Gå til innhold

Sidejobber/ting som gir litt bi-inntekt

Anbefalte innlegg

Trøndere1 skrev (5 timer siden):

Bare vent å se. Når multinasjonale firmaer får godt fotfeste i Norge så har vi de samme utfordringer ved lønn/ levekostnader som andre steder der 2-3 jobbsamfunnet er nødvendig for folk flest. 

Nei. En ordner seg slik at utgiftene er lave. Da lever man meget bra på en helt standard lønn. Eller lavere.

Anonymkode: e5958...63d

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Nei. En ordner seg slik at utgiftene er lave. Da lever man meget bra på en helt standard lønn. Eller lavere.

Man lar multinasjonale firma og myndighetene enten presse deg inn i en kjip blokkleilighet som du akkurat har råd til med minstelønn etter skatt og avgifter  eller 2-3 jobber for å leve et litt bedre liv. 

AnonymBruker skrev (På 27.12.2023 den 19.07):

Hva slags jobb har du da som ikke kan kombineres med å være ringevikar? Jeg er ringevikar på kvelder og helger i tillegg til 100% fast jobb på dagtid i ukedagene.

Anonymkode: b551e...6b3

Selve jobben kan sikkert kombineres med ringevikar. Men jeg har en schizofrenidiagnose, som jeg gjør at jeg vil unngå overstimulering. Regner med helsevesenet kan være travelt/mange mennesker. 

Anonymkode: 209c5...c5b

5 hours ago, Andro said:

En periode så tok jeg på meg korrekturlesing av offentlige dokumenter, og fikk betalt per side.
Jeg hadde ganske god tid på meg innen fristen, og jeg syntes at det var en grei oppgave å ha ved siden av jobb.

Møbeloppussing er det en del som gjør gode kroner på. Får eller kjøper brukte møbler billig, restaurerer dem, og videreselger.

Hvor finner man jobber innen korrekturlesing?😊

Anonymkode: 643ab...a5e

Hvis du har bil eller bor veldig sentralt i en større by, kan du jo prøve deg som Mystery Shopper. Da logger du deg på en nettside og tar de jobbene som passer deg. Du tjener deg ikke akkurat rik, men det er en artig jobb som gir deg mange morsomme historier å fortelle barnebarna dine :)

Man påtar seg en rolle som en kunde i en bedrift og gjennomfører et kjøp eller en samtale, observerer lokalet, tester ut kunnskapen og servicenivået på selgerne osv. Man får alltid vite på forhånd hva man skal sjekke. Etterpå fyller man ut et spørreskjema som man sender inn på mail. Du må ha ganske grei hukommelse så du ikke glemmer hva du skal spørre om og se etter når du er på oppdrag, og så må du spille litt skuespill. Ellers er det en veldig grei liten jobb.

Jeg jobbet for SeeYou AS og gjorde et par oppdrag for noen andre i bransjen, mens jeg studerte. SeeYou var definitivt den beste arbeidsgiveren. De var seriøse og ga gode jobber og betingelser. Dersom jeg måtte kjøpe et produkt under oppdraget, fikk jeg beholde produktet og fikk pengene tilbake.

Anonymkode: 77646...870

Trøndere1 skrev (2 timer siden):

Man lar multinasjonale firma og myndighetene enten presse deg inn i en kjip blokkleilighet som du akkurat har råd til med minstelønn etter skatt og avgifter  eller 2-3 jobber for å leve et litt bedre liv. 

Nei, det kommer aldri til å skje. Jeg bor øde og rimelig utilgjengelig. Noen blokkleilighet er helt uaktuelt.

Annonse

Trøndere1 skrev (17 timer siden):

Det er mest trist at vi beveger oss i retning av 2-jobb samfunnet. Vi må organisere oss. Ha en ordentlig lønnskamp. Få ei lønn å leve av som utføres i 37,5 timer hver uke. Normalarbeidsdag med god nok lønn til å leve normalt. Det trenger vi. Ikke en jobb til. 

Ja, enig. Jeg har også to jobber nå som alt har blitt så dyrt

Anonymkode: 41e63...8ee

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvis du har bil eller bor veldig sentralt i en større by, kan du jo prøve deg som Mystery Shopper. Da logger du deg på en nettside og tar de jobbene som passer deg. Du tjener deg ikke akkurat rik, men det er en artig jobb som gir deg mange morsomme historier å fortelle barnebarna dine :)

Man påtar seg en rolle som en kunde i en bedrift og gjennomfører et kjøp eller en samtale, observerer lokalet, tester ut kunnskapen og servicenivået på selgerne osv. Man får alltid vite på forhånd hva man skal sjekke. Etterpå fyller man ut et spørreskjema som man sender inn på mail. Du må ha ganske grei hukommelse så du ikke glemmer hva du skal spørre om og se etter når du er på oppdrag, og så må du spille litt skuespill. Ellers er det en veldig grei liten jobb.

Jeg jobbet for SeeYou AS og gjorde et par oppdrag for noen andre i bransjen, mens jeg studerte. SeeYou var definitivt den beste arbeidsgiveren. De var seriøse og ga gode jobber og betingelser. Dersom jeg måtte kjøpe et produkt under oppdraget, fikk jeg beholde produktet og fikk pengene tilbake.

Anonymkode: 77646...870

Hvordan er lønnen? fikk du timelønn, eller betalt per oppdrag?☺️

Anonymkode: d0632...258

Andro skrev (15 timer siden):

En periode så tok jeg på meg korrekturlesing av offentlige dokumenter, og fikk betalt per side.
Jeg hadde ganske god tid på meg innen fristen, og jeg syntes at det var en grei oppgave å ha ved siden av jobb.

Møbeloppussing er det en del som gjør gode kroner på. Får eller kjøper brukte møbler billig, restaurerer dem, og videreselger.

Gode ideer😊Hvordan får man oppdrag som korrekturleser? må man ha formell utdannelse? Redesign er gøy, men da må man gjerne ha litt plass😌Tror ikke jeg kan male og pusse i min lille kåk på 35m2 uten balkong🫣Æsj er så lei av drittøkonomi pga sykdom i en alder av 50 år🤨

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Gode ideer😊Hvordan får man oppdrag som korrekturleser? må man ha formell utdannelse? Redesign er gøy, men da må man gjerne ha litt plass😌Tror ikke jeg kan male og pusse i min lille kåk på 35m2 uten balkong🫣Æsj er så lei av drittøkonomi pga sykdom i en alder av 50 år🤨

Jeg fikk oppdragene mine fra en bekjent i et direktorat. Jeg vet ikke om slike ting blir lyst ut.
Hadde ingen formell utdannelse, men er god i språk, og hadde gode karakterer fra vdg.

Nei, redesign av møbler passer ikke trangbodde. Redesign av tekstiler derimot; de fleste har plass til en symaskin.

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...