AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #1 Skrevet 27. desember 2023 Hei! Jeg er gravid, fikk positiv test tidligere idag, og ble selvsagt glad og tårene begynte bare å presse på. Jeg er 4+5 idag. Jeg gikk gjennom en SA i sommer, og dette var første prøveperiode etter aborten. Såg ikke for meg at det skulle gå «så» fort, og følelsene knytt til aborten som jeg har vert gjennom, kom plutselig tilbake. Jeg har den siste 4-5 dagene hatt småbølger med kvalme innimellom, som kommer og går. Og jeg begynner å lure på om dette er normalt, så tidlig i ett svangerskap? Vet at det er ett vanlig symptom, men om man kan få det så tidlig? Jeg begynner å overtenke alt føler jeg… Hadde ingen kvalme sist gang jeg var gravid, så dette er helt nytt🙈 Føler kvalmen gir seg, i det jeg begynner å spise noe. Følte også for å bare si til noen at jeg er gravid for å få ut noen tanker, så da blir det her😅 Har legetime om 2 uker, så kommer til å prate med fastlegen om diverse spørsmål jeg har da, men kjenner jeg trenger andre sine erfaringer som kanskje har vert i samme situasjon. Anonymkode: f6818...b97
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #2 Skrevet 27. desember 2023 Det eneste jeg kan si: alt er stort sett normalt i et svangerskap. Så forskjellig og ulikt kan det være. Fra kvalme som kommer kjempetidlig, til ingen kvalme, til mye kvalme som forsvinner en plutselig morgen. Gratulerer. Anonymkode: 310a6...190 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #3 Skrevet 28. desember 2023 gratulerer 😀 Alt er nok normalt ja som den over her skriver. Jeg var kvalm rett etter befruktning begge gangene. Men så hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme og jeg sliter generelt med å bli fort kvalm rundt mensen, om jeg er trøtt osv. Heldigvis gav kvalmen seg etter rundt 20 uker andre gangen! Andre tidlige tegn var luft i magen og mensensmerter. Anonymkode: 6aa2a...9a1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #4 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Det eneste jeg kan si: alt er stort sett normalt i et svangerskap. Så forskjellig og ulikt kan det være. Fra kvalme som kommer kjempetidlig, til ingen kvalme, til mye kvalme som forsvinner en plutselig morgen. Gratulerer. Anonymkode: 310a6...190 Tusen takk❤️ Ja det er nok ingen fasit, det er nok bare en frykt i meg. ts Anonymkode: f6818...b97
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #5 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): gratulerer 😀 Alt er nok normalt ja som den over her skriver. Jeg var kvalm rett etter befruktning begge gangene. Men så hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme og jeg sliter generelt med å bli fort kvalm rundt mensen, om jeg er trøtt osv. Heldigvis gav kvalmen seg etter rundt 20 uker andre gangen! Andre tidlige tegn var luft i magen og mensensmerter. Anonymkode: 6aa2a...9a1 Tusen takk❤️ Takk for at du deler! Jeg er egentlig glad for at jeg «merker» «noe» såpass tidlig, føler da at det ikke bare er innbilning😂 Blir spennende å se hvilke symptom jeg får etter hvert! Ts Anonymkode: f6818...b97
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #6 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hei! Jeg er gravid, fikk positiv test tidligere idag, og ble selvsagt glad og tårene begynte bare å presse på. Jeg er 4+5 idag. Jeg gikk gjennom en SA i sommer, og dette var første prøveperiode etter aborten. Såg ikke for meg at det skulle gå «så» fort, og følelsene knytt til aborten som jeg har vert gjennom, kom plutselig tilbake. Jeg har den siste 4-5 dagene hatt småbølger med kvalme innimellom, som kommer og går. Og jeg begynner å lure på om dette er normalt, så tidlig i ett svangerskap? Vet at det er ett vanlig symptom, men om man kan få det så tidlig? Jeg begynner å overtenke alt føler jeg… Hadde ingen kvalme sist gang jeg var gravid, så dette er helt nytt🙈 Føler kvalmen gir seg, i det jeg begynner å spise noe. Følte også for å bare si til noen at jeg er gravid for å få ut noen tanker, så da blir det her😅 Har legetime om 2 uker, så kommer til å prate med fastlegen om diverse spørsmål jeg har da, men kjenner jeg trenger andre sine erfaringer som kanskje har vert i samme situasjon. Anonymkode: f6818...b97 Har hatt bølger med kvalme fra uke 5 og jar det ennå, uke 9. Spiser for å holde det litt nede, men enkelte dager hjelper det mer med søvn. Har hatt 3 graviditeter og 3 SA. De gangene det endte i SA var det ingen kvalme, så tror at kvalme er et godt tegn. Anonymkode: 86d3e...f02
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #7 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har hatt bølger med kvalme fra uke 5 og jar det ennå, uke 9. Spiser for å holde det litt nede, men enkelte dager hjelper det mer med søvn. Har hatt 3 graviditeter og 3 SA. De gangene det endte i SA var det ingen kvalme, så tror at kvalme er et godt tegn. Anonymkode: 86d3e...f02 Takk for at du deler! ❤️ Ts Anonymkode: f6818...b97
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #8 Skrevet 28. desember 2023 Jeg ble først litt kvalm før jeg testet positivt, 3+6. Nå er jeg 6+6 og er igjen litt småkvalm. Var ikke kvalm i uke 4 eller 5. Det meste er nok normalt! Anonymkode: 39faa...14b 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #9 Skrevet 28. desember 2023 Så trist å høre om aborten din! Jeg mistet også første gang jeg var gravid. Neste svangerskap gikk bra og jeg har en aktiv to-åring i dag. Dette svangerskapet var jeg kvalm fra jeg fikk positiv test og gradert sykemelding fra uke 6. Tok det som et godt tegn selv om jeg var veldig bekymret for å miste gjennom hele svangerskapet. Begynte ikke å handle inn til baby før lenge etter uke 30. Gratulerer og lykke til! Anonymkode: ac763...0f7
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #10 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så trist å høre om aborten din! Jeg mistet også første gang jeg var gravid. Neste svangerskap gikk bra og jeg har en aktiv to-åring i dag. Dette svangerskapet var jeg kvalm fra jeg fikk positiv test og gradert sykemelding fra uke 6. Tok det som et godt tegn selv om jeg var veldig bekymret for å miste gjennom hele svangerskapet. Begynte ikke å handle inn til baby før lenge etter uke 30. Gratulerer og lykke til! Anonymkode: ac763...0f7 Tusen takk❤️ Håper det sitter for meg denne gangen🤞🏼 Føler at brystene er begynt å bli litt ømme, så er takknemlig for hvert symptom jeg eventuelt får, da jeg føler det gir meg større bekreftelse❤️ Ts Anonymkode: f6818...b97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå