Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så lyst til å pakke vekk jula nå!! Er det innafor?

Mannen fikk spysyke på julaften og har vært dårlig siden. Det har vært en begredelig jul, han har vært dårlig og jeg har ikke gjort annet enn å løpe rundt med klor og klut.

Kjenner at jeg kveles av all julepynten og spesielt treet! Vil ha det vekk og starte på ny frisk!

Anonymkode: 6b843...650

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen må å ha julepynt oppe lengre enn de ønsker. Kjenner litt på det selv at jeg er ferdig 😅 Men samtidig orker jeg ikke å ta fat på jobben med å finne frem alle eskene og pakke ned at 😂

Anonymkode: 34864...e84

• Liker 1
Skrevet

Nei, jula varer 16 dager til, så du har mer tid til å julekose deg når dere blir friske. Ikke normalt å kaste ut jula 3. dag jul!

Anonymkode: 29ca5...d8b

• Liker 7
Skrevet

Forstår det hvis du pyntet i november…. Ellers må du gjøre som du selv vil. 

Anonymkode: 65020...d35

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, jula varer 16 dager til, så du har mer tid til å julekose deg når dere blir friske. Ikke normalt å kaste ut jula 3. dag jul!

Mange er dritt lei jula nå når det faktisk er jul fordi de har pyntet så tidlig :( 

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis ikke pynten gir deg/dere noe glede så er vel vitsen borte. Ta det vekk du 🙂 Jeg får ofte den trangen i romjula selv, men pleier å vente til 01.01. Er mer glad i tiden frem mot julaften egentlig. 

• Liker 4
Skrevet

Mange er dritt lei jula nå når det faktisk er jul fordi de har pyntet så tidlig :( 

Ja, det er det som er så patetisk. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor må du ha tillatelse her? Du gjør hva du vil i ditt hus. 

Selv kastet jeg ut juletreet i dag. Vi skal reise bort og venter jeg til vi er tilbake vil det ikke være mulig å få det ut med en eneste barnål sittende fast på grenene..     

Anonymkode: f6f7a...ae1

• Liker 2
Skrevet

Startet dere veldig tidlig? For de som ikke klarer å la advent være ventetid, men «måtte» ha opp treet 1.desember kan jeg skjønne at det begynner å bli nok. Men ellers er det vel bare veldig koselig at det fortsatt er jul når alle er friske igjen?

Anonymkode: 8d338...099

• Liker 6
Skrevet

Hvem er det som bestemmer at «jul» må være tiden fra 24 og utover januar?

Jeg liker bedre å ha jul fra litt i november og frem til nyttår. Nytt år og jula er over. Har ikke behov for å ta vare på jula langt ut i januar. Alt er over da. Jula for mer er alt med advent og kos som skjer før jul. 

• Liker 6
Skrevet

Dette er typisk for de som pynter i november. De er lei jula før den er over.

Anonymkode: 75696...ea8

• Liker 8
  • Nyttig 2
Gjest Geminisoul_83
Skrevet (endret)

Jeg fjernet adventsjernen og juletreet i dag. Skal ikke være hjemme på nyttårsaften, så det er ingen grunn til å ha det oppe. Pluss at leiligheten ser ryddigere ut nå 😃

Endret av Geminisoul_83
Skrevet

Vi pyntet 1 uke før jul og satte opp treet 23. des 😂 Jeg er nok en liten grinch i utgangspunktet, men denne julen ble ekstra utrivelig.

Godt å se fler er lei 🙈

ts

Anonymkode: 6b843...650

• Liker 2
Skrevet

Jeg liker heller ikke julepynt så har ingen julepynt fremme annet enn julestjerne i vinduene. Men det gjør jeg mest for naboene her enn meg selv siden alle naboene her pynter så fint til jul med julelenker og juletrær ute.

Skrevet

Det er helt lov å legge vekk julepynt akkurat når man har lyst. Vi er mange som synes tiden frem mot jul er den koseligste og som derfor pynter tidlig. Da er jula egentlig litt over når butikkene åpner igjen og hverdagen begynner. Jeg startet på jobb igjen i dag og er derfor ferdig med jul for i år. Tenker jeg fjerner det meste av julepynt når jeg kommer fra jobb i morgen. Skal bort i helga og er derfor ikke hjemme til nyttårsfeiring heller. 

Anonymkode: 256d9...c2e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Et år ryddet jeg vekk juletreet natt til tredje juledag. Hadde valp og var drittlei av å prøve å passe på treet og pynten. Gjør det som føles rett for deg ts, enkelte år blir jula bare stress.

Anonymkode: 647e6...64a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg liker bedre å ha jul fra litt i november og frem til nyttår. Nytt år og jula er over. Har ikke behov for å ta vare på jula langt ut i januar. Alt er over da. Jula for mer er alt med advent og kos som skjer før jul. 

Er det «bedre» å feire jul utenom jul? Forklar meg gjerne hvorfor!?! Det er ikke gøy når folk er lei jul når man endelig skal begynne å feire den. Det ødelegger faktisk for andre også. Vi fikk besøk i går, og en i besøket synes det var «fælt» å se juletre og pynt nå som julaften var over. Barnet deres spurte hvorfor vi hadde julepynt enda og synes det var rart. Litt trist for oss å få gjester til jul, som tydelig er lei 😕 Og du, det er forskjell på å ha jul langt ut i januar kontra romjulen ;) 

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Nitrist.

Anonymkode: db861...088

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jula er selvfølgelig tredelt. Den starter med advent, med forberedelser, adventslys, adventkalender og stjerne, gjerne litt grønn, hvit eller lilla pynt (men ikke rødt enda!) . Lillejuleaften tar man bort det lilla og pynter med rødt, gull og nisser, hvit og grønn pynt fra advent får selvfølgelig være med videre og man pynter treet. Høytidsdagene/romjula er bare kos og selskaper og de viktigste festdagene. Etter nyttår er det senjul, og man spiser enda mer god mat og koser seg med pynten litt til før man pakker sammen mot midten av januar.

Men selvfølgelig gjør du som du vil, ts. Du kan gjerne ta fram nissene i juli også, og kalle dem juli-pynt. Men siden du har rett til å gjøre som du vil har jeg rett å mene det jeg vil. Og i kulturen jeg kommer fra (norge) er det både tradisjonsbrudd og historieløst å velge at jula er ferdig allerede nå.

Anonymkode: 8d338...099

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet

Er det «bedre» å feire jul utenom jul? Forklar meg gjerne hvorfor!?! Det er ikke gøy når folk er lei jul når man endelig skal begynne å feire den. Det ødelegger faktisk for andre også. Vi fikk besøk i går, og en i besøket synes det var «fælt» å se juletre og pynt nå som julaften var over. Barnet deres spurte hvorfor vi hadde julepynt enda og synes det var rart. Litt trist for oss å få gjester til jul, som tydelig er lei 😕 Og du, det er forskjell på å ha jul langt ut i januar kontra romjulen ;) 

Jeg sier ikke at det nødvendigsvis er bedre for alle. Men vi er mange som føler at det er meg jul og kos i tiden opp mot julaften.

Om du ønsker kan du ha pynten oppe frem til påske om så er.

Vi er alle ulike, og mange av oss er ferdige når jula er over. Det hadde jeg vært uansett om jeg pyntet tidlig eller seint. Jeg har aldri sett poeng i å fortsette med å se julefilmer og alt som er når jula er over. Julaften er klimakset, så har vi de neste dagene som også er noe preget av familieselskap, og så når hverdagen begynner i romjula, da er det liksom litt over. Jeg følte det noe annerledes som barn, men som voksen da er det tilbake til jobb og alt som er 🤷🏼‍♀️

Om du ønsker å fortsette, for all del gjør det. Men ikke si at det finnes regler for hva man MÅ gjøre, for det er slik at man også kan la være å pynte i det hele tatt 👀 Ingen MÅ noe som helst.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...