Daria Skrevet 28. desember 2023 #81 Del Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vi er alene, unødvendig med ordkløyveri 😫 ts Anonymkode: 30120...e98 For den som faktisk er helt alene, handler forskjellen på å være en og å være to om ganske mye mer enn ordkløyveri... AnonymBruker skrev (39 minutter siden): I teorien virker det enkelt, men vi er alle ulike, og hvor lett det er å få til vil variere. Anonymkode: 30120...e98 Men det er fortsatt bare du som kan gjøre noe med det, både i teorien og i praksis. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #82 Del Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): "Nyttårsvenner" dukkar ikkje mirakuløst opp av seg sjølv. Det er dei ein er oftast saman med ellers i året også. Her føler eg at du kanskje ikkje er så "flink" å ta initiativ til nye venskap? Anonymkode: 2fc5f...8a8 Nei, jeg sliter med det, synes det er vanskelig. ts Anonymkode: 30120...e98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #83 Del Skrevet 28. desember 2023 Daria skrev (14 minutter siden): For den som faktisk er helt alene, handler forskjellen på å være en og å være to om ganske mye mer enn ordkløyveri... Men det er fortsatt bare du som kan gjøre noe med det, både i teorien og i praksis. Ja, men vanskelig synes jeg. ts Anonymkode: 30120...e98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #84 Del Skrevet 28. desember 2023 48 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi de har faste nyttårsvenner de har feiret fast med i åresvis, unaturlig å plutselig bryte opp i det. Vi har aldri hatt nyttårsvenner. Jeg trives alene, men føler mest på det når unga våre føler på at vi skal «sitte alene» ts Anonymkode: 30120...e98 Har aldri hørt om nyttårsvenner. Enten er man venner eller ikke. Man feirer mest sannsynlig ikke med venner man bare er venner med en gang i året, på den dagen. Jeg tenker: enten godta det, eller inviter til dere. Utover det er det ikke så synd på dere, som du kanskje selv føler og jeg får inntrykk av at du mener. Hvis du trives alene, hva er problemet? Anonymkode: 03d2a...99a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #85 Del Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Selvsagt er ikke dere de eneste. Hva tror du? Dummeste jeg leser er «er det bare jeg/vi» Tror folk de virkelig er så unike?! Anonymkode: 08ab7...cf5 Vet vi ikke er de eneste, vet jo det, men rundt her «føles» det sånn ts Anonymkode: 30120...e98 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #86 Del Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Par på 50 år, 3 barn som er ungdommer og som er med venner. Føler vi er de eneste😔 Anonymkode: 30120...e98 Jeg har aldri likt de store sosiale sammenkomstene på nyttårsaften. Har forsøkt et par ganger å gjøre noe ut av nyttårsfeiringen. Fra jeg var 22 har jeg heller vært alene. Nå har jeg småbarn og mann, så er vi alene. Det er godt med en rolig "feiring." Anonymkode: 5147e...81d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomKrus Skrevet 28. desember 2023 #87 Del Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ok... det er fortsatt sårt. Når man ser alle andre feire med sine familier, eller med en vennegjeng. Anonymkode: 5f1a5...42e Nyttårsaften er litt oppskrytt. Har feiret den sammen med andre, alene og bare jeg og kona. Om det blir hyggelig eller ikke er hva man gjør det til selv. Som med alt annet i livet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #88 Del Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har aldri hørt om nyttårsvenner. Enten er man venner eller ikke. Man feirer mest sannsynlig ikke med venner man bare er venner med en gang i året, på den dagen. Jeg tenker: enten godta det, eller inviter til dere. Utover det er det ikke så synd på dere, som du kanskje selv føler og jeg får inntrykk av at du mener. Hvis du trives alene, hva er problemet? Anonymkode: 03d2a...99a Mange jeg kjenner har feiret med faste vennepar i mange år. De er ikke så nære at jeg føler det er riktig å bryte opp det. Ikke synd på meg, men føler det litt sårt fordi mange her har venner å være med. Vi har ingen nære venner, det er sårt. Ihvertfall når våre barn også synes det er rart når de hører venners foreldre skal ha selskap. ts Anonymkode: 30120...e98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #89 Del Skrevet 28. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: Mange jeg kjenner har feiret med faste vennepar i mange år. De er ikke så nære at jeg føler det er riktig å bryte opp det. Ikke synd på meg, men føler det litt sårt fordi mange her har venner å være med. Vi har ingen nære venner, det er sårt. Ihvertfall når våre barn også synes det er rart når de hører venners foreldre skal ha selskap. ts Anonymkode: 30120...e98 Vil dere ha selskap da? Anonymkode: 03d2a...99a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #90 Del Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vil dere ha selskap da? Anonymkode: 03d2a...99a Ja, men synes det er vanskelig å få nære venner når vi ikke har det fra før i vår alder. ts Anonymkode: 30120...e98 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 28. desember 2023 #91 Del Skrevet 28. desember 2023 Ser frem til date for 2 og hunden er med. Nyter noe god mat, spiller brettspill og er vakt i tilfelle en tenåring trenger å bli hentet fra fest. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #92 Del Skrevet 28. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: Ja, men synes det er vanskelig å få nære venner når vi ikke har det fra før i vår alder. ts Anonymkode: 30120...e98 Da er det eneste du kan gjøre: invitere til selskap. Du har et helt år på deg nå og legge inn innsats på å få disse nærmere. Anonymkode: 03d2a...99a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jessic_a Skrevet 28. desember 2023 #93 Del Skrevet 28. desember 2023 I år skal jeg også feire alene med mannen min. Det gleder jeg meg veldig til. Bare oss to, champagne og deilig kalkunmiddag. Beste måten å feire på når barna ikke er med oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #94 Del Skrevet 28. desember 2023 Som mange her skriver, det er langt vanligere å feire nyttår alene enn du tror, selv om du ikke føler det slik. Mange er nok slitne etter julefeiring med slekt, og ser frem til en rolig feiring enten som par, alene, med et fåtall kjente. Selv er jeg usikker på hva jeg skal faktisk, aner ikke om noen i familien skal samles eller ikke, og ser egentlig frem til å gjøre minst mulig, og håper egentlig litt på å bli alene. Har feiret nyttår helt for meg selv før og det var veldig deilig, spise masse god mat, se på film og gå tidlig i seng. Med unntak av tidlig 20-årene, da jeg dro til et skisted og feiret, så har de fleste nyttårsaften blitt tilbragt med bare foreldre og/eller noen søsken, og det akkurat sånn jeg foretrekker det. Anonymkode: 7cef8...9e0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jukkapalme Skrevet 28. desember 2023 #95 Del Skrevet 28. desember 2023 Jeg og samboeren feirer alltid nyttårsaften bare vi to. Har hund og katter som vi ikke vil eller kan reise fra. Pynter oss og lager god mat (kalkun) og koser oss skikkelig. Ser en god film eller setter på en konsert-dvd. Han har mange venner, men de feirer med sine barn/familier og mine to nære venninner feirer også med sine barn/familier. Jeg syntes det var sårt å ikke ha en stor vennegjeng å feire med da jeg var ung, men nå bryr jeg meg ikke like mye lenger, selv om det likevel fortsatt kan være et savn. Er dessuten kronisk syk, noe som gir meg kraftig fatigue og har ikke krefter til å hverken invitere til fest eller delta på fest. Ikke er jeg særlig sosial av meg heller og trives best med få mennesker rundt meg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #96 Del Skrevet 28. desember 2023 Jeg og samboer er alene, men jeg føler ikke at det blir helt rett å si at vi er alene. Vi har jo hverandre… Anonymkode: 743e6...750 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #97 Del Skrevet 28. desember 2023 Synes alltid uttrykket "sitte alene" er så rart. Spesielt i tilfeller som TS beskriver der de ikke en gang er alene. Men "sitte alene" høres så stusselig ut, som om man ikke kan gjøre noe annet enn å sitte der og glo hvis man er alene. Anonymkode: e384e...cc1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #98 Del Skrevet 28. desember 2023 TS, har dere forsøke å legge planer med noen eller invitere? Anonymkode: 5544c...1c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulrikke Skrevet 28. desember 2023 #99 Del Skrevet 28. desember 2023 Mannen og jeg er hjemme med hundene. Vi er 50 og 50pluss. Har fire barn, yngste 18, alle har sine planer, eldste er på jobb i utlandet. Synes på ingen måte det er stusselig. Er egentlig ikke vant til at nyttårsaften er så mye baluba, egentlig. Vi feiret med venner en periode mens barna var små, men så begynte logistikk med henting og å være tilgjengelig å gjøre det vanskeligere. Og det er helt greit. Men jeg skjønner jo at det er forskjell på å faktisk oppriktig synes det er helt greit, og å skulle ønske at det var annerledes! Men ville gjort litt innsats for at det skulle bli en hyggelig kveld for dere to, i det minste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #100 Del Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg mistet mannen min for et par måneder siden og er ikke invitert på noe, heller ikke nyttårsaften😏 Anonymkode: 7a860...bc3 Varme tanker❤️Jeg ville gjerne invitert deg! Anonymkode: fd025...367 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå