Gå til innhold

Sinnsykt skuffet over ektemann.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og min ektemann har et barn på 11 måneder sammen.

Jeg reiste til utlandet for å feire jul hos min familie og ble sjuk med en gang jeg kom frem. Jeg har hatt feber av og på i ca tre uker og det ble diagnostisert som infeksjon i dag. Midt oppi dette har jeg også hatt norovirus mens jeg har tatt vare på vårt barn. 
Jeg har kun bedt om hjelp fra han EN gang før og selv da stilte han ikke opp da jeg hadde en nyfødt og jeg var full i luftveisinfeksjon, ørebetennelse med sprukket trommehinne og brystbetennelse.

Jeg har lagt langflat og føler jeg ikke klarer å ta helt vare på sønnen vår da han er super aktiv og hele meg føles så jævlig som det noensinne har føltes. 
Jeg har spurt han tre ganger denne omgangen om å komme å hjelpe meg da jeg ikke vil kaste sønnen vår på broren min (mannen min har fri fra jobb). Men han mener jeg burde reise hjem eller med viruset sa han at jeg ville bli frisk innen han kom hit uansett..

Problemet nå er at jeg føler stort hat mot han for han hjelper ALDRI når jeg er sjuk, og jeg vurderer sterkt å dra fra han…

Psykologen hans (som han måtte gå til grunnet rettsak for han har barn med noen andre)  har fått inntrykk av at han er lite empatisk av seg og mangler emosjonelle antenner.. Jeg har alltid pleid å syns han har vært flink, men jeg begynner å se ting klarere nå…. Hvis jeg tar opp noe med han som han tror vil eskalere til krangel kan han gå i flere timer/dager å ignorere meg…

Han er 43 og jeg 28… Føler meg ofte som moren hans! 😭😭

Anonymkode: f21b0...2eb

• Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor er mannen din? Er dere på samme sted? Og hvis ikke, har han mulighet (fri, penger osv) til å komme til deg? Han tenker vel kanskje at du får avlastning med barnet siden du besøker familien din?

Men hvorfor må han til psykolog? Er han dømt til dette, eller er det noe han gjør for å komme bedre ut av en situasjon? Det høres ikke ut som du trakk vinnerloddet her, men du visste kanskje ikke dette før dere fikk barn?

Anonymkode: c18c6...48a

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Psykologen hans (som han måtte gå til grunnet rettsak for han har barn med noen andre)  har fått inntrykk av at han er lite empatisk av seg og mangler emosjonelle antenner.. Jeg har alltid pleid å syns han har vært flink, men jeg begynner å se ting klarere nå…. Hvis jeg tar opp noe med han som han tror vil eskalere til krangel kan han gå i flere timer/dager å ignorere meg…

Bare å forberede seg på rettsak der du er motparten. Denne psyologen har vel levert rapport og der finner du det som du referer til.

At han ikke tar ansvar engang når du er syk bær være en rimelig pekepinn på hvor landet ligger for å si det sånn. Du skal ikke måtte spørre om hjelp, han bør ta ansvaret for sitt barn uten at du må be om det!

Anonymkode: 589a9...75a

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Så du er i utlandet hos din familie sammen med babyen? Mens mannen er igjen i Norge? Hvor langt snakker vi?

Skjønner uansett det er tøft å føle at du er alene med ansvaret ❤️

Anonymkode: abfa8...928

• Nyttig 1
Skrevet

Så psykologen sier han er lite empatisk... du bør bli singel før dette forholdet ødelegge deg :(

Anonymkode: 0fee8...832

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvor er mannen din? Er dere på samme sted? Og hvis ikke, har han mulighet (fri, penger osv) til å komme til deg? Han tenker vel kanskje at du får avlastning med barnet siden du besøker familien din?

Men hvorfor må han til psykolog? Er han dømt til dette, eller er det noe han gjør for å komme bedre ut av en situasjon? Det høres ikke ut som du trakk vinnerloddet her, men du visste kanskje ikke dette før dere fikk barn?

Anonymkode: c18c6...48a

Han er i Norge, og jeg UK.. Vi har mulighet til å reise rimelig, og han har fri. Han syns ikke det er noe poeng at vi begge er her «syke»..

Eksen og han ble tvunget gjennom rett til å bli «undersøkt» av psykolog.. de hadde intet annet å bemerke på han enn nevnt..

Han var som en drøm før jeg ble gravid, som om noe endret seg i han da jeg ble gravid..

• Nyttig 1
Skrevet

Ikke rart du hater han. Han driter jo i deg og ungen sin. Ingen mor skal måtte be far om "hjelp" til barnet, det er like mye hans barn og hans ansvar. 

Du vil seriøst ikke være gift med en egoistisk shitt som driter i dere vel? 

Anonymkode: 2dc79...f23

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet

Kan ikke familien din som du er på besøk hos avlaste deg da mens du er syk? Jeg hadde aldri bedt mannen om å reise til et annet land om jeg var uheldig å bli syk å i tillegg var sammen med familie som kunne avlaste, ærlig talt, her holder jeg faktisk med mannen din..

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Du har vært mye syk på den korte tida du har vært mor. Du sier du merket noe endret seg da du ble gravid. Få riktig behandling for det fysiske men ikke se helt bort fra at det psykiske også spiller inn. Man blir syk av å ikke føle seg trygg og iveretat Og du får merke gang på gang hans mangel på empati og omsorg ikke bare overfor deg men også deres barn, selv ved sykdom. Sikker på at du vil dra hjem igjen? 

Anonymkode: 4c5eb...173

• Liker 1
Skrevet

Empati er kjempeviktig i et forhold, så håper for din og barnets skyld at psykologen tar feil!

Når det er sagt. Hvis jeg hadde blitt syk hos familie, så hadde jeg heller spurt dem om hjelp, enn å be mannen reise fra Norge til UK for å hjelpe.

Anonymkode: 41a78...b84

• Liker 6
Skrevet
candykiss skrev (4 timer siden):

Kan ikke familien din som du er på besøk hos avlaste deg da mens du er syk? Jeg hadde aldri bedt mannen om å reise til et annet land om jeg var uheldig å bli syk å i tillegg var sammen med familie som kunne avlaste, ærlig talt, her holder jeg faktisk med mannen din..

Det har de strengt tatt gjort i tre uker nå, jeg føler hvertfall at det er måte på hvor mye hjelp jeg kan be familien min om som selv har tre barn. Jeg har håpet på å bli frisk og reise hjem, så er jo bare nå etter 4. omgang med 40 i feber at jeg faktisk har spurt han om hjelp.

Jeg er ikke typen til å spørre han om hjelp med mindre jeg faktisk har det sykt vondt, og det har jeg nå. Jeg er oftest alene med baby da han jobber turnus med overnatting borte, så det å være alene er vanligvis ingen problem.

Har heldigvis fått antibiotika nå, så satser på at den fungerer.. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Empati er kjempeviktig i et forhold, så håper for din og barnets skyld at psykologen tar feil!

Når det er sagt. Hvis jeg hadde blitt syk hos familie, så hadde jeg heller spurt dem om hjelp, enn å be mannen reise fra Norge til UK for å hjelpe.

Anonymkode: 41a78...b84

Føler meg ikke sett eller hørt på dette tidspunktet..

• Hjerte 2
Skrevet

Forhold handler jo å være der for hverandre gjennom godt og vondt.

Jeg hadde stilt opp for min partner, og jeg hadde også forventet at min partner hadde stilt opp om situasjonen var motsatt.

Man er jo et team som skal både glede og hjelpe hverandre tenker jeg.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
4 hours ago, candykiss said:

Helt enig med deg. Det er også litt av risikoen og konsekvensen ved å reise alene til utlandet. Akkurat nå føles det ut som om TS finner alt hun kan ta han på fordi han ikke pakker sammen og drar til utlandet. Uansett hvor kjipt det er å være syk og ta vare på et barn, så klarer man det. 

Anonymkode: 14c42...03d

Skrevet

Klassisk tabbe å gå for en såkalt høystatus eldre mann uten empati med kull nummer to. Exit fella.

Anonymkode: 98513...9ed

• Liker 2
Skrevet

Å bli tvunget til psykologisk personundersøkelse er langt fra dagligdags, hvor var du ts da det røde flagget ble heist?

Anonymkode: ae7cf...ae6

• Liker 3
Skrevet

Du er i utlandet, på besøk til egen familie?? Selvfølgelig må du be dem om å hjelpe deg med barnet.

Anonymkode: 5aa3d...e1b

• Liker 1
Skrevet

Hadde dette vart i en uke forstår jeg at han ikke kommer. Men med tanke på alvorlighetsgraden og lengden på din sykdom synes jeg det er virkelig dårlig av han å ikke komme. 
Men- dette er likevel bare en ting. 
hvis dette bare er toppen av isfjellet bør du belage deg på å gå fra han! 
Heller før enn senere. 

Anonymkode: 1feee...7df

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg og min ektemann har et barn på 11 måneder sammen.

Jeg reiste til utlandet for å feire jul hos min familie og ble sjuk med en gang jeg kom frem. Jeg har hatt feber av og på i ca tre uker og det ble diagnostisert som infeksjon i dag. Midt oppi dette har jeg også hatt norovirus mens jeg har tatt vare på vårt barn. 
Jeg har kun bedt om hjelp fra han EN gang før og selv da stilte han ikke opp da jeg hadde en nyfødt og jeg var full i luftveisinfeksjon, ørebetennelse med sprukket trommehinne og brystbetennelse.

Jeg har lagt langflat og føler jeg ikke klarer å ta helt vare på sønnen vår da han er super aktiv og hele meg føles så jævlig som det noensinne har føltes. 
Jeg har spurt han tre ganger denne omgangen om å komme å hjelpe meg da jeg ikke vil kaste sønnen vår på broren min (mannen min har fri fra jobb). Men han mener jeg burde reise hjem eller med viruset sa han at jeg ville bli frisk innen han kom hit uansett..

Problemet nå er at jeg føler stort hat mot han for han hjelper ALDRI når jeg er sjuk, og jeg vurderer sterkt å dra fra han…

Ingen ting å hente der frøken..en mann som driter i deg og ungen på et så tidlig tidspunkt i samlivet?? Å herregud.!.🙈...

Ikke lur deg selv til å tro det blir bedre med tiden fordi det er motsatt...du vet nok selv hva du bør gjøre..

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...