AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #1 Skrevet 28. desember 2023 I løp av de siste 60 årene har vi i Norge og vesten fått større og større problemer. Hovedgrunnet til dette er de lave fødselstallene. Det har skapt stort press til å ta inn innvandrere. Noe som destabiliserer samfunnet vårt og skaper stor fare for fremtiden. Grunnen til at så få barn blir født er holdningsendringen blant kvinner. Det som ga ære var å arbeide for andre, tjene penger for bedriftseiere og seg selv. Ta høy utdanning. Det blir rett og slett for mye for majoriteten av kvinner og de greier ikke å føde nok barn. Det er ingen tvil; å skape nok barn er mye viktigere enn jobbene de gjør. Så hvorfor kan ikke dere bare bite i det sure epple og erkjenne at det her må bare ta slutt. Ære for kvinner bør igjen bli å være mor. Å tjene penger for andre er ikke noe å trakte etter. Du blir bare utnyttet. Det en bør bli glad av, det er å gjøre noe viktig. Nå kommer sikkert noen til å snakke om miljøet eller at det blir født barn i den tredje verden. Men fakta er at om vi skal ha et fungerende og godt samfunn å bo i, så må det fødes nok barn. Det er viktigere enn alt annet. Det kommer til å gå rert til helvette om samfunnet blir mer multikulturelt, fordi menneskets natur ikke takler det. Anonymkode: 13e60...19a 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #2 Skrevet 28. desember 2023 Okei, tjener du over to millioner i året så du har råd til å kompensere en dames økonomiske tap ved å være hjemme med barnet ditt? Hvis ikke hold tåta. Anonymkode: cb742...62a 11 9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #3 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): I løp av de siste 60 årene har vi i Norge og vesten fått større og større problemer. Hovedgrunnet til dette er de lave fødselstallene. Det har skapt stort press til å ta inn innvandrere. Noe som destabiliserer samfunnet vårt og skaper stor fare for fremtiden. Grunnen til at så få barn blir født er holdningsendringen blant kvinner. Det som ga ære var å arbeide for andre, tjene penger for bedriftseiere og seg selv. Ta høy utdanning. Det blir rett og slett for mye for majoriteten av kvinner og de greier ikke å føde nok barn. Det er ingen tvil; å skape nok barn er mye viktigere enn jobbene de gjør. Så hvorfor kan ikke dere bare bite i det sure epple og erkjenne at det her må bare ta slutt. Ære for kvinner bør igjen bli å være mor. Å tjene penger for andre er ikke noe å trakte etter. Du blir bare utnyttet. Det en bør bli glad av, det er å gjøre noe viktig. Nå kommer sikkert noen til å snakke om miljøet eller at det blir født barn i den tredje verden. Men fakta er at om vi skal ha et fungerende og godt samfunn å bo i, så må det fødes nok barn. Det er viktigere enn alt annet. Det kommer til å gå rert til helvette om samfunnet blir mer multikulturelt, fordi menneskets natur ikke takler det. Anonymkode: 13e60...19a Helt enig. Men et problem: hvis man føder la oss si 6 barn, som jeg har gjort . Passer på dem, istedet for å jobbe. Støtter mannen sin, så han får jobbe. I mitt tilfelle ble mannen min direktør, og da han ble 45 fikk han en sekretær som var snill og yndig, eide ingenting, og de forelsket seg. Jeg hadde da ikke egen bank id engang . Først dro han vekk med henne 2 år. Så kom han tilbake , tok alt vi eide, han hadde jo styrt økonomien. Og nå vil barna bare være hos ham, ( i ferier, de er store nå)fordi han har barndomshjemmet. Han kan også spandere restaurant og gaver ol.Jeg sitter alene og savner barna, lever økonomisk vanskelig, og kommer aldri til å få kjæreste ( fattig og bitter med 6 barn) sånn er det norske lovverket, og det skjønner unge kvinner i dag. Risikoen er for stor. Anonymkode: 9a2c2...afa 12 6 8
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #4 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Okei, tjener du over to millioner i året så du har råd til å kompensere en dames økonomiske tap ved å være hjemme med barnet ditt? Hvis ikke hold tåta. Anonymkode: cb742...62a Det er svært vanskelig å kompensere for at man ikke får bygget karriere. Holder ikke med 6000 i måneden. Anonymkode: 9a2c2...afa 3 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #5 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Okei, tjener du over to millioner i året så du har råd til å kompensere en dames økonomiske tap ved å være hjemme med barnet ditt? Hvis ikke hold tåta. Anonymkode: cb742...62a Tjener du og mannen din 1 mill hver? Grunnen til at boligene er så dyre i dag er sentraliseringen av befolkningen til storbyene, svært høy innvandring, at for få boliger blir bygd og at boliger er blitt et investeringsobjekt istedenfor et produkt for enkelte. Alt dette kan løses. Tror også at sentraliseringen hadde gått andre veien om damer fokuserte på barn istedenfor jobb. For det er så mange jobber for menn i distriktene. Anonymkode: 13e60...19a 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #6 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Helt enig. Men et problem: hvis man føder la oss si 6 barn, som jeg har gjort . Passer på dem, istedet for å jobbe. Støtter mannen sin, så han får jobbe. I mitt tilfelle ble mannen min direktør, og da han ble 45 fikk han en sekretær som var snill og yndig, eide ingenting, og de forelsket seg. Jeg hadde da ikke egen bank id engang . Først dro han vekk med henne 2 år. Så kom han tilbake , tok alt vi eide, han hadde jo styrt økonomien. Og nå vil barna bare være hos ham, ( i ferier, de er store nå)fordi han har barndomshjemmet. Han kan også spandere restaurant og gaver ol.Jeg sitter alene og savner barna, lever økonomisk vanskelig, og kommer aldri til å få kjæreste ( fattig og bitter med 6 barn) sånn er det norske lovverket, og det skjønner unge kvinner i dag. Risikoen er for stor. Anonymkode: 9a2c2...afa Ja, da må en jo nesten kompensere ved å gjøre slikt som dette verre sosialt. Kanskje gi det represalier av noen slag. Anonymkode: 13e60...19a
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #7 Skrevet 28. desember 2023 Jeg er feminist og skulle gjerne vært hjemmeværende husmor (eller jobbet deltid). Jeg har en god jobb, men ingen karriereambisjoner. For meg er det viktigere å tilbringe tid med barnet mitt og andre jeg er glad i enn å støve bort på et kontor og klatre i gradene. Problemet er jo at vi slett ikke har råd til at ikke begge jobber 100%, selv om vi er to stykk med helt vanlige lønner. Det skorter også på plassen om vi skal ha mange barn, siden vi bor i en liten leilighet med to små soverom. Om det skulle vært realistisk at jeg som kvinne gikk hjemme i hvert fall deler av tiden måtte det gode tilskuddsordninger til, faktisk måtte jeg blitt kompensert for all tapt arbeidsinntekt, pensjonsopptjening og feriepenger. Og det har ikke samboeren min penger til. Anonymkode: 134b1...fa3 8 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #8 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): I løp av de siste 60 årene har vi i Norge og vesten fått større og større problemer. Hovedgrunnet til dette er de lave fødselstallene. Det har skapt stort press til å ta inn innvandrere. Noe som destabiliserer samfunnet vårt og skaper stor fare for fremtiden. Grunnen til at så få barn blir født er holdningsendringen blant kvinner. Det som ga ære var å arbeide for andre, tjene penger for bedriftseiere og seg selv. Ta høy utdanning. Det blir rett og slett for mye for majoriteten av kvinner og de greier ikke å føde nok barn. Det er ingen tvil; å skape nok barn er mye viktigere enn jobbene de gjør. Så hvorfor kan ikke dere bare bite i det sure epple og erkjenne at det her må bare ta slutt. Ære for kvinner bør igjen bli å være mor. Å tjene penger for andre er ikke noe å trakte etter. Du blir bare utnyttet. Det en bør bli glad av, det er å gjøre noe viktig. Nå kommer sikkert noen til å snakke om miljøet eller at det blir født barn i den tredje verden. Men fakta er at om vi skal ha et fungerende og godt samfunn å bo i, så må det fødes nok barn. Det er viktigere enn alt annet. Det kommer til å gå rert til helvette om samfunnet blir mer multikulturelt, fordi menneskets natur ikke takler det. Anonymkode: 13e60...19a Jeg er feminist og har fire barn, altså langt over snittet. Nei, jeg har ingen planer om å vende tilbake til kjøkkenbenken og bli mannens eiendom. Anonymkode: e3d41...e16 9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #9 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Tjener du og mannen din 1 mill hver? Grunnen til at boligene er så dyre i dag er sentraliseringen av befolkningen til storbyene, svært høy innvandring, at for få boliger blir bygd og at boliger er blitt et investeringsobjekt istedenfor et produkt for enkelte. Alt dette kan løses. Tror også at sentraliseringen hadde gått andre veien om damer fokuserte på barn istedenfor jobb. For det er så mange jobber for menn i distriktene. Anonymkode: 13e60...19a Tuller du nå? Hvor er du fra? Bor på et lite tettsted som nok er ganske så grisgrendt i manges øyne. Skal man ha en enebolig på ca. 160 kvadrat fra 60-tallet med oppussingsbehov må man ut med 3,6 millioner. Med våre to alminnelige inntekter (i bankens worst case scenario der vi må selge leiligheten vår langt under takst og med rentenivå på 8%) får vi 3,4 millioner å kjøpe for. Altså har vi ikke råd til et gammelt oppussingsobjekt engang. Skulle samboeren min stått for å betale ned på dette alene? Og hva med meg som måtte gått uten skikkelig lønn, skulle jeg ikke fått eie noe i boligen vår jeg, da? Anonymkode: 134b1...fa3 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #10 Skrevet 28. desember 2023 Er også feminist og venstreorientert. Har fem barn, og en jobb jeg er glad. Det å ikke ta en utdannelse, utvikle seg, og bidra til samfunnet gjennom jobb har alltid vært uaktuelt. Det samme gjelder å ikke være økonomisk selvstendig. Jeg tror vi får et bedre samfunn når alle bidrar, og er mer opptatt av hvordan vi skal få til det enn å sende kvinner tilbake til et liv hvor vi er prisgitt en mann. Anonymkode: 85cdd...d24 9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #11 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja, da må en jo nesten kompensere ved å gjøre slikt som dette verre sosialt. Kanskje gi det represalier av noen slag. Anonymkode: 13e60...19a Tror det er hovedproblemet her, samfunnet har ikke vilje til å pålegge mannen å forsørge kvinnen etter skilsmisse. Så da kan ikke enkeltindivider ta på seg risikoen . Anonymkode: 9a2c2...afa 5 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #12 Skrevet 28. desember 2023 Tror oldemor ville valgt mitt liv om hun fikk velge om igjen. Hun fikk 12 barn. Revnet opp anus. Lakk konstant avføring. Fikk ikke hjelp med de 12 ungene. Måtte ta seg av barn, hus, og dyrene på gården. Hun fikk ingen penger. Hyn var fastlåst. Oldefar jobbet på gården og forventet alle måltider dekket og servert. Oldemor døde i 1996. Hun hadde vært utenfor sin lille kommune en gang. For et liv å se opp til. Et helt vanlig liv for veldig mange kvinner. Anonymkode: 74164...907 10 3 2
I Grosny Skrevet 28. desember 2023 #13 Skrevet 28. desember 2023 (endret) Norge har endret behovet for arbeidskraft. Mindre behov for muskler og mer for hjerne. Det gjør at kvinner har blitt like god arbeidskraft som menn, og følgelig er det ikke så fordelaktig at hun blir hjemme med barna. Menn har fortsatt noen fortrinn i kraft av sin fysikk. De er bedre rigget for å klare tunge løft når man f.eks. på sykehjem skal skifte bleier på demente, men hvis gubben er helsefagarbeider og kona jobber i ledelsen så er det ikke lønnsomt at det er kona som blir hjemme med barn. Det har blitt sånn at kvinner som er nødt til å ty til intelligens i stedet for sterk maskulin fysikk mer eller mindre tvinges til å skaffe seg god utdannelse. Det er en fordel som også har en skyggeside siden det utsetter etableringsfasen i så stor grad at hun vil få færre barn enn hun egentlig var designet for. Endret 28. desember 2023 av I Grosny 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #14 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tror det er hovedproblemet her, samfunnet har ikke vilje til å pålegge mannen å forsørge kvinnen etter skilsmisse. Så da kan ikke enkeltindivider ta på seg risikoen . Anonymkode: 9a2c2...afa Det må opprettes spousal support som i USA. Bra vi tenker bakover. Anonymkode: 74164...907
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #15 Skrevet 28. desember 2023 Min far dro fra sine to barn og sin uføre kone da jeg var liten. Betalte aldri bidrag og så oss aldri heller. Vi vokste opp på sosialen. Jeg kommer aldri til å være avhengig av en mann, økonomisk eller på annen måte. Hadde mye heller valgt å være alene om jeg måtte velge. Har familie og jobb og jeg er fornøyd med det. Anonymkode: c51ab...06a 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #16 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg er feminist og skulle gjerne vært hjemmeværende husmor (eller jobbet deltid). Jeg har en god jobb, men ingen karriereambisjoner. For meg er det viktigere å tilbringe tid med barnet mitt og andre jeg er glad i enn å støve bort på et kontor og klatre i gradene. Problemet er jo at vi slett ikke har råd til at ikke begge jobber 100%, selv om vi er to stykk med helt vanlige lønner. Det skorter også på plassen om vi skal ha mange barn, siden vi bor i en liten leilighet med to små soverom. Om det skulle vært realistisk at jeg som kvinne gikk hjemme i hvert fall deler av tiden måtte det gode tilskuddsordninger til, faktisk måtte jeg blitt kompensert for all tapt arbeidsinntekt, pensjonsopptjening og feriepenger. Og det har ikke samboeren min penger til. Anonymkode: 134b1...fa3 Med all sannsynlighet hadde bolig blitt mye billigere i et slikt samfunn. Det kunne kompensert en del. Anonymkode: 13e60...19a 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #17 Skrevet 28. desember 2023 Kvinner tjener godt og har høy utdannelse her i landet. Jeg stemmer for at fedrene kan begynne å være hjemme med barn og husarbeidet. Er det noen menn som melder seg frivillig til drømmelivet? 😃 Har man fått smake på frihet, så vil man ikke tilbake... Anonymkode: 74164...907 9 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #18 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er også feminist og venstreorientert. Har fem barn, og en jobb jeg er glad. Det å ikke ta en utdannelse, utvikle seg, og bidra til samfunnet gjennom jobb har alltid vært uaktuelt. Det samme gjelder å ikke være økonomisk selvstendig. Jeg tror vi får et bedre samfunn når alle bidrar, og er mer opptatt av hvordan vi skal få til det enn å sende kvinner tilbake til et liv hvor vi er prisgitt en mann. Anonymkode: 85cdd...d24 Som skrevet. Det er veldig mange som ikke greier det du har. Selv om du har mye energi og greier slikt er det et unntak, ikke regelen. Selv hadde ikke jeg hatt sjans til det der. Anonymkode: 13e60...19a
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #19 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tror det er hovedproblemet her, samfunnet har ikke vilje til å pålegge mannen å forsørge kvinnen etter skilsmisse. Så da kan ikke enkeltindivider ta på seg risikoen . Anonymkode: 9a2c2...afa Jeg tror egentlig ikke det hadde vært et problem å få til. Dersom en først hadde bestemt seg for å endre samfunnsstrukturen. Anonymkode: 13e60...19a
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #20 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Med all sannsynlighet hadde bolig blitt mye billigere i et slikt samfunn. Det kunne kompensert en del. Anonymkode: 13e60...19a Hvorfor tror du det? Anonymkode: 134b1...fa3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå