Gå til innhold

Overveldet, hva er dine metoder for å finne balanse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har vært en stresset førjulstid, med større utfordringer knyttet til hus og hjem (helt nødvendig omfattende oppgradering av bolig) og så toppet det seg med akutt og alvorlig sykdom hos forelder. Det vil nok gå bra med tiden og riktig behandling og opptrening, håper vi. Jeg bor i samme bolig som forelder og steller ofte for vedkommende ellers, da vedkommende har svekket helse fra før. Må sies at vedkommende er ikke såååå gammel heller. 
Kjenner på meg selv at jeg er helt lammet og overveldet. Bekymringene looper rundt i hjernen konstant. Hva er deres metoder for å bryte ut av slikt og puste litt med magen? Føler et enormt press og at jeg blir litt tom og energiløs av det hele. Jeg har vanligvis masse pågangsmot og dette er nå litt forduftet. Er neppe deprimert, bare bekymret og sliten av dem. 

Anonymkode: 1a2f8...4a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bekymringstime fungerer ikke når det er skjedd ting som gjør at livet ditt er snudd opp ned som når man mister sitt barn eller partner.

Da kjenner man det i kroppen non-stop!

Anonymkode: c1198...c3e

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bekymringstime fungerer ikke når det er skjedd ting som gjør at livet ditt er snudd opp ned som når man mister sitt barn eller partner.

Da kjenner man det i kroppen non-stop!

Hvilket innlegg er det du har lest? TS skriver at hun sliter med at bekymringer går på loop i hodet, ingenting om sorg eller dødsfall.

Anonymkode: 79417...d5d

Skrevet

Hvilket innlegg er det du har lest? TS skriver at hun sliter med at bekymringer går på loop i hodet, ingenting om sorg eller dødsfall.

Jeg bare skriver at bekymringstime kan nok fungere på mindre alvorlige ting, men ikke død og sorg.

Skrevet

Jeg skriver ned bekymringene mine og legger de på en plass jeg vet hvor er, så vet jeg hvor jeg har de. Behøver ikke tenke og kverne på de, er jo meg selv som har puttet de der fordi jeg ikke kan gjøre noe mer enn å bekymre meg. De få tingene jeg kan gjøre noe med legger jeg ett annet sted.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg bare skriver at bekymringstime kan nok fungere på mindre alvorlige ting, men ikke død og sorg.

Men temaet her er ikke død og sorg så det er helt unødvendig å informere om.

Skrevet

Ingen er heldigvis døde. ❤️ Men jeg har mistet partner tidligere i livet til kreft og skjønner hva du mener. 

Min forelder lever og legen sier at vedkommende er utenfor livsfare. Men det er knyttet praktiske og fysiske utfordringer til diagnosen, rent motoriske utfordringer. Naturlig nok, iogmed at jeg deler bolig med vedkommende, er dette aktuelt for meg å bekymre meg for. Hvordan vil hverdagen bli når h*n er tilbake, f.eks. Hvilke utfordringer vil vi møte. Det er enda uvisst og derfor går ulike scenarioer og løsninger i loop. Nå er også tilbudet for rehabilitering for denne diagnosen begrenset for øyeblikket av ulike årsaker. Det er også sånt som gjør meg bekymret. 

Samtidig bygger vi om på huset som gjør ting enda mer kompleks. 

I mitt tilfelle er nok bekymringstime lurt og et godt tips. 

Anonymkode: 1a2f8...4a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...