Gå til innhold

Er så ufattelig lei snø og kulde, HATER DET!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I år synes jeg vinteren har vært helt jævlig, vært snø her siden midten av oktober og har vært under 25 minus mange ganger 😫😫 jeg vil ha sommer og sol, alt er hyggeligere og bedre i varmen. Synes vintrene blir hardere og hardere for hvert år, jeg vil så gjerne flytte herfra fra indre Østlandet og til Sørlandet men får ikke mannen med meg. Vet ikke hvor lenge til jeg holder ut, har vurdert å gå fra han kun pga dette, men er rett og slett for glad i han til å gjøre det. 
er bare så utrolig deprimert over vinter og kulde, hater det over alt på jord! 

det mest jævlige er at det ikke en gang er januar enda, den verste kulden er foran oss, skulle vært som bjørnen og gått i hi, vinter er i hen ting å oppleve! 

Anonymkode: 6302a...506

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes vintrene blir hardere og hardere for hvert år, jeg vil så gjerne flytte herfra fra indre Østlandet og til Sørlandet men får ikke mannen med meg.

Tror du bør flytte et annet sted i så fall. Jeg bor i Arendal og her startet vinteren i midten av oktober, i morgen skal det komme tretti cm snø på et døgn og nye tretti cm til helga. Så blir det pissregn, is, snø igjen og i det hele tatt. 

Snøen i innlandet kan man i det minste bruke til noe og den ligger stabilt, her er det bare jævla slaps/skare/is og folk kan ikke brøyte her, så det er kun smale striper midt i veien du kan kjøre på. 

Anbefaler heller Vestlandet. 

Anonymkode: c851c...848

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg misliker også vinteren. Snø er pent; det er nydelig ute nå. Mitt problem er at jeg synes det er grusomt å kjøre på vinterføre. 

Har du forresten sett værmeldingen for Sørlandet for de neste dagene? MASSE snø. 

Anonymkode: 9fd7b...7ee

Skrevet

Hva enn du gjør - IKKE flytt til Kongsberg.

Anonymkode: d44dc...c7a

Skrevet

Jeg og hater snø og kulde! Det som får meg gjennom vinteren er at vi alltid reiser bort en eller to uker til varmere strøk. En uke er ikke lenge vil nok mange tenke....men bare det at jeg vet at jeg skal til sol og varme i januar får meg gjennom november og desember. Så om dere har økonomi og mulighet til det, anbefales!

Anonymkode: 63a32...26e

• Liker 1
Skrevet

Østlandet er en drøm i forhold til mange andre steder i landet på vinteren.

Anonymkode: 9a0dd...4d2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I år synes jeg vinteren har vært helt jævlig, vært snø her siden midten av oktober og har vært under 25 minus mange ganger 😫😫 jeg vil ha sommer og sol, alt er hyggeligere og bedre i varmen. Synes vintrene blir hardere og hardere for hvert år, jeg vil så gjerne flytte herfra fra indre Østlandet og til Sørlandet men får ikke mannen med meg. Vet ikke hvor lenge til jeg holder ut, har vurdert å gå fra han kun pga dette, men er rett og slett for glad i han til å gjøre det. 
er bare så utrolig deprimert over vinter og kulde, hater det over alt på jord! 

det mest jævlige er at det ikke en gang er januar enda, den verste kulden er foran oss, skulle vært som bjørnen og gått i hi, vinter er i hen ting å oppleve! 

Anonymkode: 6302a...506

Har ikke sørlandet mer fuktighet og nedbør? Kaldt fuktig isregn er verre enn snø og kulde. 

Det er mange fine steder i Europa med bedre temperaturer. Flytt dit

Anonymkode: 82081...9e8

Skrevet

Jeg hater også snø og kulde og at det blir så fort mørkt ute. Gleder meg til vår og sommer men det føles så utrolig lenge til. Vinteren er så lang og jeg føler vinteren bare blir lengre og lengre med årene. 

Skrevet

Helt enig med deg! Vinteren knekker meg totalt hvert år 😫

Det er så mørkt og kaldt og snøen gjør alt ufremkommelig. Synes også det blir verre og verre for hvert år.

Heldigvis er min mann på en litt annen tanke. Han foreslo faktisk i dag at vi i fullt alvor skal se på muligheten for å flytte sørover i Europa, for sånn kan vi ikke ha det!

Anonymkode: 19c5e...d47

Skrevet (endret)

Ja der er det mye snø. Har bodd der for noen år siden og snøen tok aldri slutt så flytta tilslutt.

Endret av Lea
Skrevet

Tror du bør flytte et annet sted i så fall. Jeg bor i Arendal og her startet vinteren i midten av oktober, i morgen skal det komme tretti cm snø på et døgn og nye tretti cm til helga. Så blir det pissregn, is, snø igjen og i det hele tatt. 

Snøen i innlandet kan man i det minste bruke til noe og den ligger stabilt, her er det bare jævla slaps/skare/is og folk kan ikke brøyte her, så det er kun smale striper midt i veien du kan kjøre på. 

Anbefaler heller Vestlandet. 

Har vært kaldt på Vestlandet også i lang tid 😕 

Anonymkode: a2b9b...79b

Skrevet

Ja, du får flytte, men hvor? I don`t know. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har vært kaldt på Vestlandet også i lang tid 😕 

Anonymkode: a2b9b...79b

Ja, kaldt slipper man ikke unna, men har dere hatt meteren med snø siden oktober, iblandet perioder med holkeføre og slaps? 

Hver sin smak, men jeg ville heller hatt enten stabilt regn eller stabilt snø (med kulde) enn sånn på og av hele tiden. 

Skrevet

Ja, skjønner ikke helt greia. Det sies at vinteren i Norge blir kortere og kortere pga global oppvarming, men det virker helt motsatt. De siste årene har snøen og kulda kommet tidligere og tidligere, og snøen ligger lengre og lengre utover våren...

Anonymkode: 42f20...404

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Når ungen er voksen, har jeg som mål å være utenlands i vintermånedene. Hater også kulde og snø. 

Bor på innlandet nå, der er en del snø og kulde her. Men det er langt bedre enn faenskapet som er på den vestre Finnmarkskysten. Der blåser det konstant, temperaturen varierer mye så man får snø, snøsmelting, is, skare. Snøen flyttes også av vinden og det er sjeldent at snøen daler ned, der var det vinkel uansett. Og etter å ha måket, flytter vinden snøen igjen… arg! 

Innlandet er tørt og kaldt, det har snødd noen få ganger og har kun måket fire ganger så langt denne vinteren. Snøen daler sakte rett ned, og bli liggende der den legges. Foretrekker dette! 

Men som sagt, når ungen er voksen vil jeg ut av landet på vinteren. Kanskje til og med kjøpe meg en leilighet slik at snømåking, gressklipping osv ikke blir et tema. 

Anonymkode: 1e9fc...b1e

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, skjønner ikke helt greia. Det sies at vinteren i Norge blir kortere og kortere pga global oppvarming, men det virker helt motsatt. De siste årene har snøen og kulda kommet tidligere og tidligere, og snøen ligger lengre og lengre utover våren...

Anonymkode: 42f20...404

Kommer an på hvor i landet man bor. I området jeg bor, var det is og slaps i februar sist vinter. Slik det pleier være i april. Året før var det enorm snømengde. Ser normalt ut hittil denne vinteren ❄️

Men august i år var mye varmere enn vanlig 🥵 Jeg hater varme slik andre hater kulde.

Endret av MyMichelle
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Fordi? 🤔

Skrevet

Trenger dere å være så mye ute da? Vær innendørs, og bruk bil når dere skal ut. Jeg lever helt fint med vinter, i Troms. Selv om det også er mørkt så å si hele døgnet.

Anonymkode: 4db3e...a57

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, kaldt slipper man ikke unna, men har dere hatt meteren med snø siden oktober, iblandet perioder med holkeføre og slaps? 

Hver sin smak, men jeg ville heller hatt enten stabilt regn eller stabilt snø (med kulde) enn sånn på og av hele tiden. 

Ingenting stabilt på vestlandet, snø og 7 minus ene dagen, 9 grader og regn neste, så kommer litt nedbør i form av slaps, så kommer frosten og snøen og det er holke is frem til plussgrader igjen..... så gjentar syklussen seg

Anonymkode: 93d34...943

Skrevet

Været får man ikke gjort så mye med.

Hjelper ikke å være negativ

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...