Gå til innhold

Barnevakttjeneste i Oslo - erfaring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er på utkikk etter en fast barnevakt i Oslo noen timer 1-2 ganger i måneden for vår sønn på 18 måneder. Vi har ikke familie I nærheten og har behov for avlastning. Legen tipset om Oslohjelpa, men såvidt jeg kan se har de ikke barnepass.

Ser at det finnes mange ulike barnevakttjenester på nett. Vi ønsker å finne en som kan være fast barnevakt og kan bli kjent med sønnen vår først for å se om de har kjemi. 

Noen som kan dele erfaringer de ulike tjenestene som finnes?

Anonymkode: 8e492...173

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaring med sånne tjenester, men jeg satt selv barnevakt da jeg var 17 år for naboen. Har dere noen tenåringer i nabolaget? Evt. studenter. Hvis man ber om flere referanser og blir godt kjent så ville jeg ikke hatt noen problemer med det.

Anonymkode: d769b...e25

Skrevet

Er det barnepass eller avlastning dere har behov for? 

Anonymkode: 6b596...459

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Har ingen erfaring med sånne tjenester, men jeg satt selv barnevakt da jeg var 17 år for naboen. Har dere noen tenåringer i nabolaget? Evt. studenter. Hvis man ber om flere referanser og blir godt kjent så ville jeg ikke hatt noen problemer med det.

Anonymkode: d769b...e25

Vi har tenkt på det. Bor rett ved en studentbolig så kan tenkes at det er noen der. 

Synes kanskje tenåringer er for ungt til å passe på en som er såpass liten. Han kan være litt utfordrende til tider så bør være noen som er vant med barn 😅

Takk for svar!

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Er det barnepass eller avlastning dere har behov for? 

Tja. Tenker nesten deg går litt for det samme, men det er kanskje avlastning for å hente oss inn etter en ganske brutal start. Har du noen forslag? :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Tja. Tenker nesten deg går litt for det samme, men det er kanskje avlastning for å hente oss inn etter en ganske brutal start. Har du noen forslag? :)

Avlastning kan du ved behov få gjennom kommunen eller barnevernet, mens barnevakt avtales privat. Siden du var blitt tipset om Oslohjelpa så tenkte jeg at det kanskje var avlastning du mente. 

Skrevet

Vi er i Bergen, men svarer likevel. Jeg brukte Sitly for å se etter dagmamma til vår sønn. Det var ekstremt mange useriøse der. Folk vi gjorde avtaler med som aldri kom og aldri han lyd fra seg igjen. Veldig kjedelig. Vi fant noen passende gjennom en Facebook-side, faktisk. Traff henne hjemme hos oss først og hun lekte med ham mens vi var i huset de første gangene. Hun har 3 barn selv og det var en trygghet for meg som førstegangsmamma å kunne spørre henne om ting. 

Anonymkode: e4e44...c8a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Avlastning kan du ved behov få gjennom kommunen eller barnevernet, mens barnevakt avtales privat. Siden du var blitt tipset om Oslohjelpa så tenkte jeg at det kanskje var avlastning du mente. 

Ah. Skjønner. Det var legen som tipset ja, men så ikke ut som om de hadde det tilbudet. Skal høre med legen om det finnes et tilbud som kan passe oss. 

Det er nå vi har behov for avlastning pga livssituasjon, men håper egentlig å finne noen som kan bli kjent med sønnen vår og passe ham videre i årene som kommer ved behov.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ah. Skjønner. Det var legen som tipset ja, men så ikke ut som om de hadde det tilbudet. Skal høre med legen om det finnes et tilbud som kan passe oss. 

Det er nå vi har behov for avlastning pga livssituasjon, men håper egentlig å finne noen som kan bli kjent med sønnen vår og passe ham videre i årene som kommer ved behov.

Oslohjelpa tilbyr ikke avlasning i seg sel, nei, men de fungerer som et bindeledd og kan sette dere i kontakt med andre kommunale instanser som gjør det. :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Oslohjelpa tilbyr ikke avlasning i seg sel, nei, men de fungerer som et bindeledd og kan sette dere i kontakt med andre kommunale instanser som gjør det. :) 

Ah, tusen takk! Da skal jeg kontakte dem og høre hvilke muligheter vi har 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Vi er i Bergen, men svarer likevel. Jeg brukte Sitly for å se etter dagmamma til vår sønn. Det var ekstremt mange useriøse der. Folk vi gjorde avtaler med som aldri kom og aldri han lyd fra seg igjen. Veldig kjedelig. Vi fant noen passende gjennom en Facebook-side, faktisk. Traff henne hjemme hos oss først og hun lekte med ham mens vi var i huset de første gangene. Hun har 3 barn selv og det var en trygghet for meg som førstegangsmamma å kunne spørre henne om ting. 

Anonymkode: e4e44...c8a

Tusen takk for svar. 

Oj. Det hørtes veldig useriøst ut. Jeg blir irritert hvis folk ikke dukker opp når jeg har gjort en avtale med noen som skal kjøpe noe av meg på Finn, så dette hørtes ikke ut som noe for meg 😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...