AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #1 Skrevet 27. desember 2023 Samboer sliter med et eller annet, og vil ikke prate om det. Han har i lengre tid inntatt alkohol i smug, og "tar" jeg han i det/stiller spm, så forsvarer han seg kraftig. Han drikker i garasjen, aldri inne, men han stinker dritt. Det skjedde én gang at han ble voldelig, og flere ganger at han vil ha sex, men jeg har sagt nei. ( det har vært uprovsert fra min side) Dagen etter har han vært flatere enn en tyggis under sko, og bedt om unnskyldning. Han har ikke gjort dette siden. Per dags dato har han drukket veldig lite, type 1-2 ganger i mnd. Tryggere er når ting ikke går hans vei/motgang. Takler psykisk stresset dårlig. Jeg er motsatt Så jeg er litt usikker her. Først og fremst, hva kan jeg gjøre? Og er han alkoholiker? Så vil jeg bare si til dere som smugdrikker og tenker at det er ok, eller ikke bryr seg; dere gjør stor skade på pårørende! Anonymkode: 4599d...1d7
123fir Skrevet 27. desember 2023 #2 Skrevet 27. desember 2023 Jeg er slettest ingen ekspert, men Tenker først og fremst at det virker som at alkoholen får frem negativ atferd fra hans side og at dette ikke er bra. Dernest at det kanskje er de psykiske plagene du sier han sliter med som er kjernen i problemet. Det er jo gjerne slik at psykiske plager eller andre vansker i livet er den utløsende faktoren ved rusmisbruk. Om det stemmer at han drikker et par ganger i måneden, er det ikke hvor ofte, men hva det fører med seg som er problemet. Tenker han burde få hjelp til å hanskes med de psykiske tingene han sliter med. Tenker vel at det eneste du kan gjøre, er å oppfordre ham til å oppsøke hjelp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå