AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #1 Skrevet 27. desember 2023 Har en venn som vet akkurat hvordan jeg har det uansett hva jeg har opplevd, og jeg jatter med istedenfor å si at hun ikke har opplevd det samme fordi jeg ønsker ikke å såre henne, men hun sårer meg når hun på en måte bagatelliserer mine opplevelser. Feks: Jeg spontanaborterte engang i 5 mnd, og da jeg fortalte det sa hun at hun hadde opplevd det mange ganger og at det var normalt å få en forsinket mensblødning... Da min mor endte opp med long covid utmattelse og ble sengeliggende, sa hun at hun visste hvordan utmattelse etter covid var fordi hun også var slapp etter jobb. Da jeg satt 4 uker ved dødsleiet til min tvillingbror visste hun akkurat hva jeg hadde gått gjennom, fordi hun hadde besøkt onkelen mye på sykehuset da han var syk. Jeg og min tvilling delte leilighet, og jeg fortalte henne at jeg i flere måneder etter at han døde gikk og ventet på at han skulle låse seg inn, eller at jeg hele tiden tenkte at jeg skulle ringe/tekste han og så sekundet etterpå kom på at jeg ikke kunne gjøre det, og da sa hun at hun hadde det sånn med sin onkel også, men hun bodde jo ikke sammen med sin onkel! 😏 Anonymkode: 47646...661 2 5
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #3 Skrevet 27. desember 2023 Hun er veldig selvsentrert. Har hun noen gode egenskaper? Hvis ikke kan du gjerne revurdere vennskapet. Er jo ingen vits å tilbringe tid med henne hvis du bare blir irritert Anonymkode: 63557...d9c 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #5 Skrevet 27. desember 2023 Hannabanna skrev (1 time siden): Vil du ha råd her? Ja Ts Anonymkode: 47646...661
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #6 Skrevet 27. desember 2023 Tenker at hun enten er veldig selvsentrert, eller at hun har veldig lyst til til å vise empati, men ikke skjønner hvordan det gjøres. Dersom det er sistnevnte kan du jo ta en prat med henne, for å se om det hjelper. Om det er førstnevnte får du enten leve med det, eller kutte henne ut. Med mindre hun er i tenårene/tidlig tyveårene er det begrenset hvor mye hun kan forandre seg. Anonymkode: a37c5...774 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #7 Skrevet 27. desember 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ja Ts Anonymkode: 47646...661 Om hva...? Anonymkode: d1f44...927
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #8 Skrevet 27. desember 2023 Jeg tenker hun prøver å være empatisk og medfølende, uten å være helt sosialt riktig på hvordan det gjøres. Jeg tipper hun vil bare vise at hun forstår, så du ikke føler deg alene i det. «Shit, det er ille, jeg vet hvordan det er…». Du må finne ut om du orker leve med det; og om hun har andre egenskaper du setter pris på. Anonymkode: 3ff04...03d 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #9 Skrevet 28. desember 2023 Så slitsom hun er! Høres lavere sosialt intelligent ut. Så vondt for deg å bli møtt slik. Det må føles som om din sorg ikke er så stor når hun holder på sånn. Altså at hun gjør din smerte mindre alvorlig enn den her. Anonymkode: 7cd6a...15e 3 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #10 Skrevet 28. desember 2023 Jeg bor med en mann som er slik 🙄 Han har alltid like/mer vondt enn meg, alltid litt mer sliten enn meg osv. Har sluttet å fortelle hvordan jeg har det. Jeg får mindre migreneanfall av å bare ta klesvask/oppvask selv, enn å høre på den forbanna sytingen. Anonymkode: 88876...e08 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #11 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg bor med en mann som er slik 🙄 Han har alltid like/mer vondt enn meg, alltid litt mer sliten enn meg osv. Har sluttet å fortelle hvordan jeg har det. Jeg får mindre migreneanfall av å bare ta klesvask/oppvask selv, enn å høre på den forbanna sytingen. Anonymkode: 88876...e08 Men hvorfor bor du med en sånn mann? Anonymkode: a37c5...774 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #12 Skrevet 28. desember 2023 Har du forsøkt å si det de gangene det faktisk ikke er det samme. Min mor har litt av det. Hun må alltid vri samtaleemnet over på noe hun har opplevd. selv om det knapt er i nærheten av hva jeg prater om. Da sier jeg det: "Det blir ikke helt det samme siden jeg gjorde X og du gjorde Y". Anonymkode: 65303...378
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #13 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Men hvorfor bor du med en sånn mann? Anonymkode: a37c5...774 Godt spørsmål. Anonymkode: 88876...e08
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #14 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Godt spørsmål. Anonymkode: 88876...e08 Tenker det må være mye bedre å forlate han enn å klage over ham. Synes generelt det er en uting når kjærester/ektefeller må snakke stygt om partneren sin. For de aller fleste i Norge er forhold frivillig, og man står fritt til å dra. Anonymkode: a37c5...774
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #15 Skrevet 29. desember 2023 Etter min erfaring er det også sånne folk som kaller seg "empater" og selv mener de er så på bølgelengde med alle hele tiden og vet hvordan andre føler seg.... Anonymkode: daf75...d16 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #16 Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Tenker det må være mye bedre å forlate han enn å klage over ham. Synes generelt det er en uting når kjærester/ektefeller må snakke stygt om partneren sin. For de aller fleste i Norge er forhold frivillig, og man står fritt til å dra. Anonymkode: a37c5...774 Hvis du leser igjen, så har jeg bare sluttet å fortelle han når jeg selv er sliten, trøtt, har vondt. For å slippe å få dobbelt tilbake. Sa ikke at jeg klaget til han direkte. Er det å snakke stygt om han, når han klager over at han alltid har det mye værre enn meg uansett hva jeg sier? Jeg sier det bare som det er. Han sutrer, punktum. Det å snakke stygt om han ville være å si direkte stygge ting, kalle han ting som ikke er pent, ubegrunnet i det minste. Det gjør jeg ikke. Anonymkode: 88876...e08 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå