Gå til innhold

Merker så godt stemningen i et rom med mange mennesker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en person som merker stemningen i rommet med engang, kan liksom bare lukke opp døren så merker jeg om stemningen er god, dårlig, trykkende. 
Mannen min sier at jeg er ekstra følsom på dette, han merker når det er veldig trykkende han også, men ikke med engang slik som meg. 
Jeg har vokst opp med fysisk og psykisk mishandling, og den ene psykologen spurte meg om jeg reagerte på dette og mente det hadde nok en sammenheng med min oppvekst.  Spennende teori. 
Gjelder ikke kun i familiesammenheng, men alle sammenhenger også jobb merker jeg stemning, jeg synes dette kan være slitsomt og jeg er en som da skal lette på stemningen om den ikke er god for jeg får en uro inni meg.  
Jeg er litt nysgjerrig på hvordan andre er når det  gjelder dette, merker dere stemningen fort i rommet, eller hvordan opplever dere dette? 

Anonymkode: d0ad1...828

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg merker det godt. Har ikke opplevd noe mishandling, men foreldrene mine kranglet mye i mange år før de skiltes.

Anonymkode: 0e1b0...554

• Liker 3
Skrevet

Det merker de fleste, da. Ikke noe spesielt med det.

Anonymkode: 1a976...f3e

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Hadde veldig harmonisk oppvekst. Et harmonisk ekteskap. Veldig fin jobb med godt srbeidsmiljø (men, til tider heltid (sykepleier, jobber på barneavdeling)). 
Ender stemningen meget kjapt. Er det så «sensasjonelt»?

Anonymkode: 15270...247

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde veldig harmonisk oppvekst. Et harmonisk ekteskap. Veldig fin jobb med godt srbeidsmiljø (men, til tider heltid (sykepleier, jobber på barneavdeling)). 
Ender stemningen meget kjapt. Er det så «sensasjonelt»?

*Til tider hektisk på jobb

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det merker de fleste, da. Ikke noe spesielt med det.

Anonymkode: 1a976...f3e

Enig, trodde ikke det var så

spesietl jeg heller

hilsen bedugget sykepleier

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Så måtte det komme noen her som trodde jeg selv trodde jeg var spesiell pga dette🙄Nei det tror jeg ikke, men jeg kjenner ingen som er slik som meg så spennende å høre om andre. Det var ikke for å fremme meg selv. 

ts

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet

Merker det veldig godt og blitt mer bevisst på det de senere årene. Før opplevdes det som en byrde. Nå en styrke.

Anonymkode: b192b...b75

• Liker 3
Skrevet

Ja , merker det lett. Men pleier å "glemme" det å gå videre ganske med en gang. Men husker en gang jeg besøkte broren min og gikk innom nærbutikken han jobbet på, syntes det var ubehagelig bare å gå inn der. Han var ikke på jobb den dagen, men jeg spurte om det var dårlig arbeidsmiljø der. Det kunne han bekrefte. 

Anonymkode: 4db4e...78c

• Liker 1
Skrevet

Så måtte det komme noen her som trodde jeg selv trodde jeg var spesiell pga dette🙄Nei det tror jeg ikke, men jeg kjenner ingen som er slik som meg så spennende å høre om andre. Det var ikke for å fremme meg selv. 

ts

Haha enig, alltid er det noen som kommer og bare "ikke tro du er så himla spesiell!!" selv om ingen har påstått noe sånt.

• Liker 2
Skrevet

Må være hjernedød om en ikke merker slikt😂

Anonymkode: 5ed1c...87d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror ikke det er så uvanlig å merke det, men det er mulig du tar deg mer nær av den. Jeg føler ikke noe ansvar eller behov for å lette på en dårlig stemning.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

ts

Hvordan vet du egentlig det - spør du alle du kjenner om dette? Min erfaring er at man sjelden er så spesiell som man tror...

• Liker 2
Skrevet

Merker det veldig godt og blitt mer bevisst på det de senere årene. Før opplevdes det som en byrde. Nå en styrke.

Anonymkode: b192b...b75

Hvordan har du snudd det til en styrke?Det vil jeg gjerne lære meg også :) 

Ja , merker det lett. Men pleier å "glemme" det å gå videre ganske med en gang. Men husker en gang jeg besøkte broren min og gikk innom nærbutikken han jobbet på, syntes det var ubehagelig bare å gå inn der. Han var ikke på jobb den dagen, men jeg spurte om det var dårlig arbeidsmiljø der. Det kunne han bekrefte. 

Spennende at vi mennesker kan kjenne slik uten å kjenne de som er der. Får jo lyst til å snu i døren på slike steder. 

ts

Skrevet
Daria skrev (1 minutt siden):

Jeg tror ikke det er så uvanlig å merke det, men det er mulig du tar deg mer nær av den. Jeg føler ikke noe ansvar eller behov for å lette på en dårlig stemning.

Hvordan vet du egentlig det - spør du alle du kjenner om dette? Min erfaring er at man sjelden er så spesiell som man tror...

Hva er den greia med at noen tror man er spesiell fordi man spør om noe her inne? Er det slik at man sitter hjemme å leter etter noen man kan trykke litt ned?

Nei jeg tror ikke jeg er spesiell, skal love deg at har man hatt en tøff barndom så er det siste man tror at man er spesiell, det får man nemlig fortalt at man ikke er gjennom hele barndommen ;) 

Men ja jeg snakker med vennene mine om mye også det vi ikke klarer å beskrive, og alle merker stemning men ikke med engang de kommer i rommet. 

ts

• Liker 3
  • Hjerte 3
Skrevet

Det du kjenner trenger ikke å være rett. 

Anonymkode: 99407...892

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Haha enig, alltid er det noen som kommer og bare "ikke tro du er så himla spesiell!!" selv om ingen har påstått noe sånt.

Veldig spesielt, skulle tro de lette etter noen de kunne fortelle dette til slik at de selv følte seg bedre. Hvorfor svare om du kun er ute etter å være en dritt person lurer jeg på da. 

ts

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det du kjenner trenger ikke å være rett. 

Har ikke tatt feil enda, håper jeg gjør det en dag :) 

ts

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Har ikke tatt feil enda, håper jeg gjør det en dag :) 

ts

Det kan du da ikke vite. 

• Liker 2
Skrevet

Det er vel ikke umulig at du er ekstra sensitiv til det pga. bakgrunnen din. De som kverulerer på det får du overse, ikke annet å gjøre desverre.

Det kan vel være både fordeler og bakdeler med det. Fordelen er vel at du er god på å lese en situasjon når du kommer midt i den. Du er mer forberedt enn andre.

Skulle ønske jeg kunne bidra med mer...Men bra du går til terapi.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Spennende at vi mennesker kan kjenne slik uten å kjenne de som er der. Får jo lyst til å snu i døren på slike steder. 

ts

Ja , det er ikke noe behagelig. Men det er sjelden det går utover en selv. Jeg tror at dette kanskje kan være en typisk damegreie , dette med å kjenne på og nesten ta på stemning. Særlig om det er ubehagelig stemning i luften 🙃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...