Gå til innhold

Niste-tips, vil gå ned 10 kg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er en jente på 23 år som har før gått ned fra 90 til 60 kg. Etter et svangerskap for snart to år siden og starta i 100% jobb, så veier jeg nå 65kg. Har veldig lyst å kjenne mestringsfølelsen ved å gå ned ti kg, til 55. 
Jobber på sykehjem og kjenner på behovet for mat, derfor er det veldig vanskelig å spise lite, som er strategien jeg hadde før. 
Er det noen som har tips på hva jeg kan ha med på jobb som faktisk metter og ikke har så høgt kalori-innhold? 
Feks sunne snacks som kan holde blodsukkeret oppe gjennom en arbeidsdag. 

Anonymkode: ed707...3ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at du trenger å gå ned 10kg? Les deg opp på kostrådene til Brasil og spis råvarebasert for en sunn livsstil. Vekt er mindre viktig.

Anonymkode: f996d...cd9

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Er du sikker på at du trenger å gå ned 10kg? Les deg opp på kostrådene til Brasil og spis råvarebasert for en sunn livsstil. Vekt er mindre viktig.

Har planer om å prøve å bli gravid igjen neste sommer, vil gå ned for å unngå å gå opp så mye i neste svangerskap :) 

Skrevet

Hvor mange måltider får du til i løpet av arbeidsdagen? Cottage cheese og kokt egg er enkelt og mettende. Jeg pleide å bake proteinrundstykker og ha med som niste. Tilsatte korn og frø for litt ekstra fiber. Mine var ganske kompakte, men mettet helt til middag. Her er eksempel på oppskrift:

https://www.vektklubb.no/artikkel/vektklubb/0nJayg/raske-proteinrundstykker-med-cottage-cheese

Anonymkode: ca30d...20d

• Liker 2
Skrevet

Du skal ikke holde blodsukkeret oppe, du skal holde det jevn. Ellers blir det ups and downs, det er ikke bra. Ta med salat, bland med kylling eller egg, en dressing, gjerne noe med yougurt, rømme eller majones.  Veldig grovt brød, helst med masse nøtter i, smør og masse pålegg, skinke og ost, egg. Tenk proteiner og fett. (Innenfor normale kcal nivå selvsagt..) Da holder du deg mett, og blodsukkeret blir stabilt og du får mindre cravings.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Har planer om å prøve å bli gravid igjen neste sommer, vil gå ned for å unngå å gå opp så mye i neste svangerskap :) 

Spiser du sunt under graviditeten trenger du ikke gå opp like mye. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...