AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #1 Skrevet 28. desember 2023 Jeg kjenner i hvertfall selv på at det er vanskelig å se på chat om folk ikke har en haug med diagnoser bestandig. At noen har diagnoser er nok sikkert reelllt men hvordan skal en unngå å treffe på folk so f.eks er bipolar, manisk depressiv, schizofren, borderline, adhd for og nevne noen jeg vet med meg selv at jeg ikke hadde klart å leve med noen med slike problemer. Kommer selvsagt litt an hvordan de fungerer i det vanlige. Men har sett folk som er bipolar, og de er jaggu ikke lette å forstå alltid for den andre part i forholdet. Sånn vil jeg ikke ha det. Jeg har sett folk som har adhd partnere, partnere med schizofreni, osv osv. Har til og med i egen familie og tenker at nei... Det er så skummelt og date, en vet aldri hva en kommmer ut for. Hvordan klarer dere å sile ut dette? Det er jo ett minefelt og bevege seg inn i. For det er sensistivt og snakke om det og man vil ikke såre folk men i dating så må man jo tenke på seg selv og hva man selv orker og klarer og leve med fra den andre part. Tenker jeg da. Hva tenker dere andre? Anonymkode: 4dc33...d48
Snublefot62 Skrevet 28. desember 2023 #2 Skrevet 28. desember 2023 Bruk tid på datingperioden. Sørg for ulike dater med ulike aktiviteter og bli godt kjent. Og tillat deg selv å bli glad i andre selv om de har baggasje, men godta og at det er lov å avslutte uten å bli fiender.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #3 Skrevet 28. desember 2023 Derfor må dere møtes fort!jeg var ung da nettby og blink var inn, man chattet i månedsvis og så fant en ut at en ikke passet sammen pga man fant hverandre rar/merkelig/ikke passer. Og du må huske på at folk er ikke diagnosen sin. Anonymkode: 0514d...5fc
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #4 Skrevet 28. desember 2023 Nei, forventer ikke at folk forteller om sånt. Men en kan danne seg et bilde av en person gjennom samtale/informasjon om de feks har vært i langvarige forhold, vært stabile jobbmessig, familierelasjoner osv. I tillegg finner jeg de «alltid» på Facebook+googler de for å se hva som kommer opp. Alt i alt blir det et puslespill som viser et slags inntrykk av personen. Treffer ikke folk irl før jeg har undersøkt litt på denne måten. Anonymkode: 58461...108
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #5 Skrevet 28. desember 2023 Jeg forventer at folk forteller om slike ting så man kan avslutte og ikke kaste bort tiden. Jeg er ikke interessert i noen som ikke er på plass Anonymkode: 36fdf...952
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #6 Skrevet 28. desember 2023 Synes du overtenker dette. Du vil merke det veldig fort i helt normal samtale om en person er preget av en sykdom. Hvis man ikke er preget, så vil du ikke merke noe og da har det neppe noe å si. Anonymkode: 347b8...a74 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #7 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg forventer at folk forteller om slike ting så man kan avslutte og ikke kaste bort tiden. Jeg er ikke interessert i noen som ikke er på plass Anonymkode: 36fdf...952 For det første er det ikke alle som har så mye selvinnsikt, for det andre er ingen perfekt, og det finnes folk uten diagnoser som bare er straight up idioter så du kan aldri helgardere deg. Anonymkode: 0514d...5fc 1
ennivk Skrevet 28. desember 2023 #8 Skrevet 28. desember 2023 For å gjøre det enda skumlere for deg: mange lever livet sitt uten å ha en diagnose, selv om de kanskje ville fått en diagnose om de hadde gått til legen. Ta deg selv for eksempel, du kunne nok endt opp med å få diagnosen sosial angst siden du er så redd for å komme for nær mennesker med utfordringer. 1 1
*Mocca* Skrevet 28. desember 2023 #9 Skrevet 28. desember 2023 Det er personlighet og oppførsel som avgjør om personen er interessant. Det å møte personen avslører ingen diagnose. Er det bare psykiske diagnoser du har problem med, er det greit om de har en ødelagt rygg? Uavhengig av diagnose så er det personen som er viktig for meg, med og uten "feil". Du finner ikke mennesker uten feil og problemer. Let etter noen du liker, trives med...så får resten være en del av livet.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #10 Skrevet 28. desember 2023 Er personen i full jobb, og krevende jobb, så er de ikke så alvorlig psyke, og det er et krav, da jeg ikke gidder å ha en mann hengende hjemme i joggebuksa. Anonymkode: dcf88...a6e
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #11 Skrevet 28. desember 2023 Jeg chatter ikke lenge online. Møter de og bruker tid på å bli kjent med personligheten dems og gjenkjenner skadelige lidelser ganske fort Anonymkode: 21702...fb2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #12 Skrevet 29. desember 2023 Skal man bli kjent med nye mennesker må man akseptere at det innebærer en risiko for at man ikke er kompatible likevel, og at man aldri har noen garanti for at folk er ærlige eller opplyser om ting i samme rekkefølge som du forventer. Dersom noe er veldig viktig for deg må du spørre. De to siste jeg har vært sammen med har alvorlige stemningslidelser. Den ene møtte jeg via app, den andre via felles hobby. Begge fortalte om lidelsen sin og konsekvensene av den et sted mellom fire og åtte ukers dating, og det syntes jeg var akkurat passe. Men det var altså ingen forskjell på når og hvordan jeg fikk vite dette, ut fra hvordan vi ble kjent, så dette er ikke en problemstilling man bare finner på nett, han jeg møtte via hobby hadde jeg omgått overfladisk i nesten to år, uten at jeg visste noe som helst om denne lidelsen. Anonymkode: 14885...0c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå