Gå til innhold

Hvor mye kommer ditt barn å arve?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hvor mye mitt barn kommer til å arve.  Jeg vet at jeg kommer til å arve mye. Foreldrene mine eier hus, båt, hytte og hytte. Dette er ikke noe jeg tenker på. Foreldre er godt i livet. Arv ligger sikkert 20 år fram i tild. Tenker ikke på dette. 

Skrevet

Om jeg jeg og mannen hadde død nå - et par millioner. Er det hvertfall en ting som er sikkert så er det at jeg har ikke tenkt å sitte å spinke å spare for at to 70 åringer med nedbetalte hus skal arve mest mulig etter meg den dagen jeg dør. 

Anonymkode: 6ccff...73d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Når en barnløs dør, arver foreldrene. Hvis disse er døde, går arven videre til deres barn, dvs arvelaters søsken. Hvis en av disse er død, går dennes del videre til dennes barn. 

Anonymkode: 1ed3b...f9e

Tusen takk for svar. Jeg har aldri tenkt på det før. Var jo greit å få et svar som jeg tenker er plausibelt uten å måtte google. 

Anonymkode: defdf...3fd

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Om jeg jeg og mannen hadde død nå - et par millioner. Er det hvertfall en ting som er sikkert så er det at jeg har ikke tenkt å sitte å spinke å spare for at to 70 åringer med nedbetalte hus skal arve mest mulig etter meg den dagen jeg dør. 

Jeg er så enig 😊 Håper at jeg får muligheten til å støtte mine barn økonomisk lenge før jeg dør. Selv har jeg aldri fått en krone av noen, og når mamma døde var det ingen arv. Heller ikke min biologiske far vil jeg arve. Men jeg har arvet  for eksempel ulltøy av min stemors barn (og det er jo en verdi på flere tusen kroner) og sykkel osv. Min stemor kjøper det av sine barn og gir det i gave til mine barn. Det er ganske awesome, og vi får begge støtte økonomisk, på en måte. Jeg kommer nok ikke til å etterlate meg særlig med jordisk gods, men heller forsøke å være der emosjonelt og materielt i hverdagen. 

Anonymkode: defdf...3fd

Skrevet

Ganske mye da fars foreldre har nokså høy formue, far er også enebarn. Etter meg og mine foreldre er arven neppe stor.

Anonymkode: f183c...051

Skrevet

Barnet har allerede arvet 2,3 mil av sin pappa som døde, og vil nok arve kanskje 6-7 mil av meg når den tid kommer

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.12.2023 den 21.12):

Orker ikke regne. Jeg har ett barn fra før, gift og har to barn sammen. Verdier for rundt 9 mill som jeg og mannen har sammen. 

Om jeg dør skal vel mitt barn fra tidligere ha sin arv utbetalt, mannen arver og de to arver når siste av meg og mannen dør. Hva får de regne ut da. Verdiene øker også fremover, så hva sluttsum blir får vise seg. 

Anonymkode: eb155...204

Om du dør skal også deres felles barn ha din arv, om ikke ditt særkullsbarn skriver under på at mannen din går sitte i uskiftet bo, slik at ingenting skiftes. Man kan ikke skifte boet halvveis.

Anonymkode: 812fa...f96

Skrevet

Vår datter arver ca 30 millioner.

Anonymkode: e7e38...859

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.12.2023 den 16.32):

Helt enig

Jeg sparer til barna mine nå så de skal få ca en halv mill til egenkapital til bolig. De skal også få førerkort, bunad og sånne ting

Og etter det så er jeg klar på at jeg vil ikke jobbe til jeg er 70, så jeg kommer til å leve på egne midler for å kunne slutte å jobbe tidligere

Selv om barna da får mindre

AnonymBruker
Skrevet

Har spart i fond til barna og de får dette overført når de fyller 18.jeg ser på det som en del av arven. Jeg har hus og hytte, men aner ikke hvordan det blir den dagen de skal arve meg. 

Anonymkode: 0d9f8...866

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...