AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #1 Del Skrevet 28. desember 2023 Hei, Hsr iPhone 11. Bruker det til kamera, og Facebook, snap, insta, vanlig surfing. Føles litt voldsomt å kjøre iPhone 15, eller iPhone 14 pro. Sliter med at bildene på 11, blir veldig kornete og dårlig nå. Hva er deres erfaring, vil sen vanlige 14 være ett godt alternativ for meg? Er ingen stor fotograf, men tar mye bilder av barna våre, og vil jo selvsagt ha ok bilder av dem:) Og- vil 128 være ok til mitt bruk? Fører bilder over til pc. Anonymkode: a1016...dd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #2 Del Skrevet 28. desember 2023 Bildene blir kornete fordi du har for lite lys i rommet eller på de/det du tar bilder av. Anonymkode: 82fc6...9d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #3 Del Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Bildene blir kornete fordi du har for lite lys i rommet eller på de/det du tar bilder av. Anonymkode: 82fc6...9d6 Det kan være ja. Takk for tips. (Kan som du skjønner, veldig lite om foto😅) Anonymkode: a1016...dd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #4 Del Skrevet 28. desember 2023 Jeg gikk fra iPhone 11 til 14 for litt over et år tids siden, og jeg kan ikke se noe særlig forskjell. Du kan sammenligne kameraene om du søker det opp. Anonymkode: bfa2d...9db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #5 Del Skrevet 28. desember 2023 17 minutter siden, AnonymBruker said: Det kan være ja. Takk for tips. (Kan som du skjønner, veldig lite om foto😅) Anonymkode: a1016...dd6 😊 Tips er så hvor lyset faller og hvis du skal ta bilder av mennesker så ha fokus og lys i øynene. Jeg bruker aldri zoom og går heller nærmere. Om lyset faller på barna dine og du har fokus i øynene og en avstand mellom 1-2 meter tipper jeg du får supre bilder. Det er som en tommelfingerregel alltid bedre at bildene er overeksponert (lysere) fordi du kan dra lyset ned og få et godt resultat (ikke kornete osv) enn motsatt. Anonymkode: 82fc6...9d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #6 Del Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg gikk fra iPhone 11 til 14 for litt over et år tids siden, og jeg kan ikke se noe særlig forskjell. Du kan sammenligne kameraene om du søker det opp. Anonymkode: bfa2d...9db Ok, kanskje greit å avvente til iPhone 15 faller litt i pris☺️ Anonymkode: a1016...dd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #7 Del Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): 😊 Tips er så hvor lyset faller og hvis du skal ta bilder av mennesker så ha fokus og lys i øynene. Jeg bruker aldri zoom og går heller nærmere. Om lyset faller på barna dine og du har fokus i øynene og en avstand mellom 1-2 meter tipper jeg du får supre bilder. Det er som en tommelfingerregel alltid bedre at bildene er overeksponert (lysere) fordi du kan dra lyset ned og få et godt resultat (ikke kornete osv) enn motsatt. Anonymkode: 82fc6...9d6 Tusen takk! Det var fine tips. Jeg har det med å zoome inn, - og ikke tenke lys. Da skjønner jeg at jeg har noe å lære:) Anonymkode: a1016...dd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #8 Del Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ok, kanskje greit å avvente til iPhone 15 faller litt i pris☺️ Anonymkode: a1016...dd6 Iphone faller sjeldent mye i pris. Jeg gikk fra Iphone til google pixel 8 for et par måneder siden, og kameraet er sååå mye bedre. Anbefales på det varmeste. Anonymkode: 6282d...210 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #9 Del Skrevet 28. desember 2023 Jeg har nylig kjøpt iPhone 13 mini og kameraet er helt supert, fin i pris er den også👍 Anonymkode: cf046...f7c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #10 Del Skrevet 28. desember 2023 18 minutter siden, AnonymBruker said: Tusen takk! Det var fine tips. Jeg har det med å zoome inn, - og ikke tenke lys. Da skjønner jeg at jeg har noe å lære:) Anonymkode: a1016...dd6 Bare hyggelig 😊 Dropp zoom, tenk at det du skal ta bilde av skal ha lys på seg og fokusfrikanten på iPhone skal treffe i øynene. Om du synes bildene blir litt for lyse så kan du dra ned på eksponeringen med knappen som du finner et sted under redigerer funksjonen i bilder appen. Det er også en annen fin og magisk knapp som heter kontrast. Om du drar litt i sen får du fort litt mer dybde slik at bildene blir mindre matte/blasse. Lykke til😊 Anonymkode: 82fc6...9d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #11 Del Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Bare hyggelig 😊 Dropp zoom, tenk at det du skal ta bilde av skal ha lys på seg og fokusfrikanten på iPhone skal treffe i øynene. Om du synes bildene blir litt for lyse så kan du dra ned på eksponeringen med knappen som du finner et sted under redigerer funksjonen i bilder appen. Det er også en annen fin og magisk knapp som heter kontrast. Om du drar litt i sen får du fort litt mer dybde slik at bildene blir mindre matte/blasse. Lykke til😊 Anonymkode: 82fc6...9d6 Tusen takk😃 Anonymkode: a1016...dd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå