Gå til innhold

Bare krangling og kjefting..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er gift med to barn. Samboeren er ekstremt ustabil i humøret og jeg har det ikke noe bra i relasjonen.. det er konstant kjefting og klaging, og jeg kan tikke av mange av boksene for psykisk vold

Barna er 1 og 3, og det er klart at dette påvirker oss, men nå har det gått så langt at jeg merker jeg har fått mindre følelser og kjenner at jeg ikke orker mer. Bare negativitet. Vi har det bra av og til, og da har vi det kjempebra..

Blir dette bedre når barna blir større? Dette går jo også utover barna når noen har så ustabilt humør

Anonymkode: 322e6...69a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med han om humøret hans og hvorfor det er slik?

Anonymkode: fefe4...170

Skrevet

Det er jo ikke barna som er problemet her. 
Det er mannen din som forsurer familien, og gjør barna stresset 

Anonymkode: b152f...072

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi er gift med to barn. Samboeren er ekstremt ustabil i humøret og jeg har det ikke noe bra i relasjonen.. det er konstant kjefting og klaging, og jeg kan tikke av mange av boksene for psykisk vold

Barna er 1 og 3, og det er klart at dette påvirker oss, men nå har det gått så langt at jeg merker jeg har fått mindre følelser og kjenner at jeg ikke orker mer. Bare negativitet. Vi har det bra av og til, og da har vi det kjempebra..

Blir dette bedre når barna blir større? Dette går jo også utover barna når noen har så ustabilt humør

Anonymkode: 322e6...69a

Istedenfor å stenge av følelsene , hvilket gir han en tro på at det ikke trenger inn til deg og at det ikke gjør så mye, så sett deg ned å gråt med hodet mellom knærne. Hold hendene beskyttende over hodet. Det er den fysiske reaksjonen som passer til psykisk vold og han trenger å se det. Gjenta gjerne at "Jeg er så lei meg fordi du er så slem". For det er du vel? 

Spill syk, stirr i veggen, slutt å virke. Bare sitt der. Det skal være ulønnsomt med dårlig adferd, og belønnende med god.  Bruk alle virkemidler som kan få frem omsorg fra hans side. Har han ingen så bør du gjøre det slutt. Og har han så kan dette snu på flisa og få ham til å forstå. 

Evnt kan du spørre han om hvorfor han hater deg og hvorfor han vil være sammen med en han hater og bare vil hakke på og plage. Det er et legitimt spørsmål. For hvorfor? Hva gnager han? At det er lite egentid? Tror han at du har så mye mer? Og at situasjonen er din feil? 

Anonymkode: 3e380...ff1

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes du bør samle barna og stikke fra denne mannen. Det er ikke ille å være alene med barn!

Anonymkode: 9f427...dae

• Liker 1
Skrevet

Nei det blir ikke bedre, psykisk vold blir bare verre. 

Dessuten er det ekstremt skadelig for barn å vokse opp i sånne hjem. Det å høre krangling og kjefting, selv når det ikke er høylydt, og det å merke anspent og urolog forelder øker barnets kortisol nivå som igjen øker sjansen for at barnet utvikler fysiske og autoimmune sykdommer, i verstefall kan bli ufør som ung voksen. Det å ikke føle trygghet hjemme leder også til adferdsproblemer, og veldig ofte rusproblemer i ungdommen og voksenlivet. I tillegg til psykiske problemer og problemer med egne nære relasjoner og forhold, større risiko for å selv sitte fast i destruktive og voldelige forhold osv fordi oppførselen blir normalisert og hjernen trekkes mot det som føles kjent,  selvom det ikke er bra for en. 

Du ødelegger barna dine om du blir i dette forholdet. I tillegg til deg selv. Alt dette er fakta jeg har lært av fagpersoner på krisesenter og helsepersonell

www.dinutvei.no

www.volinjen.no

Anonymkode: 44f80...66a

Skrevet

Ja, det vil bli annerledes når barna blir større. Da vil de gå på nåler for å prøve å unngå at far blir sint. Kanskje vil de tro at det er deres feil at pappa ble sint fordi de var slemme og ikke spiste opp alle potetene. Når de blir enda eldre vil de ikke invitere venner hjem pga sint pappa. Når de blir ungdommer vil de godta at kjæresten er slem mot dem fordi de tror de ikke fortjener bedre. Når de blir voksen og får jobb, vil de ikke be om bedre lønn fordi de er redd sjefen blir sint.

Anonymkode: e534b...ac0

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Istedenfor å stenge av følelsene , hvilket gir han en tro på at det ikke trenger inn til deg og at det ikke gjør så mye, så sett deg ned å gråt med hodet mellom knærne. Hold hendene beskyttende over hodet. Det er den fysiske reaksjonen som passer til psykisk vold og han trenger å se det. Gjenta gjerne at "Jeg er så lei meg fordi du er så slem". For det er du vel? 

Spill syk, stirr i veggen, slutt å virke. Bare sitt der. Det skal være ulønnsomt med dårlig adferd, og belønnende med god.  Bruk alle virkemidler som kan få frem omsorg fra hans side. Har han ingen så bør du gjøre det slutt. Og har han så kan dette snu på flisa og få ham til å forstå. 

Evnt kan du spørre han om hvorfor han hater deg og hvorfor han vil være sammen med en han hater og bare vil hakke på og plage. Det er et legitimt spørsmål. For hvorfor? Hva gnager han? At det er lite egentid? Tror han at du har så mye mer? Og at situasjonen er din feil? 

Anonymkode: 3e380...ff1

Dette er en patetisk og passiv aggressiv tilnærming. Snakk sammen. Han er kanskje deprimert. Om han alltid har vært en drittsekk er det vel best å skille seg.  

Anonymkode: 829b2...ab0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...