AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #101 Del Skrevet 28. desember 2023 Jeg "må" være sammen med mine foreldre på nyttår. De bor noen hundre meter unna og det føles helt teit å sistte i hver vår stue og vet mine foreldre ville blitt fornærmet. De har også hund, så hele kvelden kommer til å dreie seg om den stakkars bikkja som ikje tåler lyd, så det legger jo en demper på hele greia. Mine barn er flyttet hjemmefra og de skal naturlig nok ut på fest med venner. Det unner jeg dem, foran å sitte hjemme med meg og besteforeldre Jeg kunne gjerne tenkt meg å være hjemme hos meg selv, synes heller ikke det er noe spesielt med nyttår lenger nå som barna er blitt store og er liksom litt mett av hele jula når vi nærmer oss nyttår. Anonymkode: 1dd4d...e78 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ymra Skrevet 28. desember 2023 #102 Del Skrevet 28. desember 2023 Selskap eller ei - nyttårsaften er på mange måter en ikke bare oppskrytt, men litt fæl kveld for veldig veldig mange. Men til noen av punktene her. - Mange færre en du tror har helt "faste nyttårsvenner" og feiringer. De få slike konstellasjonene jeg har kjent til - via foreldre og nettverk - har vært i endring eller oppløsning... Det kan se helt fast ut fra utsiden, men plutselig har noen behov for å feire med/passe på barn, barnebarn eller gamle foreldre, noen som har brukt å arrangere orker ikke lenger, noen flytter, noen vil brått reise, noen får seg hytte og vil heller være på den, eller dynamikken endrer seg og det er ikke lenger naturlig å feire sammen. Altså kan det være de du tenker kunne være aktuelt å invitere plutselig blir ledige, eller det blir naturlig plass til dere (forutsatt noe kontakt gjennom året). Jeg kjenner vel igjen tanken om at "alle" har faste konstellasjoner, venner og gjenger, men i mine (relativt sosiale) kretser gjelder det faktisk veldig veldig få. - Det er fullt mulig å få seg venner i 50-årene. Selv om jeg er yngre, har jeg selv fått venner i aldersgruppen gjennom jobb og aktiviteter(som i samme slengen har fått venner på samme alder). - Selskap på nyttårsaften er ikke de mest hyggelige og verdt det. Det er alt for mye forventninger, til gjester, til mat og til at det skal være perfekt eller hyggelig. Folk er egentlig slitne etter jul. Folk som takker ja til invitasjoner, kan finne på å lure på om de egentlig burde vært et annet sted, eller om et annet selskap ville vært hyggeligere. Middagsselskap nesten alle andre dager vil være bedre - uten forventninger og lettere å få til. Min oppfordring må være ikke å være redd for å invitere andre dager i året, og få mye hyggeligere kvelder (og så vil kanskje også nyttårsaften løse seg). 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #103 Del Skrevet 29. desember 2023 Skal spise hos svigers, men så hjem til hunden før rakettene tar av som verst. Så blir alene store deler av kvelden, og gleder meg faktisk 🤭 Er lei av presset om å være sosial hele jula. Anonymkode: 67d25...a3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #104 Del Skrevet 29. desember 2023 Føler med deg ts. Det kan fremstå som at dere er blitt litt glemt av de i nabolaget/barnas venners foreldre. Vet du om de vet at dere er alene? Håper dere finner noen å feire med neste år. I år kan dere kanskje gå på restaurant? Anonymkode: 88e1c...a8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #105 Del Skrevet 29. desember 2023 Neida🥰 Jeg og samboer (i 30-årene) er også alene! Vi synes det skal bli veeeeldig godt etter alle juleselskapene osv🙈 Anonymkode: da395...a57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #106 Del Skrevet 29. desember 2023 Sitter alene på nyttårsaften. Anonymkode: 9e196...b19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sofie777 Skrevet 29. desember 2023 #107 Del Skrevet 29. desember 2023 Jeg regner med å være alene på Nyttårsaften og for meg er det "same procedure as almost every year". Jeg har god mat på planen, har linet opp Kongelig varieté og har en veranda der jeg kan se byens fyrverkeri laaaangt unna. Da koser jeg meg (introvert? jepp!). Men skulle noen finne på å sende ute en invitasjon (så sent), så drar jeg kanskje - om det ikke blir for stress. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #108 Del Skrevet 29. desember 2023 I mange år var jeg alene med barn nyttårsaften. En lengre periode var jeg stand by som sjåfør til tenåringsbarn. De siste årene har jeg vært alene. Ingen jippi, men sånn er det bare. Noen ganger sover jeg før nyttårsrakettene. Vi får se hvordan det blir med enda en nyttårsaften alene. Dere som er to er ikke alene! Anonymkode: bcd42...03b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #109 Del Skrevet 29. desember 2023 Alene med barna, synes der er helt topp jeg 😊nyttårsaften har alltid vært årets mest oppskrytte kveld, så tenker ikke jeg går glipp av noe igrunnen. Anonymkode: 397c6...37b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #110 Del Skrevet 29. desember 2023 Vi er 10 voksne og 4 ungdommer. De stikker på fest så snart de har fått mat. Vi inviterer hver år på nyttårsfest Anonymkode: 07af5...5a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #111 Del Skrevet 30. desember 2023 Vi skal også bare være hjemme, lage oss kalkun og spise. Ellers vente til felles oppskyting av raketter i byen. Har ungdommer som er ute med venner etter maten. Anonymkode: 600d4...f7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #112 Del Skrevet 30. desember 2023 Er man «vi» er man ikke alene😊 Anonymkode: 90bf7...2c5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Podekvist Skrevet 30. desember 2023 #113 Del Skrevet 30. desember 2023 Nei, det er nok ikke bare dere. Basert på svarene her så er det ganske åpenbart. Men det er jo leit hvis dere egentlig ønsker å feire med noen, så da forstår jeg at det føles kjipt. Håper dere får en veldig hyggelig kveld likevel. Jeg skal være alene (altså helt alene, ikke med kjæreste). Det går helt fint for min del, men skjønner at det kan være utrolig vondt for andre. Jeg har vært på store og små nyttårsfeiringer tidligere, noen bra, noen kjipe. Jeg syns ikke det er en viktig dag lengre, men der er vi alle forskjellige. Ønsker dere uansett et godt nytt år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #114 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 28.12.2023 den 11.39): Ok... det er fortsatt sårt. Når man ser alle andre feire med sine familier, eller med en vennegjeng. Anonymkode: 5f1a5...42e Har dere tatt initiativ selv ved f.eks. å invitere noen til å feire sammen med dere? Anonymkode: 3e141...fe4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #115 Del Skrevet 30. desember 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Har dere tatt initiativ selv ved f.eks. å invitere noen til å feire sammen med dere? Anonymkode: 3e141...fe4 Ts har skrevet om det før i tråden. Hun vil egentlig ha selskap, men hun vil ikke invitere noen for alle andre feirer med sine, og hun vil ikke bryte opp «nyttårsvenner». For jeg lurte også på om de ikke har noen, hverken venner eller familie, men det viser seg de har. Anonymkode: 03d2a...99a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #116 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 28.12.2023 den 11.21): Par på 50 år, 3 barn som er ungdommer og som er med venner. Føler vi er de eneste😔 Anonymkode: 30120...e98 Dere er jo ikke alene om dere er to. Jeg har flere ganger vært helt alene på både nyttårsaften og andre store dager, har hverken partner eller barn. Dere er heldige! Anonymkode: 18e65...da9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #117 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 28.12.2023 den 19.31): Ja, men vanskelig synes jeg. ts Anonymkode: 30120...e98 Det er helt lov å synes dette er vanskelig selvom dere har hverandre. Jeg syns også det er vanskelig. Er alenemor til tre og det blir bare oss fire på nyttår. Sårt å ikke bli invitert, sårt at folk takker nei til invitasjon, men jeg vet at jeg likevel er rik for jeg har mange venner, det er bare det at akkurat på nyttår så er mange meg familie eller med en eller annen gjeng de har hatt i hauger av år. Jeg fokuserer på å kose meg max med barna, lage fest for dem. I dag har vi kjøpt en haug av fyrverkeri og de er helt fra seg av glede. Det kan bli fint, selvom man er "alene". La oss være alene, sammen. Vi er flere og det handler om fokus. Fokus på gleden og takknemlighet over å faktisk være flere tross alt og det å vite, bare ved å lese denne tråden, at vi er mange. Men vi er alene, sammen. Ønsker dere en nydelig nyttårsfest! ❤️ Anonymkode: f5d0d...eaf 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #118 Del Skrevet 30. desember 2023 Tror helt ærlig det er flere par som sitter alene nyttårsaften enn par som er ute på futt. Fest ser vi vel mest blant tenåringer og unge voksne uten barn. Og med noen unntak voksne etter samlivsbrudd som har barna annenhvert år. Da samler gjerne en liten gjeng seg. Men tror som sagt at det at ‘alle’ andre er på fest er mer noe man bare tror. Anonymkode: c2159...a97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #119 Del Skrevet 30. desember 2023 Vi er hjemme alene nyttårsaften.Eller med pus da. Anonymkode: 8e290...827 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #120 Del Skrevet 30. desember 2023 Jacuzzi skrev (På 28.12.2023 den 17.58): Hvorfor inviterer du ikke en slik familie hjem til dere da? Eller en eller flere av dine enslige venner? Hot tips nr.1 er å ikke sitte og vente på at andre tar initiativ. Gjør det selv Det har jeg selvsagt gjort, alle har "storfamilie" eller andre vennepar å feire med. Anonymkode: 85ffa...d79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå