Gå til innhold

Hvordan avvise kona på en hyggelig måte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Min kone og jeg er begge i starten av 30-årene. Vært gift i 4 år, sammen i 8. Jeg har over tid mistet interessen for sex med min kone men strekker meg til pliktsex 1-2 ganger i uka for å bevare husfreden og ekteskapet. Problemet er at kona vil ha sex oftere, helst 3-4. Jeg orker ikke å tvinge meg selv til pliktsex så ofte. Har prøvd å avvise ved å fortelle sannheten (at jeg ikke vil ha sex så ofte), med det ble EKSTREMT dårlig tatt imot. Er det noen gode legitime unnskyldninger jeg kan alternere mellom? Noen som har noen erfaring med avvise på en hyggelig måte? 

Anonymkode: 989fa...88a

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Nei takk, ikke idag, kjære. Kanskje vi skulle skilt oss?"

Anonymkode: 90264...beb

• Liker 19
  • Hjerte 5
  • Nyttig 10
Skrevet

Du skal ikke tvinge deg.

Men hun bør slippes fri om det romantiske er over.

Anonymkode: 4e48d...bc1

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Sett deg ned å prat med henne. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Du må nok si til henne i en situasjon som er totalt uten sex i lufta for noen av dere. F.eks om morgenen når du skal ut av døra o.l: "i ettermiddag eller i kveld er jeg nødt til å ha en seriøs samtale med deg om sexlivet vårt og hvordan vi kan finne løsninger på å få det til å fungere for oss begge da jeg synes det er veldig vanskelig sånn det er pr nå". 

Kan dette fungere kanskje? 

• Liker 2
Skrevet

Hva tror du er grunnen til at du har mistet interessen? 

Anonymkode: a73f6...9b5

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet

Blir kvalt av kjedelig plikter. Jeg har begynt å krangle om teite ting siden jeg vet at hun mister lysten helt. Orker ikke å slikke den samme fitta som blir gjennombløt og utvider seg for å putte inn pølsa inn og ut flere ganger i uka. Min taktikk funker som bare det, tar heller en ronk enn plikt. Venter bare på ungene skal bli større. 

Anonymkode: cb105...165

• Nyttig 1
Skrevet

Nei betyr nei, det må hun bare akseptere eller gå videre.

Anonymkode: 17016...eda

• Liker 3
Skrevet

Spør henne om det er noen hun har et godt øye til som hun kanskje kan ha sex med? Hvis dere ønsker å forbli gift da, men ikke dekke hverandres seksuelle behov

Anonymkode: e0ffd...b1a

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Har du vurdert å ta tak i kostholdet? Hvis du ikke spiser nok høykvalitetsnæring (animalsk), så resulterer det i redusert sexlyst (og dårligere sperm osv).

Anonymkode: c773e...010

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Blir kvalt av kjedelig plikter. Jeg har begynt å krangle om teite ting siden jeg vet at hun mister lysten helt. Orker ikke å slikke den samme fitta som blir gjennombløt og utvider seg for å putte inn pølsa inn og ut flere ganger i uka. Min taktikk funker som bare det, tar heller en ronk enn plikt. Venter bare på ungene skal bli større. 

Anonymkode: cb105...165

Merkelig å svare som meg. Hilsen TS

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

"Nei takk, ikke idag, kjære. Kanskje vi skulle skilt oss?"

Anonymkode: 90264...beb

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du skal ikke tvinge deg.

Men hun bør slippes fri om det romantiske er over.

Anonymkode: 4e48d...bc1

I ett forhold vil det alltid være slik at sexlyst går opp og ned, både for menn og kvinner. Hvis man i et forhold ikke forstår det med andre løsninger enn skilsmisse, er det bare trist! 

Anonymkode: 1c4fb...0a8

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det var veldig raskt man hoppet til skilsmisse og åpent forhold. Det må være greit at sexlivet i perioder går i bølgedaler. Og for meg har det nå vart i 1 år at jeg synes sex er et ork og tar mer enn det gir. Vi har små barn og jeg vil heller sove, vaske eller rydde om morgen eller kveld. Men det kan veldig fort også snu antar jeg. Men, som stadfestet i mitt første innlegg så lider min kone ikke akkurat noe nød. Hun får orgasme 2 ganger i uka, og jeg klarer helt ok å tvinge meg til å gjøre det 2 ganger i uka. Hvis det var opp til meg vil jeg helst 1 gang i mnd/annenhver mnd. Men 4 ganger i uka blir for mye for meg.                                      

• Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet

Jeg tenker ingen skal tvinge seg til sex og et nei er et nei. Blir damen sur på dette så er det ikke greit, og kan da resultere i plikt sex for å hindre konsekvenser som da er sur og sint dame. Pliktsex kan ødelegge alt i et forhold så stopp med det, men sett deg ned å ta en prat med henne. Fortell hvordan du opplever det. Kanskje også ta en tur til legen sjekke om alt er bra siden du er så sliten og bare ønsker å sove? Som også er veldig naturlig om dere har små barn, men greit med en sjekk for å utelukke om det er noe :) 

Jeg og mannen var enige om at det var ikke lov å ta store avgjørelser de første tre årene av barnas liv, det for livet vårt var i en slags unntakstilstand. Vi kranglet mye, jeg tenkte mye på å gå og sex var et slit. Veldig glad for at vi hadde den avtalen i dag, vi har det veldig fint sammen :) 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Fighter83 skrev (7 timer siden):

Du må nok si til henne i en situasjon som er totalt uten sex i lufta for noen av dere. F.eks om morgenen når du skal ut av døra o.l: "i ettermiddag eller i kveld er jeg nødt til å ha en seriøs samtale med deg om sexlivet vårt og hvordan vi kan finne løsninger på å få det til å fungere for oss begge da jeg synes det er veldig vanskelig sånn det er pr nå". 

Kan dette fungere kanskje? 

Hei, jeg har forsøkt dette men utfordringen ligger i at hvis jeg sier ikke vil ha sex like mye/at jeg synes det er for ofte så tar hun det som om jeg har sagt hun er verdens mest frastøtende menneske. Hun går helt i kjelleren og alt er helt forferdelig i 1 ukes tid. Og det orker jeg rett og slett ikke. Derfor tvinger jeg meg til sex 2 ganger i uka for å unngå ukesvis med forferdelig stemning i heimen. Og 2 ganger orker jeg å tvinge meg til, ikke 4. Hun er forholdsvis enkelt å få til å komme så varer heldigvis ikke så lenge. Så jeg må ha noen unnskyldninger som gjør at hun blir "avvist" uten å vite at hun blir avvist. Har eksempelvis hatt stort hell med å unngå kveldssex ved å bevisst oegge meg etter henne, enkelte dager. 

• Hjerte 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei. Min kone og jeg er begge i starten av 30-årene. Vært gift i 4 år, sammen i 8. Jeg har over tid mistet interessen for sex med min kone men strekker meg til pliktsex 1-2 ganger i uka for å bevare husfreden og ekteskapet. Problemet er at kona vil ha sex oftere, helst 3-4. Jeg orker ikke å tvinge meg selv til pliktsex så ofte. Har prøvd å avvise ved å fortelle sannheten (at jeg ikke vil ha sex så ofte), med det ble EKSTREMT dårlig tatt imot. Er det noen gode legitime unnskyldninger jeg kan alternere mellom? Noen som har noen erfaring med avvise på en hyggelig måte? 

Om du har mistet interessen å ikke tror det er mulig å ordne, så synes jeg ikke dere skal forsette å være ilag. Da fortjener hun noen som er interessert i henne og du fortjener å finne noen du er interessert i. Jeg hadde blitt så lei meg om jeg fant ut mannen hadde pliktsex med meg. 

Anonymkode: f9c4a...a55

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Forvirret23 skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker ingen skal tvinge seg til sex og et nei er et nei. Blir damen sur på dette så er det ikke greit, og kan da resultere i plikt sex for å hindre konsekvenser som da er sur og sint dame. Pliktsex kan ødelegge alt i et forhold så stopp med det, men sett deg ned å ta en prat med henne. Fortell hvordan du opplever det. Kanskje også ta en tur til legen sjekke om alt er bra siden du er så sliten og bare ønsker å sove? Som også er veldig naturlig om dere har små barn, men greit med en sjekk for å utelukke om det er noe :) 

Jeg og mannen var enige om at det var ikke lov å ta store avgjørelser de første tre årene av barnas liv, det for livet vårt var i en slags unntakstilstand. Vi kranglet mye, jeg tenkte mye på å gå og sex var et slit. Veldig glad for at vi hadde den avtalen i dag, vi har det veldig fint sammen :) 

Jeg kan prøve å snakke med kona men det er et veldig ømfintlige tema for henne og hvis jeg sier et ord feil som kaaan tolkes negativt for henne så smeller det. Så derfor kvier jeg meg veldig for å snakke om det. Enklere å bevare husfreden med pliktsex. Men kunne sexolog vært noe tror dere? En uavhengig tredjepart. Noen med erfaring rundt det?

• Hjerte 3
Skrevet
Wor skrev (1 minutt siden):

Jeg kan prøve å snakke med kona men det er et veldig ømfintlige tema for henne og hvis jeg sier et ord feil som kaaan tolkes negativt for henne så smeller det. Så derfor kvier jeg meg veldig for å snakke om det. Enklere å bevare husfreden med pliktsex. Men kunne sexolog vært noe tror dere? En uavhengig tredjepart. Noen med erfaring rundt det?

Vet du hva som gjør til at du ikke har interesse for konen din lenger? Er det at du ikke finner henne attraktiv, at du ikke har følelser for henne eller en annen grunn? 

Anonymkode: f9c4a...a55

• Hjerte 3
Skrevet

Men dere må jo kunne snakke sammen uten at hun skal reagere slik? At du forklarer at du ikke orker å ha så ofte sex bør hun godta. Dere har jo mye sex med to ganger i uken, det kan virkelig ingen klage på. Det er helt normalt at sexlivet går i bølger og du skal ikke tvinge deg til å ha sex med henne. At hun da er dramaqueen får så være, så lenge du har sagt i fra og ikke lagt skylden over på henne. 

Jeg forstår at dette er en vanskelig prat å ta, men det må nok gjøres. At du tvinger deg til å ha sex er ikke bra.

Anonymkode: 3dbb1...951

• Liker 6
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har prøvd å avvise ved å fortelle sannheten (at jeg ikke vil ha sex så ofte), med det ble EKSTREMT dårlig tatt imot. Er det noen gode legitime unnskyldninger jeg kan alternere mellom? Noen som har noen erfaring med avvise på en hyggelig måte? 

Jeg synes det var en hyggelig måte å si det på. For å gjøre det enda hyggeligere, så kan du legge til noe du liker godt ved din kone f.ek:

Jeg liker deg så godt fordi.... og jeg synes du er så tiltrekkende når du, er ..............................., men dessverre føler jeg ikke for å ha sex så ofte lenger. Kan vi bare ligge tett i skje f.eks?

Ja, kanskje snakket med en tredjepart en sexolog eller noe?,

Endret av exictence
  • Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...