AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #1 Skrevet 27. desember 2023 Vi har vel i løpet av de siste 3 årene bare vært invitert på middag hos noen 1 gang, mens vi selv har hatt middagsgjester 3-4 ganger i året, så det er ikke ofte. Det hadde vært koselig og blitt bedt tilbake å kommet til dekket bord, men det virker som at folk liker det siste best. Å kom ikke å si at det er oss det er noe feil med, for folk kommer mer enn gjerne til oss på middag. Nå inviterer vi jo ikke for å bli invitert tilbake, men det hadde vært hyggelig om vi også kunne kommet til dekket bord en og annen gang. I tillegg så føler vi at ett av barna (bonusbarn) utnytter oss da vi aldri hører noe fra hen annet enn når hen vil ha hjelp til noe, låne bil eller trenger barnevakt. De få gangene vi har spurt om hjelp så passer det aldri - selv om vi kan tilpasse oss etter når hen har tid, så vi har sluttet å spørre. Hen kommer gjerne til oss på middag med flokken sin. Når hen var gift så ble vi aldri prioritert, de hadde ikke noen ledige dager i løpet av julen til oss, så vi sluttet å invitere de. Nå er de skilt, og mannen fikk mld fra hen der hen skreiv at hen og ungene gjerne kommer på middag hos oss en dag. Det er jeg som står for matlaging her i huset, og jeg kjenner bare at jeg ikke orker. Vi har hatt besøk julaften, 1 og 2 dag, så det holder for oss å være vertskap på en stund. Flere som har det sånn at de føler at invitasjoner og hjelp ofte er enveis? Anonymkode: a6401...3b9 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #2 Skrevet 27. desember 2023 Jeg har blitt flinkere til å prioritere å invitere de jeg får energi av å være sammen med, og som gir meg noe tilbake. Energityvene bruker jeg mindre og mindre tid på. Så ja - opplevde det før, men i liten grad nå. Anonymkode: 85d9e...649 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #3 Skrevet 27. desember 2023 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Jeg har blitt flinkere til å prioritere å invitere de jeg får energi av å være sammen med, og som gir meg noe tilbake. Energityvene bruker jeg mindre og mindre tid på. Så ja - opplevde det før, men i liten grad nå. Anonymkode: 85d9e...649 Er nok det vi også må begynne med. Men akkurat den med bonusbarnet er det vanskelig å komme unna, men det går lenger tid mellom hver gang vi inviterer hen. Hen er over 30 og voksen, så hen burde klare å ta en tlf for å høre hvordan det står til, invitere oss til barnebursdagene og ikke bare forvente at vi kommer innom med gavene til bursdager og jul osv. Å de andre trenger vi jo ikke å invitere. Anonymkode: a6401...3b9
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2023 #4 Skrevet 27. desember 2023 Dere må nok oppdra litt fortsatt. Ikke svar på meldinger, så må hen ringe. Når hen ringer om å få hjelp til noe, så ta opp i samme samtale at dere skulle hatt hjelp til noe. Så blir det enten to ja, eller to nei. Jeg hadde ikke giddet droppet av gaver til barnebursdag om vi ikke ble invitert til selskapet. Da kanskje den trenden snur. Men sin partner som er forelder og besteforelder må også få bestemme litt. Uten at det betyr jobb for deg. De kan jo dra på kino sammen, for eksempel. Anonymkode: 073af...04e
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #5 Skrevet 28. desember 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Dere må nok oppdra litt fortsatt. Ikke svar på meldinger, så må hen ringe. Når hen ringer om å få hjelp til noe, så ta opp i samme samtale at dere skulle hatt hjelp til noe. Så blir det enten to ja, eller to nei. Jeg hadde ikke giddet droppet av gaver til barnebursdag om vi ikke ble invitert til selskapet. Da kanskje den trenden snur. Men sin partner som er forelder og besteforelder må også få bestemme litt. Uten at det betyr jobb for deg. De kan jo dra på kino sammen, for eksempel. Anonymkode: 073af...04e Vi har sluttet med det etter at vi en gang ble bedt i bursdag mens hen fortsatt var gift. Vi ble bedt til middagstid, å når vi kom så skjønte vi at vi var de eneste gjestene. Det endte med at vi ble sittende å se på at familien spiste middag, også ble det servert noen kakerester etterpå. Det var helt tydelig at det hadde vært feiring dagen før. Nå er som sagt stebarn skilt og vil gjerne komme på middag til oss i romjulen - noe de ikke har hatt tid til tidligere, men nå finner ikke vi tid til å prioritere det. Anonymkode: a6401...3b9
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2023 #6 Skrevet 28. desember 2023 Husk at du velger alt dette selv. Anonymkode: 91dff...e53
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå