AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #21 Skrevet 28. desember 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Et helvete! har en på 3 og en på 6. begge i trassalderen. De krangler, skriker og oppfører seg som hunder med rabis. Vi er ute å aker, skøyter eller står på ski hver dag. Prøver å finne på mye hyggelig, men jeg er altså så sliten at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal klare en dag til. Mannen er kjempe flink med barna og har dem mye mer enn meg, men jeg takler nesten ikke dette livet mer. Å få barn er det dummeste jeg har gjort Anonymkode: 2251d...e5c Får du tatt deg en feriedag alene, hvor mannen kan passe på dem, så du kan hvile? Anonymkode: fb0cd...011
Lofilteret Skrevet 28. desember 2023 #22 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Et helvete! har en på 3 og en på 6. begge i trassalderen. De krangler, skriker og oppfører seg som hunder med rabis. Vi er ute å aker, skøyter eller står på ski hver dag. Prøver å finne på mye hyggelig, men jeg er altså så sliten at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal klare en dag til. Mannen er kjempe flink med barna og har dem mye mer enn meg, men jeg takler nesten ikke dette livet mer. Å få barn er det dummeste jeg har gjort Anonymkode: 2251d...e5c Ubeskrivelig vondt å lese innlegg som dette 😳 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #23 Skrevet 28. desember 2023 Er på lang juleferie nå med to gutter på to og fire ( ikke mine). Det er en sann glede. De er så søte og morsomme, herlige hjertevarmende barn. Elsker hvert minutt! (De har jo heldigvis to engasjerte forelder som gidder å oppdra dem, mulig at det er forskjellen? ) Anonymkode: 52efe...161 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #24 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Får du tatt deg en feriedag alene, hvor mannen kan passe på dem, så du kan hvile? Anonymkode: fb0cd...011 Ja, fikk en fridag i går. Jeg skal virkelig ikke klage. Her drar mannen det tyngste lasset hver dag med ungene. Men det hjelper ikke... det er så krevende at de tapper meg for livslyst på kort tid I dag var vi på skøyter, eldste barnet hadde med en venn hjem. Men hun oppførte seg så rabiat at vi måtte kjøre det andre barnet hjem. Hun sa hun gøedet seg til jeg skulle dø. 3 åringen nektet å spise, har skreket så han nesten kastet opp etter dette. Vi er en oppegående familie med 2 foreldre som bruker mye tid og energi på at barna skal ha det bra. Vi er aktive og barna mangler avsolutt ingenting. Vi er FAU og vi følger opp lekser og aktiviteter. Vi setter grenser og er konsekvente. Men det er så sinnsvakt krevende. Jeg føler meg så mislykket og tenker stadig vekk på å bare avslutte hele livet mitt. Jeg ønsker ikke dette mer Anonymkode: 2251d...e5c 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #25 Skrevet 28. desember 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Ja, fikk en fridag i går. Jeg skal virkelig ikke klage. Her drar mannen det tyngste lasset hver dag med ungene. Men det hjelper ikke... det er så krevende at de tapper meg for livslyst på kort tid I dag var vi på skøyter, eldste barnet hadde med en venn hjem. Men hun oppførte seg så rabiat at vi måtte kjøre det andre barnet hjem. Hun sa hun gøedet seg til jeg skulle dø. 3 åringen nektet å spise, har skreket så han nesten kastet opp etter dette. Vi er en oppegående familie med 2 foreldre som bruker mye tid og energi på at barna skal ha det bra. Vi er aktive og barna mangler avsolutt ingenting. Vi er FAU og vi følger opp lekser og aktiviteter. Vi setter grenser og er konsekvente. Men det er så sinnsvakt krevende. Jeg føler meg så mislykket og tenker stadig vekk på å bare avslutte hele livet mitt. Jeg ønsker ikke dette mer Anonymkode: 2251d...e5c Du må ta kontakt med fastlegen din og få hjelp! Anonymkode: fb0cd...011 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #26 Skrevet 28. desember 2023 Alene med 2 barn og har hatt dem hjemme hele jula. De krangler, sloss, hyler og skriker store deler av dagen. Satt meg på soverommet mitt å gråt i sted, er så sliten 😢 Anonymkode: 28206...fa8 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #27 Skrevet 28. desember 2023 Har barn på 1 år, 4 år, 6 år og 8 år. Syns juleferien er ganske fin😊 Vi er ute sammen minst en gang per dag å gjør alt fra å stå på ski, ake, tenne bål, går tur, går på skøyter osv. Ellers har vi bakt litt, de leker fint med lekene sine på rommene. Vi spiller også spill sammen, perler, tegner, pusler, ser film eller lignende. Anonymkode: 90c3e...523 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #28 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Er på lang juleferie nå med to gutter på to og fire ( ikke mine). Det er en sann glede. De er så søte og morsomme, herlige hjertevarmende barn. Elsker hvert minutt! (De har jo heldigvis to engasjerte forelder som gidder å oppdra dem, mulig at det er forskjellen? ) Anonymkode: 52efe...161 Dustessvar Anonymkode: d9b90...601 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #29 Skrevet 28. desember 2023 Nyt tiden med de små. Bare vent til de er tenåringer, og skal på fest eller sitte på i biler, skal love deg at du da savner tilbake til de var små Anonymkode: 75b98...762 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #30 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Ja, fikk en fridag i går. Jeg skal virkelig ikke klage. Her drar mannen det tyngste lasset hver dag med ungene. Men det hjelper ikke... det er så krevende at de tapper meg for livslyst på kort tid I dag var vi på skøyter, eldste barnet hadde med en venn hjem. Men hun oppførte seg så rabiat at vi måtte kjøre det andre barnet hjem. Hun sa hun gøedet seg til jeg skulle dø. 3 åringen nektet å spise, har skreket så han nesten kastet opp etter dette. Vi er en oppegående familie med 2 foreldre som bruker mye tid og energi på at barna skal ha det bra. Vi er aktive og barna mangler avsolutt ingenting. Vi er FAU og vi følger opp lekser og aktiviteter. Vi setter grenser og er konsekvente. Men det er så sinnsvakt krevende. Jeg føler meg så mislykket og tenker stadig vekk på å bare avslutte hele livet mitt. Jeg ønsker ikke dette mer Anonymkode: 2251d...e5c Nei, dere er ikke oppegående. Beklager å måtte være den som informerer deg om det. Enten så gidder dere ikke å oppdra barna, eller så har dere totalt urealistiske forventninger til småbarnslivet. Anonymkode: 52efe...161 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #31 Skrevet 28. desember 2023 15 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, dere er ikke oppegående. Beklager å måtte være den som informerer deg om det. Enten så gidder dere ikke å oppdra barna, eller så har dere totalt urealistiske forventninger til småbarnslivet. Anonymkode: 52efe...161 Ingen bad om din evaluering. Du virker jo svært oppegående i ditt svar som ikke har noen empati for at man kan være utmattet og sliten, og at et barn kan ha en dårlig dag 🤦♂️ Anonymkode: fb0cd...011 5 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #32 Skrevet 28. desember 2023 Har en på 11 år og 5...han på 11 spiller og klarer å fikse seg selv...hun på 5...hun har non stop energi. Koser vi oss ja..men når du står opp 0600 morgen og hun på 5 konstant skal finne på noe..ja da er det litt kjedelig innimellom. Joda vi finner på mye her hjemme og går tur .men hun kjeder seg fort og synes innimellom alt er kjedelige. Jeg setter ikke på silkehansker...vi koser ofte..men det kan bli lange dager og ikke ofte man får litt ro Anonymkode: 7fcd9...cdb
Rucula Skrevet 28. desember 2023 #33 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Nei, dere er ikke oppegående. Beklager å måtte være den som informerer deg om det. Enten så gidder dere ikke å oppdra barna, eller så har dere totalt urealistiske forventninger til småbarnslivet. Anonymkode: 52efe...161 Gå å legg deg
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #34 Skrevet 28. desember 2023 Har en på 4mnd og en på straks 3år. Vi koser oss veldig! Ute å sklir eller går tur hver dag, leker med lekene hun fikk i julegave, tegner eller leker. Ser på litt på tv noen dager, men ikke hver dag. Hun har hatt juleferie siden 15 desember. Merker at det blir litt dårlig med en til en på minste, ikke like aktiv med henne, så for babyensdel tror jeg det blir greit at storesøster skal i barnehagen på nyåret. Det er aller mest kos, men er også slitsomt med 3års trassen døgnet rundt og babyen i 4mnd terroren. Anonymkode: a7199...ecc 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #35 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Nei, dere er ikke oppegående. Beklager å måtte være den som informerer deg om det. Enten så gidder dere ikke å oppdra barna, eller så har dere totalt urealistiske forventninger til småbarnslivet. Anonymkode: 52efe...161 Skjerp deg Anonymkode: d9b90...601 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #36 Skrevet 28. desember 2023 Hektisk og koselig😄 men en dæsj søskenkrangling. I tillegg renoverer vi ett hus, så denne julen er litt unntakstilstand, siden samboer må tilbringe mye tid til oppussing i huset vi renoverer. barn på 3, 7, 9, 13 og 15. de 3 eldste spiller en del, og 13 åringen har en del besøk av venner. De 2 yngste er ikke interessert i spilling. I dag var 3 og 7 åringen ute å lekte i snøen mens jeg fikk tatt oppvasken og ryddet huset, så var det julefilm sammen etterpå❤️ vi ser julefilmer, aker og spiller brettspill sammen alle. I morgen skal vi bake. Så treffer vi familie og venner mellom alt annet Anonymkode: 05ff4...c6e
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #37 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hektisk og koselig😄 men en dæsj søskenkrangling. I tillegg renoverer vi ett hus, så denne julen er litt unntakstilstand, siden samboer må tilbringe mye tid til oppussing i huset vi renoverer. barn på 3, 7, 9, 13 og 15. de 3 eldste spiller en del, og 13 åringen har en del besøk av venner. De 2 yngste er ikke interessert i spilling. I dag var 3 og 7 åringen ute å lekte i snøen mens jeg fikk tatt oppvasken og ryddet huset, så var det julefilm sammen etterpå❤️ vi ser julefilmer, aker og spiller brettspill sammen alle. I morgen skal vi bake. Så treffer vi familie og venner mellom alt annet Anonymkode: 05ff4...c6e Hvilke julefilm er det en på 3 år ser på, som også passer for eldre barn? Anonymkode: 758a7...392
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #38 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Et helvete! har en på 3 og en på 6. begge i trassalderen. De krangler, skriker og oppfører seg som hunder med rabis. Vi er ute å aker, skøyter eller står på ski hver dag. Prøver å finne på mye hyggelig, men jeg er altså så sliten at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal klare en dag til. Mannen er kjempe flink med barna og har dem mye mer enn meg, men jeg takler nesten ikke dette livet mer. Å få barn er det dummeste jeg har gjort Anonymkode: 2251d...e5c Dette var meg ifjor!! Men i år har det vært en drøm. Nå er de 4 og 8 år. Det blir bedre og du er ikke alene om å tenke slikt❤️ Hvis jeg var deg ville jeg dratt til legen å fortalt hvordan du føler deg. Jeg får hjelp for depresjon. Mulig du sliter litt med det samme, at ting er uholdbart og du holder på å klikke helt? HOLD UT❤️❤️❤️ Anonymkode: b47eb...fca 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #39 Skrevet 29. desember 2023 Ville virkelig vurdert å fjerne de nettbrettene hvis jeg var dere. Har stor forståelse for at det er slitsomt med tre små, men iPad gjør det egentlig vondt verre - er min erfaring. To stk på 4 og 5 her. Ja, det blir litt mas, særlig når de krangler eller hvis vi skal ut. Samtidig merker jeg stor forskjell fra i fjor, de begynner å bli mer selvstendig og klarer plutselig å hente seg vann når de er tørste eller å gå på do på egenhånd. Så ferien er koselig selv om det også er travelt med småbarn. Forsøker å ha én uteaktivitet daglig, skitur, aking eller liknende. Inne er det julefilmer, baking, lego osv. Anonymkode: 35cac...b1c 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #40 Skrevet 29. desember 2023 Jeg har barn på 4 og 5, som virkelig har begynt å leke sammen på et nytt nivå nå i juleferien. Hvor godt de går overens går i perioder. Men generelt så syns jeg det blir bedre utover i en litt lengre ferie, de finner liksom roen og kommer inn i det. Lille julaften, første dag i juleferien med slitne barn og en overstressa meg som nok var litt for opptatt av alt som måtte være helt på stell til neste dag, det var en rimelig styrete dag. Vi har ikke ipad, barna leker med kosedyr akkurat nå. Men jeg sitter jo her på pc'en da, og må ta meg sammen litt nå straks, gå ut og snøfrese og så skal vi ake. Det er deilig at vi ikke må rekke noe, at vi kan gjøre noen trivelige ting sammen og at barna samtidig ikke trenger å aktiviseres hele tiden. Aktivisering blir det nok en del mer av med en på 1 og en på 3, tenker jeg. Men neste år er de ett år eldre alle sammen. Anonymkode: 6d9b0...f1a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå