Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist graviditet fikk jeg ikke på meg egne sko de siste 2-3 ukene, beina var gigantiske fulle av vann. Nå har det begynt allerede ved uke 30. Hva hjelper? Spiser normalt sett veldig sunt, men har blitt endel salt, fett og sukker i jula. Håper det hjelper med normalt kosthold igjen. Men hjelper støttestrømper? Hvor lenge og ofte bør jeg isåfall bruke det? Føler meg så ekkel, og det er jo ubehagelig😟

Anonymkode: a69e9...b45

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Sist graviditet fikk jeg ikke på meg egne sko de siste 2-3 ukene, beina var gigantiske fulle av vann. Nå har det begynt allerede ved uke 30. Hva hjelper? Spiser normalt sett veldig sunt, men har blitt endel salt, fett og sukker i jula. Håper det hjelper med normalt kosthold igjen. Men hjelper støttestrømper? Hvor lenge og ofte bør jeg isåfall bruke det? Føler meg så ekkel, og det er jo ubehagelig😟

Anonymkode: a69e9...b45

Det er egentlig lite å gjøre. Mange får vann i kroppen fra enda tidligere. Du går prøve tenke på at du er snart ferdig :) 

Anonymkode: 5e00f...20f

• Hjerte 2
Skrevet

Salt og karbohydrater binder vann i kroppen. Kanskje det hjelper å kutte. I forhold til støttestrømper så må disse tas på med en gang du våkner i senga om morgenen. Forsøk å sitt mest mulig med beina høyt feks liggende/sittende i sofaen. Å stå/gå/sitte vanlig 90 grader forverrer opphovninga er min erfaring.

Fikk en del vann i tredje trimester med førstemann. Er i uke 26 med andremann og det lar foreløpig vente på seg 😅 Trøsta er at det er midlertidig og går over. Føles også bra når det som er vannvekt raser av etter 1-2 uker 😁

Anonymkode: f82e1...b37

• Hjerte 1
Skrevet

Drikk mye vann - vann fordriver vann. Og ha beina høyt når du kan.

• Hjerte 1
Skrevet

Har masse vann i kroppen, og ikke no særlig jeg kunne gjøre. Har hatt det lenge. ( er i uke 37+ ) 

Du kan selvfølgelig leve sunt, ( lite salt osv ). Kan kanskje hjelpe litt. Men jeg bare tenker at det vil forsvinne etterhvert når baby er født. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...