde motorvarmer punkt på jobb? 

Anonymkode: 90953...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...