AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #1 Skrevet 27. desember 2023 Hvor vanlig er det egentlig å nyte alkohol med barn tilstede? Selv kan vi ta en eller to enheter etter at barna har lagt seg, men aldri mens barna er våkne. Hva er vanlig? Anonymkode: d38ba...386
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #2 Skrevet 27. desember 2023 vanlig i min familie. Vokst opp med det og har et avslappet forhold til både det og alkohol i seg selv. Barn tar ikke skde av voksne som tar et glass vin til maten. Anonymkode: 48335...8f1 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #3 Skrevet 27. desember 2023 Null stress så lenge man ikke blir synlig beruset. Min far har drukket en pils på lørdag så lenge jeg kan huske, og gjør det også nå med barnebarn tilstede. Min mor drakk ikke alkohol rundt oss før vi var konfirmert og drikker heller ikke nå med barnebarn tilstede fordi hun blir synlig beruset av én enhet. Jeg er lik min mor og unngår dermed alkohol med barn tilstede. Anonymkode: 2eb1b...06e 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #4 Skrevet 27. desember 2023 Gjør det med største selvfølge. Mine foreldre gjorde det samme. Utrolig opphausset greie. Anonymkode: 01400...932 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #5 Skrevet 27. desember 2023 Maks to enheter med barn til stede. Stort sett er det kun snakk om et lite glass vin/øl til maten ei helg i ny og ne. Jeg vokste opp med null alkohol, og ble fortalt at det var galt og skummelt. Min mann vokste opp med foreldre som ble beruset fra tid til annen, både jul og nyttår, og iblant ellers. Jeg var noe engstelig til alkohol, han var totalt avslappet. Vi møtes på midten - alkohol er ok, men grensa ligger på to enheter. Jeg husker den første gangen jeg feiret jul med svigers. Hadde da fått første barnet. Det ble siste gangen vi var der til jul. Svigerfar var så full at han nesten falt av stolen og svigermor fniste og skrålet (vanligvis et sammensnurpa kvinne med hard strekmunn av få ord). Det var så falskt og unaturlig, og faktisk skremmende. Jeg var ikke vant til slikt fyll, og det synes jeg sannelig ingen barn burde være heller. Anonymkode: 67818...f30 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #6 Skrevet 27. desember 2023 En sjelden gang tar jeg en øl eller et glass vin til maten. Men det er maks. Jeg vil ikke at barna skal oppleve alkohol som noe forbudt (og spennende?), men heller ikke at alkohol er nødvendig for å ha et festlig lag. Anonymkode: 1e771...134
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #7 Skrevet 28. desember 2023 Jeg drikker ingenting i nærheten av barn. Jeg tåler også lite, så jeg er redd for å virke annerledes selv etter et glass vin eller en øl. Jeg drikker gjerne på julebord, men i familieselskap så koser jeg meg med brus. Jeg er ikke så fin på det, og skulle jeg vært med på vinsmaking, så hadde jeg kun svart god / ikke god Anonymkode: 044c5...a08 1 1
curiosity Skrevet 28. desember 2023 #8 Skrevet 28. desember 2023 Vi drikker ikke foran barna. Vi kan godt dele en flaske vin i helgene eller ta en øl når barna har lagt seg. Fester sjeldent, kanskje 1-2 ganger i året og det er helt greit. Festet for et helt liv før vi fikk barn føler jeg nå - når vi aldri fester lengre😅 Besteforeldrene drikker øl eller vin til maten når vi er til middag hos dem, har ingen problemer med det. Jeg har aldri brukt å drikke alkohol til middag, hverken før eller etter barn, så har ikke behov for det heller. 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #9 Skrevet 28. desember 2023 Husk at barn merker forandring hos foreldrene lenge før foreldrene merker det selv. Vi har aldri drukket alkohol foran barna, og de er 15 og 18 år. Drikker ikke ellers heller. Synes ikke noe om å drikke alkohol med barn til stede. Men det er meg Anonymkode: 89c12...0fe 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå