AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #1 Skrevet 27. desember 2023 Har en lang psykisk historikk som går helt tilbake til 2017. Har stått på deltatt og ønsket sterkt og komme tilbake til arbeidslivet igjen men ser nå at det ikke er noen sjans for meg og klare dette. Jeg har blitt sykere av og stå I ett system hvor jeg har følt.meg som en kasteball. Jeg var aldri ønsket og gå ned veien som ufør mtp alt man taper av det sosiale ,pensjon, lønn osv. Jeg har en veileder som jeg føler har presset.meg de siste mndene til.og vente på at snart er det din tur. Jeg ble holdt løftet om at jeg ikke ville gå ut døren på tiltaket uten en jobb. Jeg skulle få.prøvd meg ut overalt. Men så gikk mndene og jeg maste meg frem til arb utprøvinger og til slutt så var det jeg som fant en ny jobb etter jobb etter jobb. Har vært i 4 arbutprøvinge me. Det var ikke funket for meg. Har gått langvarig før i dps og medisinering men nå er jeg lei av og kjempe..jeg trenger ig innse at kampen er tapt for lengst. Jeg fikk allerede skriv for flere.år.siden av lege som at det var sendt inn erkl åå.uføre trygd. Jeg kjenner jeg ikke orker og gå på noe meningsløst arb tiltak som ikke gjør annet enn og kaste bort tiden din. Ca 2 år i dette tiltaket og nå.orker jeg ikke mer. Jeg er helt fra meg og skal tilbake til lege over nyttår. Er meldt ut av tiltaket og det Likte min eileder dårlig da hun trodde jeg var på bedringens vei. Men jeg er lei av og åpne opp uten at det skjer noen ting. Spørsmålet mitt er. Hvis jeg får avslag fra behandling må jeg tilbake til.det tiltaket da ? Eller kan legen min få meg ut I noe annen aktivitet. Dere som har gått aap kam dere hjelpe meg ? Jeg er så langt nede. Anonymkode: 1899a...481 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #2 Skrevet 27. desember 2023 Jeg fikk dokumentasjon fra fastlege at jeg var for syk til arbeidsutprøving. Nå skal det sies at jeg hadde byttet jobb, endret arbeidstider, prøvd forskjellige løsninger i forhold til jobb.vært sykemelding i alle løsninger som finnes. Min aktivitet i forhold til aap var å følge opp behandling på dps og hos fastlegen. Fikk ufør godkjent nylig. Så det er ikke sånn at man må gjennom arbeidsrettet tiltak. Anonymkode: de3e2...979
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #3 Skrevet 27. desember 2023 Bet ikke svar på spørsmålet ditt men føler med deg. Er på AAP selv og føler meg veldig utrygg. Er redd jeg ikke har nok diagnoser for NAV, redd for at ingen forstår helsetilstanden min og jeg får for store krav rettet mot meg osv. Er på avklaringstiltak nå pg kjenner at stresset med alt dette gjør meg sykere. Anonymkode: 44296...a1d 1
Pringle Skrevet 28. desember 2023 #4 Skrevet 28. desember 2023 Tiltakene og betingelsene er som de er fordi ingen som ikke trenger dem, skal ville ha dem. Derfor er "hetsen mot uføretrygdede" temmelig uforståelig - den er også noe jeg selv bare har hørt om, aldri opplevd. NAV vil være helt sikre på at du ikke har noen inntjeningsevne (igjen), før de gir deg stønader. Det er derfor de presser deg. Jeg fikk dette forklart av tiltaksleder mens jeg var under avklaring for uføretrygd. Alle vil helst at du skal (tilbake) i jobb, og hvis ikke det går, skal du tynes så alle er helt sikre på at trygd er det eneste riktige. Samme prinsipp som "verdens morsomste vits": Et par jegere fra New Jersey er ute i skogen når en av dem faller i bakken. Han ser ikke ut til å puste, og øynene hans ruller bakover inn i hodet. Den andre fyren fisker fram mobiltelefonen og ringer nødsentralen. «Vennen min er død! Hva kan jeg gjøre?» Operatøren sier i en beroligende tone: «Bare slapp av, jeg er her for å hjelpe. Først, la oss forsikre oss om at han er død.» Det blir stille, så høres et skudd. Jegerens stemme kommer tilbake i telefonen: «Ok, og hva nå?»
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå