Gå til innhold

Når man er usikker på hvilken av foreldrene som er narsissisten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vokst opp i et dysfunksjonelt hjem. Foreldrene snakker stygt om hverandre og sier at den andre er den manipulerende. Begges sider virker overbevisende men begges oppførsel er også dysfunksjonell. Hvordan kan jeg avsløre for min egen del hvem av de som egentlig er narsissisten?

Det er viktig for meg for jeg står midt i mellom og holder på å bli påvirket til å kutte all kontakt med den ene for godt men trenger å vite om det er rett eller om jeg blir manipulert til å gjøre feil av den andre forelderen

Anonymkode: e3971...c99

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor må det være bare én av dem som er en dårlig person?

Anonymkode: 442a3...5b2

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjenner et par som er sånn, det er umulig å si hvem av dem som er helt irrasjonell, det virker som om begge er det. Jeg ville sittet på gjerdet med den avgjørelsen om jeg ikke var sikker. Det vil nok bli tydeligere etter hvert. Blir du presset til å kutte ut den ene, eller ønsker du det selv?

Anonymkode: 1724a...240

Skrevet

Hvordan er det å være på tomannshånd med kun far og kun mor? Hvilke av dem senker du skuldrene med, og hvem får du ubehag i magen av?

Hvem kan gjøre noe bra uten at andre vet det? Noen gjør jo kun snille ting for å kunne vise folk hvor fantastisk de er

Et offer for narsissisme kan endre adferd som et resultat av å bo med en narsissist.

Anonymkode: 032c8...182

• Liker 1
Skrevet

Det er sikkert ingen av de som har en diagnose, men de er begge bitter på hverandre og prøver å få barna på sin side. 
Beste tips er å be de begge slutte å snakke dritt om den andre. 
Deres problemer med hverandre har ikke noe med deg å gjøre. 
Det samme har jeg sagt til mine foreldre som skilte seg for mange mange år siden. De kan mene det ene eller det andre om hverandre, og det er greit men de kan snakke med andre om det, en venn eller noe. Jeg vil ikke bli dratt i midten av dette. Hver gang de prøvde å si noe så sa jeg fra. De begge sluttet. 
I dag har de god kontakt og hører ikke noe negativ snakk om hverandre 

Anonymkode: 417a4...e05

• Liker 1
Skrevet

Kjipt å høre. Hatt det som deg. Sjekk ut hvem av dem som blir mest sint, sur, irettesettelse, kjip mot deg når du gir han/hun motstand, når du sier nei de forventet ja. Den som reagerer slik jeg beskriver, tenderer mest mot narsissisme. 

Andre ting:hvem av dem (om noen) har vokst opp i et dysfunksjonellt hjem el med en fraværende forelder? 

Har en av dem få nære venner? 

Har en av dem hatt mange forskjellige arbeidsplasser? 

Anonymkode: 07998...5be

Skrevet

Du kan aldri vite helt sikkert hvem som er personlighetsforstyrret. Det kan være begge, en av dem eller ingen av dem. Det er farlig å bli opphengt i å finne ut hvem som er hva. Det er bedre om du fokuserer på deg selv. Hvis du har penger, vil jeg råde deg til å søke hjelp og finne ut av deg selv. Du må rette fokuset innover istedenfor på alle rundt deg. Finne trygghet i deg selv til å sette grenser og finne ut hvilke behov du selv har. 

En grense du kan trene deg på er å fortelle dem at du ikke vil høre mer fra dem om den andre forelderen, og si at du vil forlate samtalen om de begynner å snakke stygt om den andre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...