Gå til innhold

Når er det akseptabelt å ha barnebursdag - alt blir feil uansett.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette gjelder siste året i barnehagen. Prøver vi å ha det i helg er det galt fordi det ødelegger helgen til folk. Prøver vi å hente direkte fra barnehagen er det galt fordi det kræsjer med aktiviteter som folk har på ettermiddag/ kveld. Kan ikke gjøre alle fornøyde, men det er jo viktig for barnet at det passer så vennene kan komme. 

Hvilket tidspunkt/ dag legger dere barnebursdag til?

Anonymkode: 85fe3...218

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helg fra 12-14

• Liker 10
Skrevet

Aldri opplevd dette som en problemstilling. Har alltid arrangert barnebursdag lørdag eller søndag den uka barnet har bursdag. Ingen som har hatt noe i mot det, og jeg har selv sendt mitt barn i x antall bursdager på lørdager og søndager i mange år.. 

Anonymkode: ebb9b...1b1

• Liker 6
Skrevet

Glemte tidspunkt, har som regel invitert til bursdag mellom med start variabelt mellom 13 og 15, varighet 2 - 2,5 timer.

Skrevet

Når barna gikk i barnehage, hadde vi som regel frokostbursdag. Var stor suksess her ihvertfall. Bursdag fra 10-12, serverte pannekaker og typiske frokostting (yoghurt osv). Barna elsket det, og foreldrene var fornøyd med at man ble tidligere klare til å "nyte helgen".

Anonymkode: 9ada1...835

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Glemte tidspunkt, har som regel invitert til bursdag mellom med start variabelt mellom 13 og 15, varighet 2 - 2,5 timer.

Dette. Har aldri opplevd det som en problemstilling hvis man inviterer i god tid. 

Anonymkode: 7df84...9bf

• Liker 2
Skrevet

Husker mine var i bursdag 10.30- 12.30 på lørdager da de var små. 

Det var helt supert.  Ungene våknet jo tidlig uansett. Da bursdagsfeiringen var ferdig var det fortsatt mye igjen av dagen. 

Anonymkode: 62c46...905

Skrevet

Søndag ettermiddag er aller best, synes jeg.  Det mest ‘irriterende’ r bursdager midt på lørdag, vi reiser ofte bort i helgene (har hytte), men noen bursdager vil barna veldig gjerne gå i. Utover søndagen er derfor å foretrekke, da reiser vi bare hjem litt tidligere. Dessuten er det ingen fritidsaktiviteter for oss søndag som krasjer.

men eller da, så er de jo bare å invitere når det måtte passe for dere. Som du sier, det kan aldri passe for alle :) ha en fin bursdagsfeiring.

Anonymkode: 90966...205

• Liker 3
Skrevet

Jeg har i grunnen gitt litt blaffen i hva som passer "de andre", for MEG så passer søndag best, så jeg får lørdagen til å vaske, pynte og lage kaker til selskapet. 

Anonymkode: 88dcd...840

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er akseptabelt når det passer for dere. Det vil alltid være noen som ikke kan komme, og det er også akseptabelt. 

Skal en be 2-4 stk, så kan en gjerne spørre på forhånd og velge et tidspunkt som passer alle, men det er gjerne en del flere inviterte i barnebursdager.

Vi skal ha bursdagen til førskolebarnet søndag fra 12-14. Enten det, eller hverdag fra 17 - 19, er vanligst her. 

Anonymkode: 67ca3...282

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Dette gjelder siste året i barnehagen. Prøver vi å ha det i helg er det galt fordi det ødelegger helgen til folk. Prøver vi å hente direkte fra barnehagen er det galt fordi det kræsjer med aktiviteter som folk har på ettermiddag/ kveld. Kan ikke gjøre alle fornøyde, men det er jo viktig for barnet at det passer så vennene kan komme. 

Hvilket tidspunkt/ dag legger dere barnebursdag til?

Anonymkode: 85fe3...218

Tenker de som kan komme kommer og de andre får bare være. Det vil alltid være noen det ikke passer for. De som skal kommentere på det er bare vanskelige. 

Anonymkode: d17a8...948

• Liker 1
Skrevet

Ikke prøv å gjøre alle fornøyde. Gjør det som passer dere best. Noen foretrekker helg, noen en hverdag. Vi lever ulike liv, umulig å finne en one size fits all. 

Vi prioriterer bursdag høyt, så om det ikke er et optimalt tidspunkt tilpasser vi oss. 

Skrevet

Vi hadde alltid på hverdager, fordi det syntes vi var best. Tenker at 80% hadde det på hverdager, 20% i helgene. Hos oss har det vært vanlig med 1,5 timers bursdag så lenge barna gikk i barnehage. Da går det veldig fint med hverdagsbursdag- fra f.eks 17-18.30.

Nå har barna begynt på skolen. Tror vi bare har hatt hverdagsbursdager etter det, men i to timer.

Anonymkode: c128c...bbb

Skrevet

Søndag 16-18

Anonymkode: 188ed...13b

• Liker 4
Skrevet

Bare bestem dag og stå i det.  Foreldre med slike krav er jo helt på jordet. Men hold det til max 2 timer, gi invitasjon en uke før.  Siden noen planlegger langt frem. Bursdager rydder man plass til som forelder

Anonymkode: e8339...be2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Søndag 16-18

Anonymkode: 188ed...13b

Det er et klokkeslett som brukes mye her også. Da sendes innbydelsene ut senest fredag helga før selskapet. Da er det flere som kan reise bort og så rekke hjem til et selskap. 

• Liker 3
Skrevet

Du velger en tid som passer for dere, de som kan kommer og de andre kommer ikke. Hvis det er noen du ikke får svar fra er det lurt å sjekke med foreldrene at de har sett invitasjonen. Mye kan dessverre skje med invitasjoner, også i barnehagealder. En «glemt» invitasjon er utspekulert utestenging/mobbing, og det begynner veldig tidlig.

Anonymkode: 60458...08c

Skrevet

Har tre barn og denne problemstillingen er helt ukjent for meg. Vi har alltid hatt det i helg. Søndag fra 13 - 15. Det er ytterst få som har meldt avbud og har aldri fått en eneste klage. Noen av de andre i barnehagen/klassen har det i ukedager og det er alltid mange gjester og har aldri hørt klager på det heller. Jeg foretrekker helg etter 12, så får vi en rolig morgen og det blir ikke stress etter jobb. Men barnet mitt kommer uansett når det måtte være :)

Anonymkode: bbc97...0da

• Liker 1
Skrevet

Hvis dere kan hente alle tidlig i barnehagen er det topp!  Men ellers passer alle tidspunkt oss bra, barnehagebarn går ikke på mange aktiviteter. Er på fjellet, er vi det, man blir jo ikke sur. 

Anonymkode: 5b88c...f99

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Sententia said:

Helg fra 12-14

Ser mange støtter dette. Jeg kan ikke fordra det. Vi prøver ofte få med ungene på en fjelltur eller to i helgene, i tillegg kræsjer det der allrid med soving på småsøsknene. 

så moralen må være: gjør det som passer dere for det er aldri sånn at alle blir fornøyde. 

Anonymkode: cf0f7...e6e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...