AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #1 Skrevet 28. desember 2023 Har bestilt et opphold for tre nå. Leiligheten har tre soverom, to bad og seks senger. Bryter jeg et lovverk om jeg fyller opp de ledige plassene? Forstår derimot utmerket at man aldri overgår oppgitt sengeplasser. Anonymkode: 2ef9d...17f
reiseglad Skrevet 28. desember 2023 #3 Skrevet 28. desember 2023 (endret) Har de seks sengeplasser, er der ofte en dobbeltseng på hvert rom. Tre soverom, tre dbl.senger. Da bruker dere jo hvert deres rom uansett, om dere ikke er par. Vet at de noen steder kan låse av rommene som de ikke vil bli brukt. Men du kan jo være bare to og leie et slott, du har vel tilgang til hele slottet okkesom, også alle sengene. Du spør om du bryter noen lovverk, nei, men tilliten mellom deg og utleier blir svekket om du blir oppdaget. Og da vil du som bruker på AirBnb få dårlig omtale. Snakk med utleier du! Endret 28. desember 2023 av reiseglad 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #4 Skrevet 28. desember 2023 reiseglad skrev (1 minutt siden): Har de seks sengeplasser, er der ofte en dobbeltseng på hvert rom. Tre soverom, tre dbl.senger. Da bruker dere jo hvert deres rom uansett, om dere ikke er par. Vet at de noen steder kan låse av rommene som de ikke vil bli brukt. Men du kan jo være bare to og leie et slott, du har vel tilgang til hele slottet okkesom, også alle sengene. Jeg har bestilt til meg og to døtre. Men nå kan det hende min sønn blir med og tar med en kamerat. Jeg betaler. Fortsatt en seng ledig og tom. Må man melde inn om at man ikke er tre, men fem i en leilighet m seks sengeplasser? Anonymkode: 2ef9d...17f
Josephine Skrevet 28. desember 2023 #5 Skrevet 28. desember 2023 Just now, AnonymBruker said: Jeg har bestilt til meg og to døtre. Men nå kan det hende min sønn blir med og tar med en kamerat. Jeg betaler. Fortsatt en seng ledig og tom. Må man melde inn om at man ikke er tre, men fem i en leilighet m seks sengeplasser? Anonymkode: 2ef9d...17f Ja, om du vil være ærlig, for da du booket valgte du antall personer. 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #6 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har bestilt til meg og to døtre. Men nå kan det hende min sønn blir med og tar med en kamerat. Jeg betaler. Fortsatt en seng ledig og tom. Må man melde inn om at man ikke er tre, men fem i en leilighet m seks sengeplasser? Anonymkode: 2ef9d...17f Ja. Du endrer booking, eller sender melding om riktig antall, og gjør evt opp direkte med utleier. Anonymkode: 6ddf7...e8f 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #7 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja. Du endrer booking, eller sender melding om riktig antall, og gjør evt opp direkte med utleier. Anonymkode: 6ddf7...e8f Blir det dyrere? Anonymkode: 2ef9d...17f
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #8 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Blir det dyrere? Anonymkode: 2ef9d...17f Ofte. Anonymkode: 9646c...361
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #9 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har bestilt til meg og to døtre. Men nå kan det hende min sønn blir med og tar med en kamerat. Jeg betaler. Fortsatt en seng ledig og tom. Må man melde inn om at man ikke er tre, men fem i en leilighet m seks sengeplasser? Anonymkode: 2ef9d...17f Jeg leier ut med sengetøy, så jeg legger bort antall som overstiger avtalt reisende. Noen har også en ekstra hundrelapp eller lignende for hver person over 2-4-6 (valgfritt for utleier). Anonymkode: 281c4...297
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #10 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Blir det dyrere? Anonymkode: 2ef9d...17f Vi leier ut et hus via Airbnb, det er døgnpris uavhengig av antall personer. Har tre dobbeltsenger, så plass til seks totalt. Setter pris på informasjon i forkant hvor mange som kommer/hvor mange senger det er behov for. Er det et par, par med ett barn, tre venner? Om det bare er behov for en eller to senger, hvorfor skal jeg da ordne klart tre senger? Gi beskjed til utleier, skal bare en melding til. Anonymkode: 76d67...5ee 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #11 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi leier ut et hus via Airbnb, det er døgnpris uavhengig av antall personer. Har tre dobbeltsenger, så plass til seks totalt. Setter pris på informasjon i forkant hvor mange som kommer/hvor mange senger det er behov for. Er det et par, par med ett barn, tre venner? Om det bare er behov for en eller to senger, hvorfor skal jeg da ordne klart tre senger? Gi beskjed til utleier, skal bare en melding til. Anonymkode: 76d67...5ee Ja reiser vi aleine tar vi hvert vårt rom. TS Anonymkode: 2ef9d...17f 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #12 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja reiser vi aleine tar vi hvert vårt rom. TS Anonymkode: 2ef9d...17f Hjelper jo ikke å si det til meg, men de du skal leie av. Kanskje det koster mer med flere personer pga sengetøy/renhold eller noe. Hva er problemet med å sende en melding om endringer? Anonymkode: 76d67...5ee 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå