Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er godt voksen og har Facebook. Jeg legger sjelden ut noe, men blir fasinert over hva andre legger ut. Voksne folk legger ut bilder av sin voksne datter og skryter. F eks: Da er endelige den fine datteren vår kommet hjem fra Frankrike. Hun fikk litt fri, men skal snart tilbake til fotball karrieren i Frankrike 

Hva er vitsen med sånne innlegg? Alle vet at de har ei fotball flink datter 

Dette er bare ett av flere innlegg 

Anonymkode: 5a55a...42f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva bruker du facebook til da?

• Liker 3
Skrevet

Hva legger du ut da? Kom gjerne med ett eksempel eller to :) 

Anonymkode: f1fd2...003

• Liker 2
Skrevet
Snublefot62 skrev (1 minutt siden):

Hva bruker du facebook til da?

Går helt fint å ha FB uten å bruke den til å skryt og selvhevdelse. Selv bruker jeg den til å holde meg oppdatert på grupper jeg er medlem av, f eks Reko-ringen. Hadde jeg ikke trengt FB til slike oppdateringer, hadde jeg aldri hatt konto der. Hater all den unødvendige reklamen og stadige nye sider som dukker opp og som jeg ikke har noen interesse av.

Anonymkode: 8a99f...f9b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg er godt voksen og har Facebook. Jeg legger sjelden ut noe, men blir fasinert over hva andre legger ut. Voksne folk legger ut bilder av sin voksne datter og skryter. F eks: Da er endelige den fine datteren vår kommet hjem fra Frankrike. Hun fikk litt fri, men skal snart tilbake til fotball karrieren i Frankrike 

Jeg er helt enig med deg. Og enkelte kan bare ikke få fortalt mange nok ganger at de har vært på fjelltopp X. Flott at de er sprek, men det er mange andre også, uten at de legger ut bilder av det hver helg....

Jeg følger ingen av mine "venner" på FB. Kun de gruppene jeg har interesse av få oppdateringer i fra.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Går helt fint å ha FB uten å bruke den til å skryt og selvhevdelse. Selv bruker jeg den til å holde meg oppdatert på grupper jeg er medlem av, f eks Reko-ringen. Hadde jeg ikke trengt FB til slike oppdateringer, hadde jeg aldri hatt konto der. Hater all den unødvendige reklamen og stadige nye sider som dukker opp og som jeg ikke har noen interesse av.

Facebook er nettopp det, skryt, selvhevdelse, tigging (syns synd på meg), reklame, salg og morsomme video snutter. 

Anonymkode: 35947...eef

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Facebook er nettopp det, skryt, selvhevdelse, tigging (syns synd på meg), reklame, salg og morsomme video snutter. 

Mulig. Jeg har kun FB, orker ikke alle de andre SoMe greiene. Men inntrykket er at andre sosiale media plattformer oppmuntrer mer til egoisme og selvutlevering enn FB? 

Det som er veldig trist, er at jeg stadig blir mer klar over at har man ikke alle disse plattformene, og følger med der, så mister man også den informasjonen om mennesker man bryr seg om og som man kunne tenke seg å følge med på. Å bare sende en liten hilsen via vanlig sms skjer liksom ikke....

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og jeg synes det er kjekt å se bilder som folk legger ut, eller hvis de legger ut noe morsomt som har skjedde etc.  Godt voksen selv. Elsker å se bilder fra fjelltopper, synes det er gøy å se bilder av familie til venner, bilder fra ferier, sjø osv. Morsomme videosnutter liker jeg også. Det jeg ikke liker, er når en person ligger ut f.eks kattebilder av katten sin hver dag - gjerne flere ganger for dagen, hvor den ligger i sofaen... Eller noen venner som jeg har som hele tiden skal legge ut bilder av gravstøtten til slekten hver gang det er en eller annen dag: "God jul, mamma i himmelen", "god jul oldefar" som døde for 30 år siden osv.. Og de gjør det ikke bare av og til.... 

Anonymkode: f1fd2...003

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Janteloven på sitt beste.

Facebook er nok ikke noe for deg. Det beste er nok om du logger deg av for godt om slike ting gjør deg irritert. 

Anonymkode: 54a02...2da

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, Gud forby at en skryter og sier noe fint om andre mennesker. Skulle søren meg ha vært forbudt!!

Anonymkode: 513e6...96f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå er jeg kanskje blitt noen år men jeg husker da julebrev som ble sendt rundt til slekt og venner med oppdateringer om familien, hva ungene har gjort og hva som har skjedd siden sist. Så fenomenet i seg selv er jo ikke akkurat noe nytt. Men julebrevene er det slutt på. SMS rundt jul/nyttår er det og slutt på. Og folk nekter jo å ringe hverandre bare for å skravle så hvor skal man da finne slik informasjon? :)

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Mine hobbier er foto og hage/drivhus. Legger ut masse bilder av blomster om sommeren 🙂. Minst en gang i uka. Jeg syns det er vakkert, og elsker å se blomster. Men kan godt hende at noen syns at jeg skryter av hagen min. Og det gir jeg blaffen i. Min FB-side, så jeg legger ut hva jeg vil så lenge det ikke skader andre. De som ikke vil se, kan slette meg eller scrolle forbi 🙂

Anonymkode: e7285...d36

• Hjerte 3
Skrevet

Janteloven lever sterkt hos deg

Anonymkode: 08d47...ca7

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg syns det er koselig å se innlegg og bilder fra både nære og perifere bekjente på Facebook. Blir ofte inspirert av turer de legger ut bilder fra. Et fint avbrekk mellom alle reklamene. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg savner den tiden hvor jeg fikk opp bildene til venner på Facebook. Nå får jeg bare reklame. Jeg må aktivt gå inn på venners profil for å se hva de legger ut. Det gjør jeg jo ikke, så jeg går glipp av det meste.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg forteller slike ting på FB og jeg får stadige tilbakemeldinger om at folk syns det er fint å lese. Så hva de andre syns om det bryr jeg mer lite om, så lenge en håndfull folk har glede av det. Folk får blokkere eller noe om de ikke liker det jeg skriver, ingen tvang å lese meg og mitt. 

Anonymkode: 2a23f...9e8

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Så har du den andre typen eldre damer på FB. 

De som ser ned på andres innlegg og må mene, synse og klage på dem. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Veldig spesielt å lage et innlegg på KG om dette. 
Scroll videre, slett FB eller blås i å gå inn og se på feed’en. Er da ikke så vanskelig! 

Anonymkode: b6120...00a

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du bruker Facebook til det du vil, og så lar du alle andre bruke Facebook til det de ønsker. Selvfølgelig kan man skryte av sine barn, hvis det er det man vil, eller at man har vært på en eller annen topptur, eller kjøpt ny bil. 

Det du ikke ønsker å forholde deg til, kan du fint slumre, blokkere, fjerne osv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Mulig. Jeg har kun FB, orker ikke alle de andre SoMe greiene. Men inntrykket er at andre sosiale media plattformer oppmuntrer mer til egoisme og selvutlevering enn FB? 

Det som er veldig trist, er at jeg stadig blir mer klar over at har man ikke alle disse plattformene, og følger med der, så mister man også den informasjonen om mennesker man bryr seg om og som man kunne tenke seg å følge med på. Å bare sende en liten hilsen via vanlig sms skjer liksom ikke....

Jeg har ikke Facebook engang. Flere år siden jeg hadde profil der. Jeg går ikke glipp av noe som helst. Jeg kommuniserer med vennene og familien min via mobilen, altså ved å ringe og sende sms/mms. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...