AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #1 Skrevet 28. desember 2023 Har vært sykemeldt en periode, den siste sykemeldingen varte til 24.desember, med utgangspunkt i ut året da jobbkontoret er stengt i romjulen uansett. Har bedt om ny time for å forlenge sykemeldingen på nyåret, men får ikke time før den 2. utpåa ettermiddagen hvor det da uten ny sykemelding forventes at jeg sitter på pulten min klokken 9.00. Skal jeg ringe til sjefen og si at jeg regner med å få forlenget sykemeldingen og derfor er jeg ikke på jobb, ta egenmeldingsdag, eller noe annet? Anonymkode: de0cc...a61
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #2 Skrevet 28. desember 2023 Får vel tilbakedatert sykmelding? Altså du blir hjemme, går til legen, han sender sykmelding? Anonymkode: 36991...631 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #3 Skrevet 28. desember 2023 Må du inn fysisk da? Mulig å ta det elektronisk siden legen allerede vet om dine problemer? Har du sagt at du trenger fornyelse når du ringte legekontoret? Anonymkode: 6642c...46b 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #4 Skrevet 28. desember 2023 Hvorfor avtalte du ikke dette med legen på forhånd? Min sykemeld går ut på nyåret og legen satte opp ny time samme dag slik at vi kan forlenge samtidig som sykemeld ble skrevet. Anonymkode: b3233...aa2 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #5 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor avtalte du ikke dette med legen på forhånd? Min sykemeld går ut på nyåret og legen satte opp ny time samme dag slik at vi kan forlenge samtidig som sykemeld ble skrevet. Anonymkode: b3233...aa2 Ja det samme til meg. Jeg å er sykemeldt. Legen avtalte tlf.time dagen etter sykemeldinger går ut i januar. Min sykemelding går ut en søndag . Å legen ringer meg mandag. Anonymkode: cf7ee...3ad
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #6 Skrevet 28. desember 2023 Du kan ikke bruke egenmelding. Du kontakter lederen din på den måten som blir mest riktig ut ifra om personen har ferie eller ikke, gir beskjed om at du skal til legen slik og sånn og forventer at sykemeldingen forlenges. Anonymkode: 1a36f...3b9 1 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #7 Skrevet 28. desember 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Har vært sykemeldt en periode, den siste sykemeldingen varte til 24.desember, med utgangspunkt i ut året da jobbkontoret er stengt i romjulen uansett. Har bedt om ny time for å forlenge sykemeldingen på nyåret, men får ikke time før den 2. utpåa ettermiddagen hvor det da uten ny sykemelding forventes at jeg sitter på pulten min klokken 9.00. Skal jeg ringe til sjefen og si at jeg regner med å få forlenget sykemeldingen og derfor er jeg ikke på jobb, ta egenmeldingsdag, eller noe annet? Anonymkode: de0cc...a61 Du kan ikke ta egenmelding. De aller fleste finner ut de er syke på kvelden / morgenen før man skal på jobb. Så jeg ser ikke det er noe problem i seg selv. Du melder deg syk. Hvis du vet 100% legen vil sykemelde deg, kan du gi beskjed allerede nå, at du har en legetime da og forventer at det blir forlenget. Anonymkode: f236a...df7 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #8 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvorfor avtalte du ikke dette med legen på forhånd? Min sykemeld går ut på nyåret og legen satte opp ny time samme dag slik at vi kan forlenge samtidig som sykemeld ble skrevet. Anonymkode: b3233...aa2 Sist jeg var hos legen og fikk forlenget sykemeldingen gjennomførte vi noen blod-tester, og jeg var under inntrykk av at vi skulle avtale ny time når de var tilbake, men fikk bare et digitalt skriv jeg ikke kunne svare på. Når jeg så ringte legekontoret fikk jeg vite at hun var borte på ferie til 2.jan. Takk for svar, jeg vet at sykemeldingen kommer til å bli forlenget om jeg ber om det, har ikke brukket noe ben, er psyken , utsbrenthet og litt konflikt på arbeidsplassen som er bakgrunn. Da melder jeg ifra til arbeidsgiver at jeg regner med å forlenge sykemeldingen fra 2.jan. -TS Anonymkode: de0cc...a61
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #9 Skrevet 28. desember 2023 Du sier til arbeidsgiver at lege forlenger sykemelding 2. og hos lege ber du henne tilabakedatere sykemelding, det går fint med så kort tid. Alt dette bare hvis du er sikker på at lege kommer til å forlenge. Om du ikke vet ville jeg ikke tatt sjansen men gått på jobb 2. jan Anonymkode: 12687...8d6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå