AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #1 Del Skrevet 27. desember 2023 I vennegjengen fra studiet har vi en gruppechat på snap hvor vi kaller oss «[studie]-jentene💃💃💃💃💃💃💃». Når folk sender noe i gruppechatten er det hverdagslige øyeblikk med en god dose humor. Et av medlemmene i gruppen irriterer meg grenseløst i måten hun svarer andre på. Hun kan aldri bare ta lett på ting, og må alltid svare i en overfølsom, formell tone. Enten tar hun ikke humor, eller så er hun bare nedlatende/skal være litt bedre enn alle andre. her er eksempler på ting hun kan svare (eksemplene er skrevet om for å unngå å eventuelt bli gjenkjent): - venninne sender snap av at hun har pyntet til jul. Alle andre svarer med emojies, evt: «koselig» «såå fint!» «stemning». Isdronningen svarer: «Hei. Hyggelig å få se julepyntet stue. Kjekt for liten og for stor. God adventstid.» - venninne sender snap av at sønnen har på lånedress når hun henter i barnehage med en morsom kommentar han kom med. Dette er en dame som er trygg på seg selv og koser seg i morsrollen så hun takler helt fint å glemme en utedress i barnehagen. Alle andre sender en humoristisk melding tilbake «fort gjort!» «haha, han er morsom». Isdronningen: «hverdagen som småbarnsforeldre er hektisk. Alt hva vi kvinner skal huske på. Ikke lett å skulle huske alt.» og så masse store hjerter. - jeg, som ikke har barn, var på en dørgende kjedelig sosialkveld på jobb hvor to damer uanmeldt tok med seg babyene sine. Føltes som en skikkelig syklubb, så sendte en snap og skrev «hilser fra barseltreffet/firmafest». Alle de andre lo, isdronningen: «nærmer seg 30 år nå Anna. Vanlig å ha ambivalente følelser da.» i pandemien var det samme opplegg: folk sender morsomme snapper med munnbind og antibac og hun svarer med hjerter og «en uvirkelig tid vi er inne i nå». «Den nye normalen». Kjenner jeg får henne helt opp i halsen. Prøver hun å være viktig? Tar hun seg selv veldig høytidelig? Overser hun bevisst humor for å være kjip? Kan man si ifra om dette. Det frister ikke å «bjuda på seg selv» i gruppechatten når hun svarer med sånn kvalmende omsorg som bare blir nedlatende? Anonymkode: 27c68...343 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 Populært innlegg #2 Del Skrevet 27. desember 2023 Hvorfor kan du ikke godta henne for den hun er? Anonymkode: c3caf...d29 52 8 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #3 Del Skrevet 27. desember 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvorfor kan du ikke godta henne for den hun er? Anonymkode: c3caf...d29 Fordi alle meldingene får en nedlatende tone over seg. Hun trøster folk som ikke trenger trøst. Hadde du likt det om du fortalte en morsom historie fra dagen din og så svarte noen «stakkars deg, høres ut som det blir litt mye for deg». Du føler deg jo bare liten og kjip. Anonymkode: 27c68...343 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Pringle Skrevet 27. desember 2023 Populært innlegg #4 Del Skrevet 27. desember 2023 Eksemplene dine har jo null og niks med humor å gjøre? 67 2 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #5 Del Skrevet 27. desember 2023 1 minutt siden, Pringle said: Eksemplene dine har jo null og niks med humor å gjøre? Eksempelet med julepynten er ikke humor nei. Men de andre eksemplene er jo det. Anonymkode: 27c68...343 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 Populært innlegg #6 Del Skrevet 27. desember 2023 Den som ga morsomme svar i dine eksempler var jo «isdronningen» 😂😂😂😂 Anonymkode: 2b9f3...fba 62 2 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 Populært innlegg #7 Del Skrevet 27. desember 2023 Du leser kommentarene som nedlatende, jeg gjør ikke det. "Nærmer seg 30 nå" er også litt morsom. Jeg misliker kommentarer som så fint, koselig, fine du osv. Vi et forskjellige. Slutt å irritere deg. Anonymkode: 120b4...13e 54 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 27. desember 2023 #8 Del Skrevet 27. desember 2023 Høres ut som hun mangler sosiale antenner. Asperger? Jeg syns også slike gruppechater fort blir kleine, men har lært meg å svare på en måte som er sosialt akseptert, med masse emojier og sånt. Kjeeeedelig… Syns svarene til hun dama var innafor, unntatt det med barseltreff. Der gikk hun over streken. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #9 Del Skrevet 27. desember 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Den som ga morsomme svar i dine eksempler var jo «isdronningen» 😂😂😂😂 Anonymkode: 2b9f3...fba Nei det gjør hun ikke, hun er frekk og nedlatende. Anonymkode: 27c68...343 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Anonymbruker*** Skrevet 27. desember 2023 Populært innlegg #10 Del Skrevet 27. desember 2023 Ser ikke problemet. Hun uttrykker jo omtrent de samme holdningene som de andre, bare med en mer grundig og formell skrivestil. 54 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #11 Del Skrevet 27. desember 2023 1 minutt siden, Bacteria said: Høres ut som hun mangler sosiale antenner. Asperger? Jeg syns også slike gruppechater fort blir kleine, men har lært meg å svare på en måte som er sosialt akseptert, med masse emojier og sånt. Kjeeeedelig… Syns svarene til hun dama var innafor, unntatt det med barseltreff. Der gikk hun over streken. Jeg har også lurt litt på om hun kan ha Asperger. Hun er ekstremt usosial, kun interessert i å ha kontakt en gang i året, ser ofte sur ut, blinker mye med øynene, og har aldri øyenkontakt med folk. Kan også være veldig belærende når vi møtes. Anonymkode: 27c68...343 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #12 Del Skrevet 27. desember 2023 1 minutt siden, Anonymbruker*** said: Ser ikke problemet. Hun uttrykker jo omtrent de samme holdningene som de andre, bare med en mer grundig og formell skrivestil. Men formell skrivestil skaper avstand. Anonymkode: 27c68...343 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #13 Del Skrevet 27. desember 2023 Her er det dere som har issues, ikke henne. Dere virker svært fordomsfulle, kanskje dere skal gå inn i dere selv? Anonymkode: 4910a...d3f 35 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #14 Del Skrevet 27. desember 2023 Jeg kunne også irritert meg over dette. Liker heller ikke å bli stakkarsliggjort. Men utifra det du skriver får jeg mer inntrykk av at hun er litt sosialt klønete. Vanskelig for deg å reagere på dette, for da er det fort du som blir den rare som overreagerer. Hun skriver jo ikke noe helt galt, bare litt off. Så tror nesten du bare får leve med det… Anonymkode: 7b7ed...59e 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #15 Del Skrevet 27. desember 2023 Gruppechat seriøst?! Er dere 15 år? Anonymkode: 423e7...0cb 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ebbeliten Skrevet 27. desember 2023 Populært innlegg #16 Del Skrevet 27. desember 2023 Jeg ELSKER folk som kan skrive i skikkelige setninger. Det betyr at hun faktisk tar seg tid til å svare skikkelig. Her er det du som er teit. 50 2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 Populært innlegg #17 Del Skrevet 27. desember 2023 Jeg synes "isdronninga" var ganske vittig faktisk. Spesielt med det toneleier jeg leser. Hun har også lagt mer energi og "tanke" i svarene sine som etter min mening er mer betydningsfylt enn bare "åååå fiiiin <3<3<3". Sånn er jeg da. Tror jeg kunne kommet godt overens med "isdronninga". Anonymkode: f1c82...162 48 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #18 Del Skrevet 27. desember 2023 Haha, har selv en venninne jeg ikke "viber" med på tekst, fordi hun skriver en formelt sammenlignet med meg og noen av de andre i gjengen. Er ikke like påfallende i virkeligheten, men blir til at vi ikke skriver så mye sammen. Like greit egentlig. Anonymkode: 5e145...e65 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #19 Del Skrevet 27. desember 2023 Jeg tror rett og slett du bare hater henne. Virker sånn. Og litt ubegrunnet, etter min mening.. Anonymkode: 3dad3...3a5 20 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 27. desember 2023 #20 Del Skrevet 27. desember 2023 Jeg forstår poenget med at det fremstår som formelt og veldig korrekt. Ser ut som en oppramsing av en rekke floskler man leser fra alderssegment 70 år og oppover. Men jeg synes ikke det ligger noe kulde i svarene slik du fremstiller det. Og når det er sagt, så er både svarene og den "humoren" du presenterer grenseløst kjedelig og lite oppfinnsomt. Det samme er alle de fantasiløse svarene til de andre jentene i denne gruppa. Navnet på gruppa i seg selv er passe flau. 9 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå