AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #1 Del Skrevet 27. desember 2023 Jeg har en innekatt. Den er alene når jeg er på jobb, ca 9 timer per dag. Jeg har mye dårlig samvittighet for katten når jeg er på jobb, og dette har ført til at jeg ikke gjør ting utenfor huset på fritiden lenger. Har blant annet sluttet å trene, dra på konserter eller gå tur. Hvor lenge lar du katten være alene per dag? Anonymkode: 0e3ca...cf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #2 Del Skrevet 27. desember 2023 Hvorfor kjøper du ikke en katt til så den har selskap? Stakkars katt det høres ut som ett stusslig liv. Kjøp en katt til er mitt råd. Anonymkode: 0bca5...769 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #3 Del Skrevet 27. desember 2023 Katter sover store deler av dagen,så tror det går fint med en arbeidsdag og litt til. Anonymkode: c86b8...8fa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #4 Del Skrevet 28. desember 2023 Jeg koser med katten i 20 minutter på morgenen. Så er den alene fra 7.30 til 16.30 mens jeg er på jobb. Når jeg kommer hjem fra jobb, leker jeg med den, så spiser vi middag, så ligger den på fanget mitt og slumrer litt, før den trekker seg inn i en av hulene sine og sover der i noen timer. Jeg er som regel hjemme på ettermiddagene, men jeg hadde ikke hatt noe problem med å stikke ut noen timer - katten sover bare uansett. På kvelden våkner den igjen, så da ser vi tv sammen, leker litt, børster pels osv. før jeg legger meg. Katten holder litt vakt i vinduene, spiser litt, og så kommer den også og legger seg. Har en voksen, rolig katt da. Har ikke noe problem med å la den være alene mens jeg er på jobb, men jeg liker ikke når jeg kommer veldig sent hjem, og det tror jeg ikke katten liker heller. Da kan den begynne å gnage og spise på ting den ikke skal ha f.eks. og virker frustrert. Så det prøver jeg å unngå. Anonymkode: 033cb...898 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #5 Del Skrevet 28. desember 2023 Innekatt er dyreplageri. Anonymkode: 0bca5...769 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #6 Del Skrevet 28. desember 2023 Kan jo dra ifra de en helg. Anonymkode: 7c439...616 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #7 Del Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kan jo dra ifra de en helg. Anonymkode: 7c439...616 Ikke uten tilsyn nei. Anonymkode: 4cbb7...9bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #8 Del Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 27.12.2023 den 18.40): Jeg har en innekatt. Den er alene når jeg er på jobb, ca 9 timer per dag. Jeg har mye dårlig samvittighet for katten når jeg er på jobb, og dette har ført til at jeg ikke gjør ting utenfor huset på fritiden lenger. Har blant annet sluttet å trene, dra på konserter eller gå tur. Hvor lenge lar du katten være alene per dag? Anonymkode: 0e3ca...cf0 Åååh det var lenge stakkars pus😔 Min er rase 100% innekatt. Jeg er hjemme hver dag uføretrygdet,men han har vært alene en natt nå og da,eller en helg der jeg drar hjem mater og koser. Hvis jeg har sovet hos kjæresten. Men generelt så er jeg jo hjemme hver dag. Anonymkode: 0240e...04c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #9 Del Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke uten tilsyn nei. Anonymkode: 4cbb7...9bd Nei det er lov på det. Tilsyn innen 24 timer max. ( og dette er i nød om man har feriepasser etc,de skal ha tilsyn hver dag) Anonymkode: 0240e...04c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #10 Del Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg koser med katten i 20 minutter på morgenen. Så er den alene fra 7.30 til 16.30 mens jeg er på jobb. Når jeg kommer hjem fra jobb, leker jeg med den, så spiser vi middag, så ligger den på fanget mitt og slumrer litt, før den trekker seg inn i en av hulene sine og sover der i noen timer. Jeg er som regel hjemme på ettermiddagene, men jeg hadde ikke hatt noe problem med å stikke ut noen timer - katten sover bare uansett. På kvelden våkner den igjen, så da ser vi tv sammen, leker litt, børster pels osv. før jeg legger meg. Katten holder litt vakt i vinduene, spiser litt, og så kommer den også og legger seg. Har en voksen, rolig katt da. Har ikke noe problem med å la den være alene mens jeg er på jobb, men jeg liker ikke når jeg kommer veldig sent hjem, og det tror jeg ikke katten liker heller. Da kan den begynne å gnage og spise på ting den ikke skal ha f.eks. og virker frustrert. Så det prøver jeg å unngå. Anonymkode: 033cb...898 Ja de er sosiale dyr og trenger selskap❤❤❤ Anonymkode: 0240e...04c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 28. desember 2023 #11 Del Skrevet 28. desember 2023 Derfor har vi tre. Vi er borte hele arbeidsdagen, trener etc, men de har hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #12 Del Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Åååh det var lenge stakkars pus😔 Min er rase 100% innekatt. Jeg er hjemme hver dag uføretrygdet,men han har vært alene en natt nå og da,eller en helg der jeg drar hjem mater og koser. Hvis jeg har sovet hos kjæresten. Men generelt så er jeg jo hjemme hver dag. Anonymkode: 0240e...04c Nei, det er ikke stakkars. De fleste av oss må på jobb. Katter sover mye om dagen og klarer seg helt fint alene. Anonymkode: 65666...e4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #13 Del Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Innekatt er dyreplageri. Anonymkode: 0bca5...769 Enten kan du lese deg opp eller så kan du dra er annet sted med feilinformasjonen din Anonymkode: e57f4...ae3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #14 Del Skrevet 29. desember 2023 Kan katten være mer alene hvis jeg skaffer en til? Anonymkode: 0e3ca...cf0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #15 Del Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kan katten være mer alene hvis jeg skaffer en til? Anonymkode: 0e3ca...cf0 Ja. Jeg har to, og bor alene. Jeg jobber en del og har uforutsigbare dager, har hendt jeg har ringt familie og bedt dem stikke innom dem om ting skjærer seg og jeg ikke kommer meg hjem. Jeg hadde IKKE latt dem være alene et døgn, selv om de er to! De står og venter på meg som hunder innenfor døra når jeg kommer hjem. Anonymkode: ce413...d68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #16 Del Skrevet 29. desember 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kan katten være mer alene hvis jeg skaffer en til? Anonymkode: 0e3ca...cf0 To katter har mye selskap i hverandre, men du har jo ingen garanti for at de kommer til å gå godt overrens. Er nok enklere når man anskaffer seg to samtidig Anonymkode: e57f4...ae3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2023 #17 Del Skrevet 29. desember 2023 Det lengste er ca tre timer av gangen. Vi har to innekatter og en hund, så kattene har selskap i hverandre hele tiden. (Hunden er selvsagt aldri alene sammen med kattene uten tilsyn, men på et eget rom med "sovehule" mens vi er ute.) Samboer og jeg har varierende arbeidstid, han jobber i perioder mye kveld og er da hjemme på dagtid mens jeg er på jobb, og jeg jobber hjemmefra minst en dag i uka. I perioder hvor vi begge jobber dag har vi hundepasser som kommer innom midt på dagen. Hun leker og koser med kattene før hun tar med hunden på tur, så ingen av dyrene er alene mer enn tre timer av gangen. På nattestid er kattene strengt talt "alene" mens vi sover, men vi har katteluke i soveromsdøra, så de kan komme inn til oss hvis de vil. Som regel sover de noen timer i senga sammen med oss i løpet av natta, og så vekker de oss når det er på tide med frokost. Kattene er bestevenner (kullsøsken) og de er også veldig gode venner med hunden. Vi har vært kjempeheldige, det er aldri noen garanti for at kjæledyr skal kunne gå så godt overens som våre gjør. On 12/28/2023 at 10:41 AM, AnonymBruker said: Innekatt er dyreplageri. Anonymkode: 0bca5...769 Har du noen argumenter for å støtte opp under den påstanden, eller er det bare et forsøk på å provosere? Det kommer en sånn kommentar i ca alle tråder om innekatter, så det er ikke akkurat så veldig kreativt. Anonymkode: b4cb3...7b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #18 Del Skrevet 30. desember 2023 AnonymBruker skrev (På 27.12.2023 den 18.40): Jeg har en innekatt. Den er alene når jeg er på jobb, ca 9 timer per dag. Jeg har mye dårlig samvittighet for katten når jeg er på jobb, og dette har ført til at jeg ikke gjør ting utenfor huset på fritiden lenger. Har blant annet sluttet å trene, dra på konserter eller gå tur. Hvor lenge lar du katten være alene per dag? Anonymkode: 0e3ca...cf0 Kommer kanskje an på hva katten er vant til og personligheten til katten? Min katt viser veldig tydelig at han ikke trives med å være alene hjemme. De få gangene han er alene i 4 - 5 timer, er det mye klaging når jeg kommer inn døren. Tydelig at jeg ikke har nådd helt opp til hans krav til mennesket sitt den dagen..... Jeg har lurt litt på om jeg burde skaffe en til, for, som du nevner, jeg får dårlig samvittighet hvis jeg drar ut igjen og han på ny må være alene. Men det er jo et sjansespill. Kanskje det fungerer, men problemet blir bare større hvis jeg ender opp med to katter som ikke trives sammen og som jeg dermed må skynde meg hjem for å passe på ikke angriper hverandre. Jeg har lurt på om jeg skulle prøve å være fosterhjem for en katt. Hvis de trives sammen, kan jeg adoptere den, hvis ikke, vet jeg at det kun er midlertidig, evnt kan avslutte hvis det går helt, helt galt. Anonymkode: a90ca...cf7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2023 #19 Del Skrevet 30. desember 2023 Jeg hadde to innekatter som hadde hverandre som selskap, på godt og vondt. Anonymkode: 38c62...f05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå