Gå til innhold

Hvor mye kommer ditt barn å arve?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye kommer ditt barn til å arve i verdi NOK?

Anonymkode: 4478f...bf7

Skrevet

Sannsynligvis noen millioner hver under forutsetningen at meg og min mann fortsetter å være gift. 

Anonymkode: befbb...19f

Skrevet

Aner ikke, har jo ikke arvet mine egne foreldre ennå. Spørs jo i hvilken livssituasjon vi er i også. Akkurat nå er jeg ikke overbevist om at vi fortsatt er gift som gamle. Vet du dette nå? 

Anonymkode: fef50...439

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvordan skal jeg vite det? Vet ikke når jeg dør og dermed ikke hva jeg eier og etterlater meg. Mitt mål er at de hvertfall skal ha til å dekke utgifter til begravelsen, utover det får tiden vise. 

Anonymkode: e54ff...53d

• Liker 3
Skrevet

Regnet nettopp på det. Blir rundt 19,6 millioner i gjeld gitt at jeg ikke blir eldre enn 80 år.

Når jeg blir pensjonist så skal jeg ta ut maks lån. Bryr meg lite om hva som skjer med det etter døden.

I testamentet er det anbefalt å takke nei til arv.

:skya:

Anonymkode: 360a6...ca1

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Vi får Ikke barn, men har 4 nevøer/nieser. Om vi dør i morgen- så arver de mellom 20-25 millioner antakeligvis…

Anonymkode: ef393...71e

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Avhenger av hvor lenge jeg lever...

Anonymkode: ae7f2...35c

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi får Ikke barn, men har 4 nevøer/nieser. Om vi dør i morgen- så arver de mellom 20-25 millioner antakeligvis…

Om dere dør vil deres foreldre Arve dere, lever ikke de er det deres søsken. Lever ikke de er det deres nevøer/ nieser. Det går i arverekke 

Anonymkode: fb3ff...f08

• Nyttig 2
Skrevet

Ekstremt mye.

Barnet mitt er enebarn og vil arve 50% av relativt rike besteforeldre via sin far. Barnet vil arve oss. Mine søsken har ikke barn, så hun vil arve alt fra mine foreldre og mine søsken, i tillegg har jeg barnløse tanter og onkler hun vil arve en andel av. 

Hun arver altså potensielt, som minimum, 5 boliger i Oslo, 1 i Bergen og 50% av 4 næringseiendommer i Oslo.

Anonymkode: 81618...c72

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Aner ikke, har jo ikke arvet mine egne foreldre ennå. Spørs jo i hvilken livssituasjon vi er i også. Akkurat nå er jeg ikke overbevist om at vi fortsatt er gift som gamle. Vet du dette nå? 

Anonymkode: fef50...439

Dette kommer egentlig ann på hvor mye jeg arver en dag. Har heldigvis begge foreldre i livet. Foreldrene mine eier dog mye da. Det jeg vet, datteren arver meg. Jeg har lite gjeld, så uansett får hun en pent overskudd. 

Skrevet

Umulig å vite verdien på boligen om 50 år, om vi fortsatt er gift osv. hva vi arver osv. 

Skrevet

Det kommer veldig an på. Vi har en familie med veldig få barn, så jeg kommer til å arve både etter en tante og en onkel, det er skrevet testament på. 

Jeg er alene og har bare et barn. Jeg hadde godt med egenkapital, så har en leilighet med god verdi og lite lån. 

Kommer jo selvfølgelig an på ganske mye i fremtiden, men ser ut til å kunne bli greit med arv etter meg. Jeg håper å få kjøpt en hytte med noe av det jeg arver, den vil jo komme barnet til gode og bli en del av arven

Anonymkode: 276ce...05a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ekstremt mye.

Barnet mitt er enebarn og vil arve 50% av relativt rike besteforeldre via sin far. Barnet vil arve oss. Mine søsken har ikke barn, så hun vil arve alt fra mine foreldre og mine søsken, i tillegg har jeg barnløse tanter og onkler hun vil arve en andel av. 

Hun arver altså potensielt, som minimum, 5 boliger i Oslo, 1 i Bergen og 50% av 4 næringseiendommer i Oslo.

Barnet ditt arver kun deg og far. 
Om dere arver fra besteforeldre kan dere velge å gi barnet penger 

• Liker 4
Skrevet

Dør jeg no så arver dem 5 mill hver i verdier. Ikke kontant. Har firma i tillegg som er en del verdier i. + at jeg har en del verdier privat. Men kontant er det ikke så mye nei. 400 000 hver kanskje. 

Anonymkode: 42772...5cc

Skrevet

Om dere dør vil deres foreldre Arve dere, lever ikke de er det deres søsken. Lever ikke de er det deres nevøer/ nieser. Det går i arverekke 

Kun pliktarv til egne barn. Så om det er skrevet testamente, arver nieser og nevøer om man vil. 

Anonymkode: 75d92...45b

• Liker 6
Annonse
Skrevet

Hvis jeg dør i dag, arver de 2 millioner hver fra meg, håpet er jo at jeg skal leve en stund til, og muligens arver jeg noe fra mine foreldre hvis de dør før meg. Jeg er skilt, tror de vil få 2 mill fra faren og. 

Anonymkode: dbdab...3b0

Skrevet

Hvordan vet man det, om en ikke ligger for døden? 
jeg vet ikke hvor mye jeg arver fra mine foreldre en gang. Kommer jo an på det, på hvordan bolig og hytteprisene utvikler seg, hvor lenge jeg lever, og hvordan min pensjon blir osv. 

Anonymkode: 7274b...ce6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

som sagt- vi har 4 nevøer/nieser som kommer til å arve oss. Jeg er fullt klart over arverekkefølgen.

• Liker 6
Skrevet

Jeg har 5 barn da, derfor det blir så forsiktig 😬

Anonymkode: dbdab...3b0

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ekstremt mye.

Tja. Dine søsken kan jo ha testament og da arver dem ingenting hvis dem har skrevet verdien til noen andre. Dine barn har ikke krav på arv fra dem. Men er det ingen som hat skrevet testament så arver dem. 

Anonymkode: 42772...5cc

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...