Gå til innhold

Bekymret for barna til ei venninne. barnevernet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere meldt dette til barnevernet? 

Venninnen min har to barn på 1 mnd og 2 år. Hun er mye alene med dem da far reiser mye i jobben. 
Ingen samtale med meg og ut fra det jeg ser så  trenger babyen mye nærhet, og ligger mye på brystet til mor. Virker som at mor bruker brystet som løsning på all gråt. Mens barnet dier/koser brystet sitter mor  og ser på tv eller telefonen sin og har ikke fokus på babyen. Hun har det kanskje noen ganger, når jeg er der snakker hun med meg eller har tvn på. 
To åringen er i barnehagen 6-7 timer mens hun selv er hjemme med babyen. 
Hun fortalte at hun måtte bare legge babyen fra seg mens den hylgråt for å lage mat til to åringen. 
Hun forteller at hun sitter på gulvet og ammer/holder babyen mens hun leker med to åringen, ikke helt ideelt? Og at hun hadde blitt sint og passivt aggressivt  kledd av to åringen fordi barnet først ikke ville kle av seg selv, babyen gråt og så skulle to åringen kle av seg selv likevel. Hun sier hun føler dårlig samvittighet for å ha eldste i barnehagen så lenge , men at babyen trenger henne mye og vil helst være nær noen hele tiden. 
Jeg vet at eldste har fått McDonald’s og grandis minst tre ganger da hun ikke orker fikse annen middag pluss ser en del på tv. Noe mor har dårlig samvittighet for. Så små barn skal vel hverken spise McDonald’s eller se mye på tv? 
Ved legging vil eldste helst ha noen inne hos seg fram til hen sover. Gråter om man går ut. Mor fortalte meg at barnet måtte bare gråte noen ganger fordi babyen måtte skifte bleie. Jeg føler at eldste blir glemt til fordel for babyen. Og at ingen av barna får dekt behovene sine når far er borte! Når far er borte har mor få å støtte seg til har ingen familie i nærheten som kan hjelpe. Hun sier at hun velger det som funker for de og tar enkle løsninger noen ganger fordi hun er sliten. 
Hva tenker dere? 

Anonymkode: 2fbb4...a3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei nei nei. Dette høres helt normalt ut. Ingen grunn til å kontakte barnevernet. Hjelpe meg. Mor gjør vel så godt som hun kan. Har du barn selv? Helt normalt når man går fra ett til to barn at det blir som dette. En liten baby får mye kos gjennom amming og nærhet ikke minst. For noe tull. 

Anonymkode: a12b9...587

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Ut fra det du forteller ser jeg ingen grunn til å kontakte barnevernet i det hele tatt.

Mor gjør så godt hun kan, har du barn? Det er jammen ikke lett å fordele én voksen på to så små barn. Hvordan mener du mor skulle løse dette på annen måte? Hun vet at ideelt sett burde maten vært laget fra bunnen, eldste se mindre på tv, og begge barna burde hatt en voksen hos seg. Der har vi ALLE vært!

Håper egentlig du tuller med dette innlegget....

Anonymkode: dffba...a5a

• Liker 30
  • Nyttig 5
Skrevet

Dette hadde jeg ikke meldt til barnevernet, nei. Det er ikke omsorgssvikt at barn må vente og av den grunn gråter. 6-7 timer i barnehagen har nok også alle parter godt av.

Hvis du vil være en god venninne tilbyr du deg heller som hjelper i hverdagen. Ta med eldste ut noen timer (særlig helg), lag middag til dere alle, pass begge barna så mor kan få litt alenetid til en dusj, en dupp eller en kjøretur helt alene. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Sånn er det å ha små tette barn. Jeg har tvillinger og det var normen at en måtte ligge alene og gråte mens jeg skiftet på den andre, av og til måtte jeg smøre meg brødskiver selv om en av de gråt. Jeg sov ikke mere enn en time av gangen. Det var beintøft men man måtte bare stå I det.

Anonymkode: c9e84...6ae

• Liker 6
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Lurer på om du har barn? 

dette er litt som hos meg. Tre tette barn. Middagene er ofte enkle. Og bår barne var mindre ammet jeg gutten mens jenten fikk grøt. Lekte også med eldste på gulvet mens jeg ammet. Og på dagen har jeg hatt barna i barnahege mens jeg hadde permisjon. Ungene har det bra! 

Anonymkode: 0a06b...e3d

• Liker 9
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva tenker du at barnevernet skal gjøre? Tvangsadoptere bort ett av barna hennes, så hun får tid til det andre?

Anonymkode: bafc0...758

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Barnevernet? Virkelig? 
Det det høres helt normalt ut. 
En mamma som gjør så godt hun kan. Barna tar ikke skade av Grandiosa i ny og ne, eller å vente mens mor hjelper det andre barnet med noe. Kanskje du heller kan prøve å hjelpe venninnen din, hvis du føler at du bør gjøre noe? 

Anonymkode: 4c804...581

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Du melder kun barnevernet om det er påvist vold eller narkotika. Det er ingen grunn til å overtenke og lage deg dine egne teorier. 

Alt for mange saker i barnevernet har endt opp med tap i menneskerettsdomstolen pga idioter som ikke vet forskjell på hva som er omsorgssvikt og ikke. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Hva jeg tenker? At du høres ut som et utrivelig menneske som ikke har 2 tette selv, men tror du er ekspert.

Anonymkode: 1e48a...706

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet

Dette er det dummeste jeg har lest på lenge. Dette er helt normalt, kjære vene. Du aner ikke hva du snakker om i det hehe tatt. Bare vent til du får to tette, så tenker jeg den pipa får en annen lyd...

Anonymkode: 02091...620

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Kødder du eller? Hva med å tilby deg en hjelpende hånd? Lag noen matbokser så hun kan bare varme opp maten f.eks.

Anonymkode: a1e28...3ec

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet

Herlighet.. kanskje du heller kan tilby hun noe hjelp i stede for å sitte på ræva å dømme?

Anonymkode: 3e57b...1c4

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Du har visst ikke barn Ts? 

Anonymkode: 21125...192

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg tenker at mor virker som en god, men sliten mor,.og at hvis du vil hjelpe,.så hjelper du vennen din heller enn å ringe bv

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Rull inn! Tilby det å hjelpe eller la vær å heng deg opp i deres liv.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun gjør en god jobb...regner med at du ikke har barn siden du tydeligvis ikke kan sette deg på hennes sted? Vet du hvor slitsom 2 tette er? Hu. Gir de kjærlighet og omsorgsfull...junk food er faktisk ikke giftig. ...og der er faktisk slitsom med 2 barn... innimellom føles det som 10.

Og nei.. stakkars barnet går i barnehagen mens mor går hjemme...begge barna får kjærlighet... stimulering..og rutiner...at hun tør 🤦🤦🤦

Nei..du bør trekke inn rekeøynene dine 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Troll!

Anonymkode: a2462...303

• Liker 15
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...