Gå til innhold

Parkere slik jeg vil, på bekostning av naboen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi deler oppkjørselen med naboen vår. Det er relativ grei plass vil jeg si. Vi har to biler på vår del, og det samme har de. Jeg har fått låne min søsters bil i 3 uker ettersom hun er på ferie. På vår del har vi en bil bak huset ved garasjen, og en annen rett utenfor huset. Jeg har vurdert å parkere rett utenfor garasjen vår, altså bak den bilen vi har bak vår garasje (det er en liten sving inn til huset). Det er vår del av oppkjørselen, men hvis jeg parkerer ved vår garasje så sperrer jeg bilen til naboen ved at den bakre del av min bil blokkerer inn/utgangen deres. Han kan komme seg ut hvis han flytter sin andre bil, men det blir fort tungvint. 

Så spørsmålet mitt er: bør jeg parkere utenfor huset selv om det kan gå på bekostningen av naboen? Jeg gjør ingenting feil og vi eier den delen jeg evt har parkert på. 😊

Anonymkode: 08fec...66d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om det kan unngås, så ville jeg latt være. Hvis ikke ville jeg sendt en melding til naboen og beklaget at dere har 3 biler en kort periode og du derfor er nødt til å parkere slik. 

• Liker 16
  • Nyttig 4
Skrevet

Men dere kan ikke sette en av bilene INNI garasjen da?

• Liker 18
  • Nyttig 20
Skrevet

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kanskje bare snakke med denne naboen om det for å finne en løsning og unngå konflikt?

Anonymkode: 21b31...5bc

Forsåvidt, men er ingenting å snakke om, ettersom jeg evt parkerer på min egen tomt. Ingenting er fastslått, jeg bare lurer på hva dere hadde gjort. Hvis dere hadde hatt muligheten til å parkere på egen tomt, men på bekostning av naboen. Hvis ikke så må jeg gå 500 meter hver gang og vil helst slippe det😂😂

Skrevet

Ohh, får bilder i hodet av støttemur plassert rett utenfor naboens garasje. En sak som startet med at ene naboen tok seg godt til rette med parkering i felles innkjøring. Snakk med naboen og finn en løsning som passer dere begge, eller si nei takk til å passe bil nr 3. Dette er ikke verdt å få dårlig naboskap for.

Anonymkode: 07b8c...84c

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Forsåvidt, men er ingenting å snakke om, ettersom jeg evt parkerer på min egen tomt. Ingenting er fastslått, jeg bare lurer på hva dere hadde gjort. Hvis dere hadde hatt muligheten til å parkere på egen tomt, men på bekostning av naboen. Hvis ikke så må jeg gå 500 meter hver gang og vil helst slippe det😂😂

Det jeg ville gjort var å snakke med naboen for å finne en løsning og unngå konflikt. Tenker du ville blitt glad for det samme om det var andre vei. Kjipt for deg å gå 500 meter, men også ganske kjipt for naboen å ha problemer med å komme seg på jobb om morran.

• Liker 7
Skrevet

Dette handler vel ikke om hva du har rett til? Dette handler vel om normal høflighet og sosiale antenner?

Anonymkode: db4ed...7fd

• Liker 39
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ville det vært greit for deg om naboen gjorde det samme slik at du måtte knote slik for å kjøre på jobb hver morgen?

Anonymkode: 62548...ddf

Selvfølgelig hadde jeg ikke likt det. Men samtidig så er det ikke umulig for han å kjøre ut. Hvis han flytter den andre bilen, så kommer han ut uten problem. Er bare hvis han må kjøre ut og både jeg og den andre bilen hans er parkert, så kan ikke komme seg ut.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg ville absolutt ikke gjort det. Å gå 500 meter er ikke noe. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Bondenisse skrev (8 minutter siden):

Men dere kan ikke sette en av bilene INNI garasjen da?

Det er ikke plass i garasjen vår, er masse skrot og vaskemaskin og masse dritt der.

Skrevet

Det er ikke plass i garasjen vår, er masse skrot og vaskemaskin og masse dritt der.

Så alt dette med låning av bil og rotete garasje skal gå utover naboen?

• Liker 25
  • Nyttig 14
Skrevet

Kan en av de andre bilene stå 500m unna isteden? 

• Liker 9
Skrevet

Jeg vil forresten tilføye at det ikke blir umulig for han å kjøre ut. Hvis han flytter sin andre bil, kan han lett svinge til høyre og kjøre ut. Men problemet oppstår hvis han evt skal kjøre og både jeg og den andre bilen er der, så får han ikke kjørt ut. Her er et bilde av oppkjørselen vår som jeg fant på seeiendom (de turkise er våre biler mens de røde er deres, og den prikken som er foran garasjen er for jeg evt hadde parkert hvis jeg skulle ha funnet på det.

IMG_0554.jpeg

Skrevet

Kan ikke den bilen dere ikke kommer til å bruke mens dere låner bil stå hos søsteren din?

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ohh, får bilder i hodet av støttemur plassert rett utenfor naboens garasje. En sak som startet med at ene naboen tok seg godt til rette med parkering i felles innkjøring. Snakk med naboen og finn en løsning som passer dere begge, eller si nei takk til å passe bil nr 3. Dette er ikke verdt å få dårlig naboskap for.

Anonymkode: 07b8c...84c

Jeg skjønner det og vil jo ikke skape dårlig naboskap, selv om jeg vil si at den ikke er noe god fra før av. Har aldri snakket med naboen, de flyttet inn for noen måneder siden. Har bare hilst hver gang jeg har sett han.

Men jeg hadde evt parkert på min egen tomt, og ikke de sin, så jeg gjør jo ikke noe galt i utgangspunktet, lurer bare på hva dere hadde gjort i denne situasjonen 😊

Skrevet

Jeg skjønner det og vil jo ikke skape dårlig naboskap, selv om jeg vil si at den ikke er noe god fra før av. Har aldri snakket med naboen, de flyttet inn for noen måneder siden. Har bare hilst hver gang jeg har sett han.

Men jeg hadde evt parkert på min egen tomt, og ikke de sin, så jeg gjør jo ikke noe galt i utgangspunktet, lurer bare på hva dere hadde gjort i denne situasjonen 😊

Jeg hadde ikke blokkert naboen. Men jeg skjønner ikke fra bildet ditt at du gjør det heller.

Anonymkode: aad31...6d0

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette handler vel ikke om hva du har rett til? Dette handler vel om normal høflighet og sosiale antenner?

Anonymkode: db4ed...7fd

Forsåvidt. Husk, jeg har ikke parkert der enda, jeg har parkert på fellesparkering i nærheten til nå, men har blitt lei av å gå og lurer på hva dere hadde gjort hvis dere hadde hatt mulighet til å parkere på deres egen tomt, men på bekostning av naboen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...