Gå til innhold

Kan en kvinne ha kjærlighetsfølelse for sin partner utan å ha behov sex ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kvinner er i langt større grad en menn avhengi av å få regelmessig ros,  tilbakemeldinger, og en bekreftelse på  deres sin innsats  i kvardagen for å funksjonere.  

Menn er også avhengi av tilbakemeldiinger, ros, og tilbakemeldinger, og bekreftelser på det deres  bidrag  med overfor familien, jobben i kvardagen , men føler det ikkje blir verdsatt.   Menn er tradisjonelt ikkje vant til å få så mye ros for det det gjør, men  får gjerne denne bekreftelsen igjennom intimitet, og sex fra partneren. 

Spørsmålet er om kvinner kan ha kjærlighetsfølelser overfor sin partner utan å  føle behov for  sex med partneren såfremt det ikkje ligg medisinske årsaker til grunn.?

Anonymkode: 746ef...849

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja hvis jeg er sliten, eller hvis han ikke ser behovene mine. Kan elske han selvom jeg ikke tenner på han, men da er jeg også på vei ut innen et års tid 

Anonymkode: 7b461...0b2

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spørsmålet er om kvinner kan ha kjærlighetsfølelser overfor sin partner utan å  føle behov for  sex med partneren såfremt det ikkje ligg medisinske årsaker til grunn.?

Ja det kan de selvfølgelig.

Det samme kan menn.

Anonymkode: e5f28...865

• Liker 3
Skrevet

Det korte svaret er ja.

Anonymkode: 3f2a8...827

• Liker 1
Skrevet

Selfølgelig kan man elske noen uten å ha overskud til å ha sex med dem. Finnes utallige grunner til at sexlysten kan bli mindre. De fleste kvinner som føder barn får lavere lyst en stund, tror du det skyldes at de mister følelsene for mannen?

Så synes jeg du generaliserer mye. Det er ikke slik at alle menn synes sex er den beste måten og vise kjærlighet på og de kan også miste lysten. 

• Nyttig 1
Skrevet
Pippi Lotta skrev (1 minutt siden):

Selfølgelig kan man elske noen uten å ha overskud til å ha sex med dem. Finnes utallige grunner til at sexlysten kan bli mindre. De fleste kvinner som føder barn får lavere lyst en stund, tror du det skyldes at de mister følelsene for mannen?

Så synes jeg du generaliserer mye. Det er ikke slik at alle menn synes sex er den beste måten og vise kjærlighet på og de kan også miste lysten. 

Jeg synes at generaliseringen treffer ganske bra. Det er etter alt å dømme langt flere kvinner som er aseksuelle men ønsker å leve i en romantisk relasjon enn det er menn.

Da ser jeg bort ifra kvinner som pga sykdom eller skade ikke kan gjennomføre samleie uten smerte, og menn med ereksjonsproblemer. Manglende evne er noe annet enn manglende lyst.

Anonymkode: aa0e4...94b

Skrevet

Ja håper det-  ellers er det veldig utrygt å være i et forhold over rid. Se lyst ig !-aktivitet  går gjerne i bølger  

Skrevet
Kryneren skrev (2 minutter siden):

Ja håper det-  ellers er det veldig utrygt å være i et forhold over rid. Se lyst ig !-aktivitet  går gjerne i bølger  

Noen har vært i en bølgedal i 10 eller 30 år. På et eller annet tidspunkt må man bare konstatere at partneren ikke har lyst på deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Noen har vært i en bølgedal i 10 eller 30 år. På et eller annet tidspunkt må man bare konstatere at partneren ikke har lyst på deg.

Det kan hende. Men kanskje det er mer som binder en sammen e n sex i form av samleie? Andre slags kjærtegn for eksempel.  For kroppskontakt er  viktig  

Skrevet

Helt klart. Elsker mannen min dypt og inderlig. Sexlysten min er derimot laber i lange perioder. Jeg elsker ham ikke mindre i de periodene likevel.

Anonymkode: 9ce6e...6dc

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Helt klart. Elsker mannen min dypt og inderlig. Sexlysten min er derimot laber i lange perioder. Jeg elsker ham ikke mindre i de periodene likevel.

Anonymkode: 9ce6e...6dc

Sexlysten avtar med alderen, men kjærligheten fortsetter å blomstre.

Skrevet

Behov for sex og kjærlighet mellom mann og kvinne (eller mann/mann - kvinne/kvinne) er ikke så avhengige av hverandre. Det er sikkert vanligst at det ene følger det andre, men det er mange - menn og kvinner - som fint kunne levd med noen livet ut uten å ha sex med dem. Kjærligheten er viktigst, om man må ta i bruk frøken høyre for å dekke det behovet er ikke så nøye når alt kommer til alt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...