Gå til innhold

Hvor mye kommer ditt barn å arve?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen millioner fra meg, null fra faren. Han har skrevet alt over på samboer slik at det er hans stebror (som han nesten ikke har kontakt med) som arver verdiene hans far opparbeidet seg. 

Anonymkode: 5ea53...fc8

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi får Ikke barn, men har 4 nevøer/nieser. Om vi dør i morgen- så arver de mellom 20-25 millioner antakeligvis…

Anonymkode: ef393...71e

Ca 50-60 mill da.

Anonymkode: 05f38...580

Skrevet

Godt å -når den tida kommer- kunne sette et fotspor i verden med etterlatt jordisk gods.. har testamentert det jeg kan til forskjellige aktører som gjør verden til et bedre sted - de samme som vi jevnlig støtter mens vi lever. Satser ikke på å forlate verden med det første, men er godt å tenke på at dette er ivaretatt om så skulle skje.  

Anonymkode: 60a1c...a47

• Liker 2
Skrevet

Aner ikke.. vi får se når den tid kommer, vi er enda unge

Dør vi i dag arver de vel ca 6 millioner

Skrevet

Kommer til å arve leiligheten min + sparing og fond/aksjer jeg har på det tidspunkt. Jeg har kun 1 barn, og hen vil arve i dagens verdi ca 5 -6 mill

Anonymkode: 94e29...b02

Skrevet

Arver huset mitt (verd i dag mellom 4,5 og 5 mill, ingen gjeld på huset), sparekonto med noen hundretusen og andre verdier (mye som jeg har arvet etter mine foreldre og besteforeldre) for noen hundre tusen. Ei gammel hytte på fjellet og en eldre VW. 

Anonymkode: c8fc6...071

Skrevet

2 barn. Vil tippe rundt 3-4 millioner hver. Gitt at vi forblir gift og beholder nåværende bolig. 

Anonymkode: 37d75...a82

Skrevet

Umulig å svare på. Er i 50-årene nå. Kan jo leve til vi blir 90. Kanskje vi må betale for mye vedlikehold av hus og hage om vi ikke klarer det selv. Kanskje vi må betale for pleie. Kanskje vi blir friske pensjonister som kan reise mye. Kanskje vi kjøper oss en bobil til å farte rundt med. Har ikke som mål at barna skal arve mest mulig. De har god utdannelse, gode jobber og eneboliger. 

Anonymkode: c9ab8...dd5

• Liker 3
Skrevet

Antar det blir maks pliktdelen fra far, fra meg får barnet alt. Har et hus, men det er ikke verdt så mye. Så får vi se hvor mye jeg arver, blir nok maks pliktdelen fra hver av foreldrene mine om der blir noe i det hele tatt.

Anonymkode: 6dd81...79e

Gjest storetora
Skrevet

Jeg er enda bare i 50 årene, men jeg gir det jeg kan nå mens jeg lever. Har voksne barn med gode jobber å bra inntekter. Men det å leve i dag er dyrt. Så jeg planlegger min egen pensjon, gir pengegaver til barna sånn inn i mellom. Tenker først å fremst at jeg skal leve bra etter pensjonsalder da.. barna arver det som er igjen etter meg, da også hus og hytte. Men for meg er det viktigeste å glede de mens jeg lever. Å at jeg kan ha glede av å gi nå når de er i etabletingsfasen.

Skrevet

Orker ikke regne. Jeg har ett barn fra før, gift og har to barn sammen. Verdier for rundt 9 mill som jeg og mannen har sammen. 

Om jeg dør skal vel mitt barn fra tidligere ha sin arv utbetalt, mannen arver og de to arver når siste av meg og mannen dør. Hva får de regne ut da. Verdiene øker også fremover, så hva sluttsum blir får vise seg. 

Anonymkode: eb155...204

Skrevet

Umulig å si nå. Er i starten av 40-årene og har ikke arvet etter foreldrene og svigerforeldrene enda. Men sånn som ting ser ut til nå så kommer våre barn til å arve en del. Både vi og våre foreldre har en del eiendom både i Norge og utlandet så det er en god del verdier i det. Hvis alt går etter planen så kommer vi også til å øke vår formue fremover. Men hvor stor den blir er umulig å si noe om nå.

Anonymkode: f5f7d...1ac

Skrevet

Ingen anelse. Per nå har vi verdier for 7-8 millioner, som da skal fordeles på tre barn. Men det er om vi begge dør i morgen. Hvis vi lever i 40-50 år til, vil beløpet antagelig øke mye. Hvis vi ikke skilles, eller blir syke, eller noe annet skjer… man vet aldri. 

Anonymkode: 73aad...bc2

Skrevet

Det er vanskelig å si, siden det er mye verdier på samboerens side. Min stesønn arver meg, og det blir jo noen millioner, og så vil han selvfølgelig arve ganske betydelige summer på sin fars side. Får vi felles barn deles det selvfølgelig likt mellom disse to. Jeg har testamentert alt til min kommende mann og stesønn (hvis vi ikke får egne barn). 

Skrevet

Det er mange år til, men hvis vår langsiktige plan fungerer og vi dør omtrent samtidig vil de arve minst to millioner hver. 

Anonymkode: 45587...b70

Annonse
Skrevet

Synes det er umulig å si. Sannsynligvis et nedbetalt hus i grei prisklasse, og ikke  så enormt mye mer enn det.

Skrevet

Tja, om mine foreldre dør først og mannen min og jeg rekker å betale ned boligen før vi dør er det hvertfall ti-15 millioner. Vi har enebarn.

Anonymkode: 09d98...74f

Skrevet

Foreløpig ligger de an til å arve ca. 2 mill hver når bolig er solgt. Men jeg blir vel over 90 år så jeg klarer ikke å se at det er stort behov for å arve såpass mye når man er i 50 åra liksom 😅

Klarer liksom ikke å se gleden i det å arve mye penger fra en av mine slektninger om de dør. Noen er det bedre å slippe å arve fra på en måte. 

Skrevet

Ingenting. Jeg leier og har ingen formue. 

Anonymkode: c6e5a...47e

Skrevet

Ikke stort, gitt. Noen hundre tusen hver, om jeg dør idag.

Anonymkode: ce7f6...5bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...