Gå til innhold

Venninne i gruppechat som ikke forstår humor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er greia med at alle skal ha lik humor som disse ts som lager disse trådene. Har sett lignende tråder der ts klager over humoren til folk. 

Tenk så kjedelig det hadde vært om absolutt alle hadde samme humor. 

Anonymkode: 5748b...fd2

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Amistad skrev (7 minutter siden):

Herlighet … isdeonningen har god humor hun. Hun svarer fint med tilbakemeldinger som er hyggelig. Her er det du som missforstår faktisk. Og ang kommentaren med 30 år … det er faktisk god humor med et lite useriøst stikk. 

så her vil jeg si det er du som ikke skjønner humoren.  Jeg synes det var litt morsomt egentlig 😂

Jeg tenkte barselsmld var teit, men kjenner folk med fantastisk humor som kunne skrevet sånt for å være morsom. Men det er det morsomme og triste, vi kan ikke tolke mld fra ts venninne siden vi ikke kjenner henne!! Fordi skriftlig kommunikasjon ikke alltid viser om personen er ironisk , nedlatende eller velment. Vi ser ikke mimikk. Og kjenner henne ikke. Kanskje isdronningen har en super ironisk form for humor. 

Anonymkode: e1bcc...b80

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Muligens,  men uansett langt mindre overflatisk og mer oppriktig enn hjerte på hjerte, koselig,  herlig deilig og søtt ,fnise, knise gjengen som fremstår som  umodne tenåringer uten evne til å inkludere andre enn kloner og blåkopier av seg selv. Alle burde hatt en sånn venninne blandt fjas og mas uten substans 

Anonymkode: 3dad3...3a5

Forstår ts må være ung , for ingen rundt meg kommuniserer med et ord på sosiale medier. Men veldig vanlig i 20årene. 

Anonymkode: e1bcc...b80

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor var alle de morsomme kommentarene? 🤔

Uansett. Når man leser meldingene høyt inni seg, så kan man selv velge om det skal ha en morsom tone, eller en nedlatende tone. Siden TS ikke liker denne "venninnen" så velger hun bevisst å ha nedlatende tone på meldingene hennes.

Sånne chatter skrur jeg av varsel på. En eller annen som skriver at de går tur, og så må jeg plages av 14 plinger med "spreking", "herlig" "💪", etc. Etterfulgt av "åååååååååå dere er så gode! Love U babes" etterfulgt av love you too i 14 varianter 🙄

Anonymkode: e2fd7...8d0

• Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

🤔å

Sånne chatter skrur jeg av varsel på. En eller annen som skriver at de går tur, og så må jeg plages av 14 plinger med "spreking", "herlig" "💪", etc. Etterfulgt av "åååååååååå dere er så gode! Love U babes" etterfulgt av love you too i 14 varianter 

Ja, huff. Slikt er helt forferdelig. Derfor er jeg ikke på på verken Facebook, Instagram, Snapchat ol. Det blir rett og slett for overfladisk og falskt for meg. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (2 timer siden):

Høres ut som hun mangler sosiale antenner. Asperger?

Jeg syns også slike gruppechater fort blir kleine, men har lært meg å svare på en måte som er sosialt akseptert, med masse emojier og sånt. Kjeeeedelig…

Syns svarene til hun dama var innafor, unntatt det med barseltreff. Der gikk hun over streken. 

Ikke bland Asperger inn i dette! Mennesker med Asperger er like forskjellige som alle andre! Mange nervrotypiske mennesker skriver utrolig mye stygt! Det er som om jeg skulle ønske at jeg kunne diagnostisere dem også! Den som skrev dette kan like gjerne være nevrotypisk!
Mitt barn med Asperger mangler noen sosiale antenner. Det gjør jeg som mor med adhd også. Men vi har selvinnsikt og empati, og ville ALDRI holdt på på den måten som det beskrives her, og vi vil ikke at vår nevrodivergens skal knyttes til det!

Anonymkode: 07080...3a4

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har også lurt litt på om hun kan ha Asperger. Hun er ekstremt usosial, kun interessert i å ha kontakt en gang i året, ser ofte sur ut, blinker mye med øynene, og har aldri øyenkontakt med folk. Kan også være veldig belærende når vi møtes. 

Anonymkode: 27c68...343

For m g så høres det ut som usikkerhet og angst, folk med angst kan bli opptatt av å være korrekte fordi de er redd for å si feil. Fordi folk ler av folk som er "feil" -og ja, istedenfor å la henne ha sine quircks og vise henne at det er ok å være akkurat som hun er, bryr seg om henne, så velger du/dere å le av henne, og da vil jo aldri slappe nok av til å klare å "chille" med dere. Og hun skriver søren meg ikke noe feil, gi deg liksom. Folk er forskjellige, slutt å mobb!

Anonymkode: 6df98...f81

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver med engelsk autokorrekt, ble noen feil der i forrige innlegg 

Anonymkode: 6df98...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amistad skrev (57 minutter siden):

Herlighet … isdeonningen har god humor hun. Hun svarer fint med tilbakemeldinger som er hyggelig. Her er det du som missforstår faktisk. Og ang kommentaren med 30 år … det er faktisk god humor med et lite useriøst stikk. 

så her vil jeg si det er du som ikke skjønner humoren.  Jeg synes det var litt morsomt egentlig 😂

Den kommentaren syntes jeg var stygg.. hva om ts er i forhold og prøver å få barn, men ikke får det?

Anonymkode: 42505...9ae

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Du leser kommentarene som nedlatende, jeg gjør ikke det. "Nærmer seg 30 nå" er også litt morsom.

Jeg misliker kommentarer som så fint, koselig, fine du osv. Vi et forskjellige. Slutt å irritere deg.

Anonymkode: 120b4...13e

Enig! Det er så lite tanke bak de kommentarene. Noe man bare skriver uten å en gang se på bildet omtrent.

trodde når ts mente at venninnen ikke hadde humor, at hun ble sur og lett krenket over morsomheter, men jeg synes faktisk meldingene hennes var litt søte og teite på en litt rarsøt måte. Hun høres ut som tantene mine og svigermoren min som er 60+ år gamle. Litt koselig rett og slett.

Anonymkode: 6f7e1...408

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei det gjør hun ikke, hun er frekk og nedlatende.

At du opplever henne som nedlatende betyr ikke det samme som at hun er det, eller har et mål om det. Tenkt den tanken?

Det er ganske frustrerende med mennesker som mener seg vite hva en annen tenker.🤔

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser ikke kommentarene hennes nedlatende som du gjør, TS. Synes du er den kjipe av dere to.

Anonymkode: 52e61...0cc

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Fordi alle meldingene får en nedlatende tone over seg. Hun trøster folk som ikke trenger trøst. Hadde du likt det om du fortalte en morsom historie fra dagen din og så svarte noen «stakkars deg, høres ut som det blir litt mye for deg». Du føler deg jo bare liten og kjip. 

Kansje du skal undersøke hvorfor du føler deg kjip og liten når noen skriver omsorgsfullt til deg? 

Jeg hadde tenkt at hun er annerledes. Minner meg litt om min kollega som har autismetrekk. Synes du vil hun skal være annerledes eller oppføre seg på en spesiell måte du er komfortabel med, noe som Ikke akkurat er så normalt det heller. 

Anonymkode: 05133...961

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvor var alle de morsomme kommentarene? 🤔

Uansett. Når man leser meldingene høyt inni seg, så kan man selv velge om det skal ha en morsom tone, eller en nedlatende tone. Siden TS ikke liker denne "venninnen" så velger hun bevisst å ha nedlatende tone på meldingene hennes.

Sånne chatter skrur jeg av varsel på. En eller annen som skriver at de går tur, og så må jeg plages av 14 plinger med "spreking", "herlig" "💪", etc. Etterfulgt av "åååååååååå dere er så gode! Love U babes" etterfulgt av love you too i 14 varianter 🙄

Amen for det, gruppechatter er noe skikkelig mas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (10 timer siden):

Ser hva dere siste svarer, og skjønner hva dere mener. 
Men du kan ikke svare slik i en gruppechat uten å bli stigmatisert på et vis. Det er tydeligvis noen regler der som må følges, og det er hjerter og fina og søta og slikt. Sånn er det bare.

Joda, jeg kunne også godt tenke meg å svare slik, men gjør det ikje da jeg ønsker å passe inn/ikke ønsker å forvirre slik at folk må analysere hva jeg mener.

En gruppechat har en funksjon. Det er ikke litteratur. Formålet er å befeste gruppen, ikke å markere seg selv. 

Hilsen sosiologistudent fra livets knallharde skole.

Edit; nå føler jeg at jeg driver og forklarer dette til folk på KG på samme måte som jeg gjør til mitt autistiske barn altså. 🤪

Det er akkurat slik veiledning som hn trenger.

Haha. Jeg er i en snapchat gruppe med tre barndomsvenninner. Der inne skiller jeg meg ut blant mye ❤️❤️, kos, elsk, strikking, baking, oppussing, kjæledyr, baby, mat etc med mest humoristiske, selvbebreidende, uhøytidelige snapper og svar. De er heldigvis mottakelige og slår på stortrommen med humor nå og da. Rent kosemose regime hadde jeg ikke orket 🙈

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er glad i humor, men de eksemplene dine er jo ikke morsomme. 

Anonymkode: 46580...28c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser virkelig ikke problemet her

Hvis dette er et stort problem for deg så tenker jeg du skal være takknemlig for at du ikke har større ting å bekymre deg for.

Anonymkode: 01372...c26

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Den kommentaren syntes jeg var stygg.. hva om ts er i forhold og prøver å få barn, men ikke får det?

Anonymkode: 42505...9ae

Hvor mange forbehold og eventualiteter er det man skal ta høyde for når man uttaler seg, egentlig? Alle kommentarer er stygge om den treffer AKKURAT den personen med AKKURAT det problemet. Nei, man får visst bare holde kjeft og kjøre en generisk chatbot for å ta seg av kommunikasjonen heretter. 🤡

• Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så teit at flere drar inn autisme og diagnoser. 

Jeg kunne helt fint svart som "isdronningen", nei forresten, jeg hadde nok ikke svart i det hele tatt og ingenting feiler meg. Og jeg har heller ikke lav sosial intelligens. Men jeg gidder ikke slike fjollete knisechatter, der noen forsøker seg på humor, og de er ikke engang i nærheten av å være morsom...

Hun er neppe nedlatende eller ute etter å krenke deg på noe som helst måte. Hun synes rett og slett ikke du er morsom, men er høfelig nok til å gidde å svare deg. 

Anonymkode: 97340...3cd

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...