Gå til innhold

Hva gjør kattene dine når det er kaldt ute?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva kattene dine gjør når gradestokken synker. Hos meg har det vært mellom minus 12-18 grader siste uken. Har 3 puser. 1 gammel, og 2 yngre. De er utekatter, men nå vil ingen ut 🤣🤣🤣 Jeg jager dem ikke ut i kulden, men har satt fram en ekstra kattedo inne. Ser derimot at de holder på å bli spø av å være inne. De er utspekulerte, de herjer, de går løs på hverandre. Joda, det er bare lek. Prøver å aktivisere dem. Har tatt fram masse katteleker, og nå blir de brukt. Akkurat nå er juletreet favorittleken. Jeg lar dem holde på. Ting er bare ting. 

Den yngste er mest leken. Akkurat nå prøver hun å åpne alt av skap i stuen. Skjenk, skap, flere skap. Jeg går rundt å åpner skapene hun ikke får opp selv 🤣, der er ingenting hun kan ødelegge. Når hun ikke gjør dette går hun løs på brødrene sine. Hopper på dem, prøver å leke. Gammelpus er ikke så interessert. Men nr 2 tror jeg liker denne leken. 

Men hva gjør dere andre med husdyrene når det er så kaldt ute? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår lillepus vil ut selv om han fryser og vil ikke inn heller.

Anonymkode: 01fb3...d57

Skrevet

Big no no. Vil ikke ut. Sover i sofaen og venter på vår. :)

Anonymkode: dbbcd...bff

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Er ute i fem minutter, så kommer hun inn og blir værende inne. Har luke så hun går og kommer som hun vil.

Anonymkode: fdf53...067

Skrevet

Vil ikke ut. Er rastløs, mjauer mye og er irriterende. 😅

Anonymkode: fe29f...22f

Skrevet

Samme som i regnvær, inn og ut hele tiden og etter meg og klager som om det var jeg som skaffet været hun ikke liker😝

• Liker 1
Skrevet

Begge våre katter går ut selv når det er veldig kaldt. De er renslige og gjør aldri fra seg inne uansett vær, heldigvis. Har katteluke så de går inn og ut selv. Merker selvsagt at de ikke er lenge ute av gangen når det er kaldt, sikkert bare korte turer for å gjøre fra seg og titte litt rundt. 

Anonymkode: c9dee...36e

Skrevet

De holder seg stort sett på riktig side av døra. Blir mye soving, ligge i fanget og kose, spise, brytekamp, løpe som noen tullinger frem og tilbake, telle småfugler gjennom vinduet. De er litt ute, men ikke så veldig lenge om gangen.

Anonymkode: 8daf6...45d

Skrevet

De holder seg🙈

De går ut når de må på do,og kommer fort inn igjen😁

Bruker katteluken sin.

Ligger mest inne i varmen,for å si d sånn.

Skrevet

Den ene drister seg ut to ganger om dagen, den andre nekter. De er veldig kosete om dagen, og får noen raptusser. Vi har kjøpt inn flere leker til dem, men heldigvis har vi et stort gammelt hus med mange kattevinder. Så når ingenting hjelper mot galskapen åpner jeg døra inn til en ny kattevind😅 det syns de er veldig spennende 

Skrevet

Katten min elsker å ligge på sjeselongdelen av sofaen min oppå teppet mitt . Vi slipper han ut kjøkkenvinduet når det er brukbar temperatur i kattegården! Når det er skikkelig kaldt så er det teppe og sofa;) inne

Skrevet

Samme som deg,leker litt ekstra med dem. De sover mye også. Den ene vil helst ikke gå i kattedoen,så den går av og til ut i 3 min for å gå på do... 

Anonymkode: 02676...1d7

Skrevet (endret)

Hun tar korte doturer, sover mye og sitter ellers i vinduskarmen og glaner ut. Hender vi går ut sammen med henne hvis hun er ekstra uvillig så hun ikke ender opp med sprengt blære. For hun kan holde seg i evigheter og nekter å bruke dokassa 😅 

Endret av Gogglebox
Gjest vintersolverv
Skrevet

Mine går heller ikke ut nå, det er ikke mange steder å gå heller når det er snø over alt. Jeg bor kloss innpå en gård, så de kan gå dit og jakte på mus, men de er ganske sky, og det er jo folk der, og også andre katter som kan jage dem vekk. Så det er bare en av dem som går dit av og til.
Så jeg må leke med dem da....jeg har noen leker på pinne med snor, og så kan jeg trene med dem om jeg orker. Jeg forsøker å lære dem å ringe på en klokke, en sånn resepsjonsklokke for kjæledyr. Ideen er at de skal kunne ringe på den ute slik at jeg hører det inn, men vet ikke om det funker. Men jeg har jo også fått meg dørklokke for katt som registrerer bevegelse, så jeg har egentlig ikke bruk for å lære dem det....så ja, her hersker latskapen altså.

Skrevet

Jeg opplever at lillepusen blir farsket, dette er trøndersk. Jeg ser det i blikket hennes.🤣🤣 Da går hun løs på en stol. Hun går løs på brødre , hun går løs på juletre. Jeg har ingenting jeg er redd for i hjemmet mitt. Dette er kun en observasjon.  Men der er som å ha en treåring. Barn. 

Skrevet

Jeg må ofte hente min inn for kvelden, selv om minusgrader. Vil ikke at hun skal være ute om natta da. Har riktig nok lunt sted ute, men jeg synes ikke det er lunt nok. 

Er heldigvis mest i hagen, så får alltid tak i henne, men helst vil hun være ute. Vil bare inn for å spise og kose litt, og ut igjen. 

Anonymkode: a5f09...008

Skrevet

Han går ut i korte turer, kommer inn og klager. Klakker rundt med is klumper på potene. Klager. Spiser. Sover. Banker på luka. Går ut, kommer inn, Får besøk av nabokatt,går ut og kommer inn. 

Anonymkode: edcb6...c1b

• Liker 1
Skrevet

De får være ute så mye de vil, gitt at jeg er hjemme og kan slippe de inn med en gang.

Anonymkode: 559dd...102

Skrevet

Late drog av noen katteeiere: aktiver katten inne+ bruk BÅND ute.

Anonymkode: 567b5...877

• Liker 1
Skrevet (endret)
LittDiva skrev (18 timer siden):

Samme som i regnvær, inn og ut hele tiden og etter meg og klager som om det var jeg som skaffet været hun ikke liker😝

samme her!

Har to herrer på 6 år, de ser på meg som om jeg er ansvarlig for vær og vind. Og majuer HØYT!

edit: automatisk katteluke, vi har til og med gjort sti i hagen de kan gå på i snøen... (dvs min mann, han som egentlig ikke vill ha dyr... ;)  )

Endret av vinterskog
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...