Gå til innhold

Når man skylder nav penger, går saken via namsmannen eller nav selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skylder Nav ca 45000kr, henger igjen fra coronaforskudd på dagpenger. 

Har gitt Nav beskjed at de skal få fortgang i prosessen fordi jeg allerede har utleggstrekk og ikke har sjans å betale.

Så spørsmålene er:

1) Kan jeg kontakte Nav igjen å be de få fortgang i prosessen? 

2) Går krav fra Nav via namsmannen,  Nav eller Sismo?

Anonymkode: 14a3d...87a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme greia her og. Skylte 33 000. Jeg tok kontakt med nav om en nedbetalingsplan over 36 måneder. Så får e faktura fra de hver måned på 634 eller noe i den dur. Når jeg inngjekk den nedbetalingsplanen hadde jeg ikke jobb, det har jeg nå så oppjusterer beløpet litt og regner med å være ferdig med hele skiten i april. På e faktura står det "Nav.." og det er de jeg har hatt med å gjøre så namsmannen har ikke vært inni bilde. 

Anonymkode: c7f38...e8a

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Samme greia her og. Skylte 33 000. Jeg tok kontakt med nav om en nedbetalingsplan over 36 måneder. Så får e faktura fra de hver måned på 634 eller noe i den dur. Når jeg inngjekk den nedbetalingsplanen hadde jeg ikke jobb, det har jeg nå så oppjusterer beløpet litt og regner med å være ferdig med hele skiten i april. På e faktura står det "Nav.." og det er de jeg har hatt med å gjøre så namsmannen har ikke vært inni bilde. 

Anonymkode: c7f38...e8a

Ja, men  du har fått nedbetalingsplan det fikk ikke jeg. 

Beløpet blir krevd inn ved lønnstrekk men fra hvem lurer jeg på. 

Anonymkode: 14a3d...87a

Skrevet

Hvis det er lønnstrekk så står det på polititet mine sider så kan fu lese der hvem som får de

Anonymkode: 2e3ba...0ef

Skrevet

Blir krevd inn av Skatteetaten.

Anonymkode: 2212e...930

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...