Gå til innhold

Kron eller Nordnet ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å investere i noen indeksfond og ser at Kron er rimeligere enn Nordnet (?) og Nordnet er vel ganske «safe» med stort utvalg fond. 
Hvilke ville dere valgt ? 

Anonymkode: 43d7c...84e

Skrevet

Ja takk begge deler😊 Jeg har investert i ulike fond hos både kron og nordnet. Alt avhenger av hvilke fond du vil ha. Hos noednet kan du investere i aksjer også. 

Anonymkode: 9a4bb...df3

Skrevet

Jeg har også i begge, både ips og fond i Kron, og rentefond i Nordnet. Fornøyd med begge, men føler Kron er mer som en pakkeløsning, de investerer i flere fond for deg.

Anonymkode: 69950...e8e

Skrevet

Jeg har både nordnet og kron, men tenker å avslutte nordnet. Får ikke til app, og tror de har dyrere gebyr enn kron. Klp har jeg lest har lave gebyrer. Men det dyreste er i lokalbanken min; har solgt nesten alt og satt inn på boliglånet som er rundt 6,5% i dag.

Anonymkode: 48225...c01

Skrevet

Jeg har begge deler. Jeg sier også ja takk begge deler. Det varierer litt hva som er billigst. Nordnet har mulighet for å handle aksjer og et større utvalg ETFer etc, men de aller fleste vil nok finne noe de er ute etter på Kron også. 
Obs at Kron har et par ting som Nordnet ikke har, og det er opp til deg om du liker det eller ikke: 

1) Du kan ikke ha kun ett fond på en ASK i Kron, du må ha minst to. Men du kan ha en fordeling 5%/95% hvis du vil. Hvis du har en veldig skjev fordeling blir minstebeløpet du må sette inn høyere (det er 2000kr hvis du har 5% i et fond, det er 300kr hvis du har 50/50-fordeling)

2) Det er automatisk rebalansering på Kron, jeg tror det er fire ganger i året. Denne funksjonen kan ikke skrus av. 
Ellers er kundeservicen på Kron rask og god (chat). Har ikke prøvd på Nordnet, så det vet jeg ikke. 

Anonymkode: 408cb...8f5

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg har også i begge, både ips og fond i Kron, og rentefond i Nordnet. Fornøyd med begge, men føler Kron er mer som en pakkeløsning, de investerer i flere fond for deg.

Anonymkode: 69950...e8e

Kron kan være det, men ikke være det. Det er opp til deg selv. 

Anonymkode: 408cb...8f5

• 1 måned senere...
Skrevet

Tråden er ryddet for reklame og avsporing. 

Matas, mod. 

Skrevet

Hva med KLP eller Nordnet? Jeg har bestemt meg for å spare i KLP Aksjeglobal index P, hadde opprettet ASK i Nordnet og var klar til å begynne, før jeg ser at fondet er billigere i KLP. Burde jeg heller opprette ASK i KLP og kjøpe derfra? Har det noen praktisk betydning om man velger det ene eller det andre, bortsett fra kostnaden? 

Anonymkode: 08dd1...4e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...